"Ливърпул" засилва присъствието си в Азия

На живо
Заседанието на Народното събрание

"Ливърпул" засилва присъствието си в Азия

Английският футболен клуб "Ливърпул", който наскоро беше купен от американските бизнесмени Том Хикс и Джордж Джилет-младши, вероятно ще засили присъствието си в Далечния изток и ще започне редовно да играе демонстративни мачове в Япония и Китай, твърдят английските медии. Главният изпълнителен директор на клуба Рик Пари е заминал за САЩ, за да разговаря с новите собственици, и вероятно ще получи инструкции за развиване на бранда в този регион.
Джилет доразви в интервю за в. "Нешънъл пост" в Канада теорията си за начина, по който може да се получи най-добра възвращаемост на инвестираните от него и Хикс над 600 млн. евро. "Ливърпул" е бранд номер 1 в Европа. Ако отидете в Далечния изток, където "Манчестър юнайтед" традиционно е марка номер 1, напоследък "Челси" стана доста популярен. Те имат концепция за глобален брандинг, включваща поредица от мачове в Далечния изток. В тази част на света "Ливърпул" е номер 2 и става все по-популярен. Разговаряхме с мениджмънта през последните няколко месеца и вярвам, че скоро ще видите "Ливърпул" да играе приятелски мачове в Азия. Мисля, че първо ще стане в Япония през тази година, а след това и в други страни."
Теорията на Джилет за лидерската позиция на английския клуб в Европа е доста спорна при наличието на конкуренция като "Реал" (Мадрид), "Барселона" и "Манчестър юнайтед". Той обаче гледа на "Ливърпул" като на една от многото спортни марки, които ще бъдат управлявани от едни и същи собственици. "Имаме "Тексас рейнджърс" в спорт като бейзбола, който е много популярен в Далечния изток, "Далас старс", "Монреал канейдиънс", "Ливърпул" и семейното ни участие в "Наскар", казва американецът. Това са четири невероятно популярни спорта, към които международният интерес непрекъснато нараства. Налице е уникална възможност, защото пазарът иска това. Ако вземем новите спонсори във Висшата лига за последните пет години, над една трета от тях са от Азия. В Китай има около 1000 нови дилъра на "Мерцедес". Най-голяма част от реалното ново състояние по света е в Русия. Този съюз може да има много интересни ползи за нас."

ФЕНОВЕТЕ НА ВИСШАТА ЛИГА В КИТАЙ, които са около 30 млн. души, няма да могат да гледат безплатно преки предавания на мачовете от английското първенство от следващия сезон. Местната компания "Уин ти ви" (WinTV) е спечелила търга за тв правата за период от три години, започващ през септември, и ще иска такса от 24 долара на месец. Сумата, за която са били купени правата, не беше съобщена. В момента китайците могат да гледат мачовете пряко по ESPN-Star, джойнт венчър на "Уолт Дисни" и "Нюз корпорейшън", чрез местен кабелен оператор, който събира много малки такси. "Уин ти ви", който има около 40 000 абонати в момента, ще предлага и услуги за мобилни телефони и интернет.