Автомобилните пилоти поискаха промяна в системата

Автомобилните пилоти поискаха промяна в системата

Автомобилните пилоти поискаха промяна в системата
Българските пилоти в лицето на Асоциацията на действащите автомобилни състезатели (АДАС) поискаха промяна в системата за управление на автомобилния спорт и свикване на извънредно общо изборно събрание на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС).
В изявление до медиите членовете на АДАС изразиха позицията си за "спешни и радикални промени в ръководството на федерацията", с които да се решат наслагваните в последните години проблеми в спорта.
"Не искаме да сваляме или да сменяме председателя на федерацията Георги Янакиев, а търсим промени в управителния съвет. Този път няма да отстъпваме и ще се борим докрай"q обясни пред "Дневник" Димитър Илиев, председател на АДАС.
"Нямаме нищо против г-н Янакиев, все пак това е човекът, довел Световния рали шампионат (WRC) в България. Искаме смяна на хората в УС, които бездействат и дори не са се появявали на отчетно и общо събрание, като на тяхно място влязат такива, които да си вършат работата", уточни Илиев.
"Състезателите и екипите вече са уморени от бездействието. Ако то продължи, ще бъде прекалено рисково и пагубно за спорта. Проблемът е, че всички в УС са началници и нито един от тях не работи. Промяната вече е крайно наложителна," смята пилотът на "Виваком рали тим", който изрази и позицията на своите колеги.
Според него с действията си АДАС търси постигането на диалог и реакция от работещи хора, избирането на компетентни съдии и спазването на спортните правилници. "Няма да коментирам кой и с кого трябва да бъде сменен. Клубовете имат право на глас и те сами трябва да припознаят и изберат младите, които могат да помогнат на спорта", каза той.
Общото събрание на АДАС ще бъде на 30 януари и на него пилотите трябва да съберат 1/3 от подписите на председателите на всички автомобилни спортни клубове в България, за да покажат желанието си за свикване на извънредно изборно събрание на БФАС. Тогава вече Георги Янакиев трябва да реши дали да го свика, или да отхвърли тяхното искане.
Димитър Илиев и неговите колеги в АДАС искат млади и работещи хора да влязат в закостенялата структура на БФАС<br />
Димитър Илиев и неговите колеги в АДАС искат млади и работещи хора да влязат в закостенялата структура на БФАС
Илиев определи като "крайно неефективни" близо едногодишните отношения между федерацията и АДАС, която има претенциите да бъде коректив на проблемите в българския автомобилен спорт.
"За всички наши срещи и писма получихме големи обещания, че нещата ще се оправят, но тяхната цел се оказа само да бъдат поуспокоени духовете", обясни председателят на АДАС.
Асоциацията иска промяна в датите на състезанията за 2010 г., които все повече намаляват във всички дисциплини. "За сметка на това в пистовия шампионат те са събрани само през лятото, а ралитата се дублират с кръговете от европейския шампионат", каза Илиев.
"Няма лошо да се отделят ресурси за световното рали "България", но когато целият капацитет е впрегнат само за едно състезание, какво остава за останалите надпревари и шампионати. Пилотите най-много искаме рали "България" като кръг от WRC, но не всичко свършва само с един старт", допълни петкратният рали шампион.
Сред останалите възражения на АДАС са високите такси за лицензи и контестации, както и монополът на "Спорт маркетинг България" във времеизмерването.
"Федерацията трябва да се издържа сама от спонсори, а не от големи такси за пилотите, които и без това намаляват. Цените на протестите пък поощряват измамите. Рекетът от страна на монополиста е голям проблем за организаторите. Например в дадено рали времеизмерването струва 2000 лева, а в еднодневното "Вида" изведнъж вече е над 7000 лв.", коментира Илиев.
"Отделно БФАС няма издаден лиценз от Международната автомобилна федерация (ФИА), такъв има Съюзът на българските автомобилисти (СБА). Общото между тях е само г-н Янакиев", каза пилотът на "Виваком рали тим".
Днес от БФАС изненадващо бързо коментираха позицията на АДАС с изявление на своя сайт, но в него не става дума за желаното от пилотите извънредно изборно събрание.
"Спортният календар за 2010 г. беше чувствително намален заради осезаемо усещащата се финансова криза", заявиха от федерацията и добавиха, че ще обсъдят и коригират дублиращите се дати и "безумния календар на пистата".
От автомобилната централа обясняват завишените такси за лицензиране с "включването на ДДС в някои от тях".
По въпроса за политиката на времеизмервача "Спорт маркетинг България" федерацията "прави проучване и събиране на други оферти, на базата на които ще изготви унифицирана ценова листа за сезон 2010".