"Маруся Върджин" ще кара с руски лиценз

"Маруся Върджин" представи своя нов болид във Формула 1 MVR-02 на церемония в централата на Би Би Си в Лондон и обяви, че вече ще се състезава с руски лиценз.
Автомобилът е с видимо по-нисък нос спрямо тенценциите при представените до момента претенденти за 2011 г., както и с по-компактна задна част спрямо своя предшественик.
Новото означение MVR отговаря на новия партньор "Маруся моторс". Новият президент на базирания във Великобритания отбор Греъм Лоудън обясни, че е постигнато съгласие с местната Асоциация по моторните спортове за прехвърлянето на лиценза в Русия.
"Това беше важна стъпка за нашите инвеститори. Сега сме малко по-космополитни. Не е важно под какъв лиценз си се състезавал преди години. Екипът ще бъде горд, ако може да развее руския флаг", обясни той пред "Ройтерс".
Така "Маруся Върджин" става вторият руски отбор във Формула 1 след "Мидланд", който се състезаваше през 2006 г., а по-късно стана "Спайкър" и сега съществува като "Форс Индия".
В конструирането на втория си болид в световния шампионат отборът е подходил както при първия и е разчитал изцяло на специалния софтуер CFD (Computational Fluid Dynamics) без никакви тестове във въздушен тунел.
Дебютът на "Върджин" във Формула 1 през миналата година започна с разочароващ фаулстарт, след като резервоарът се оказа твърде малък за необходимото количество гориво за достигането на болида до финала на Гран при.
С MVR-02 "Маруся Върдин" се надява да се отдели от дъното в класирането при конструкторите и вече да се бори с утвърдените отбори за влизане в зоната на точките.
"Кръщението ни във Формула 1 беше много трудно, но за 2011 г. всичко е усъвършенствано и ще се опитаме да постигнем високи резултати. MVR-02 е ясна стъпка напред във всяка една област", каза изпълнителният директор Джон Буут.
Тимо Глок остава първи пилот, а новият му партньор е белгиецът Жером д'Амброзио, заменил Лукас ди Граси.