Льоб отново триумфира в "Мексико", Ожие отпадна

Световният шампион Себастиен Льоб със "Ситроен DS3 WRC" спечели петата си поредна победа в рали "Мексико" след отпадането на водача в първите два дни Себастиен Ожие. Местата на подиума допълниха пилотите на "Форд" Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала.
Двата екипажа на "Ситроен" диктуваха темпото в петък и събота, като Малкия Себ започна решителния неделен ден с аванс от 10.5 сек. пред своя съотборник.
Неговият устрем към третата му победа в Световния шампионат приключи още на 13-ия км от първия етап, когато напусна трасето и счупи предното ляво колело на своя автомобил.
Така Льоб остана самотен в челото и в заключителните отсечки круизваше към победата във втория кръг за сезона. Това е първи успех за седемкратния световен шампион за годината и общо 63-и в неговата кариера.
"Беше много труден уикенд и до днес водехме ужасяваща битка с Ожие, обясни победителят. - Той наистина, наистина натискаше много здраво. Направихме почти перфектен уикенд с изключение на някои дребни проблеми, но те не бяха много като за нов автомобил. Доволен съм от представянето му - DS3 WRC е много бърз".
Новият боец на "Ситроен" показа отлична скорост на макадамовите отсечки в "Мексико" и остави далеч назад своя единствен конкурент "Форд Фиеста RS WRC". Автомобилът все пак показа проблеми с електрониката, които в отделните дни станаха причина за забавянето на Петер Солберг, Льоб и Ожие.
Въпреки липсата на скорост и ранното отпадане от битката за победата, заводският екип на "Форд" качи два екипажа на подиума. Мико Хирвонен завърши втори, след като в петък имаше неприятната задача да чисти пътя от първа позиция. Това го забави с повече от 1:30 мин. за сметка на по-добрата позиция в отсечките в следващите дни, но въпреки безгрешното си каране финландецът не успя да догони пилотите на "Ситроен".
Той все пак остана начело във временното класиране за шампионата, след като беше най-бърз в "Пауър стейджа" и спечели допълнителните бонус точки от него. Съотборникът му Яри-Мати Латвала беше забевен заради две спукани гуми, но завърши трети в рали "Мексико".

В петък Солберг загуби 7 мин. заради проблеми с електрониката на неговия DS3 WRC, но се възползва от проблемите на състезателите пред себе си и стигна до четвъртото място на финала. Пилотът на "Стобарт Форд" Мадс Йостберг завърши пети, следван от съотборника си Хенинг Солберг.
Другите двама пилоти на екипа Матю Уилсън и Евгени Новиков бяха на път да запишат най-добрите си класирания във WRC, но когато се движеха четвърти и пети получиха съответно проблем с електрониката и загуба на налягане на маслото, което ги извади от състезанието.
Местата до девета позиция попълниха състезатели с автомобили Super 2000 - победителят от рали "Дакар" Насер Ал-Атия ("Форд Фиеста"), Мартин Прокоп ("Форд Фиеста") и Юхо Ханинен ("Шкода Фабия"), а Федерико Вийагра взе точка за Munchi's Ford.
Холандецът Денис Куиперс преобърна своя "Форд Фиеста RS WRC" в събота и така пилотът на "Монстър Форд" Кен Блок остана последният с WRC автомобил на финала. Той завърши едва 13-и, след като няколко пъти се връщаше в състезанието заради различни повреди и леки удари по трасето.
Лидер в шампионата продължава да бъде Хирвонен с актив от 46 точки и 9 пред Льоб. Латвала е трети с 31 т., следван от Йостберг (28), Петер Солберг (23) и Ожие (15). "Форд" е лидер при производителите със 73 т., пред "Ситроен" с 47 и "Стобарт" с 36. Следващият трети крът от WRC е рали "Португалия" на 24-27 март.