Годишните приходи на Фернандо Алонсо надхвърлят 25 млн. евро

Годишните приходи на Фернандо Алонсо надхвърлят 25 млн. евро

Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо ще заработи над 25 млн. евро през 2007 г. като пилот на "Макларън" във Формула 1, съобщи вестник "Паис" в своя електронен портал. Изданието посочва, че възнаграждението му в екипа на "сребърните стрели" е малко над 17 млн. Останалите 8 млн. идват от договори за реклама с различни компании. Представители на "Макларън", пожелали анонимност, разкриха, че в края на настоящия сезон заплатата на родения в Овиедо състезател ще бъде предоговорена и е напълно възможно тя да надхвърли 25 млн. евро на сезон. Допълнително, ако той успее да спечели трета поред световна титла, би могъл да си осигури над 10 млн. евро годишно от своите спонсори.
Бюджетът на "Макларън" надвишава 300 млн. евро през този сезон, посочва "Паис". Половината от тази сума се осигурява от рекламни договори, чиято стойност бе чувствително завишена с привличането на двукратния световен шампион в края на миналия сезон. Заради Алонсо, който получаваше годишно по 6 млн. в "Рено", към отбора от Уокинг се присъедини телекомуникационният гигант "Водафон". Компанията плаща по 60 млн. евро на "Макларън" като основен спонсор.
"Изключително доволни сме от сътрудничеството си с "Макларън" и от факта, че разполагаме с популярно лице като Фернандо Алонсо, казва Дейвид Уелдън, вицепрезидент по маркетинга в телекомуникационната компания. Направихме сериозни инвестиции в този тим, но сме абсолютно компенсирани. Прояви като представянето на отбора във Валенсия пред близо 200 000 зрители на живо и репортажите по телевизията или невероятният старт в шампионата на Алонсо и на дебютантът Люис Хамилтън подпомогнаха нашата рекламна кампания."
"Водафон" бе вторият основен спонсор на "Ферари" през последните години, но в края на миналия сезон обяви, че има договор за сътрудничество с "Макларън" за период от десет години. От телекомуникационната компания аргументираха това свое решение с факта, че тяхното присъствие е останало незабелязано в сянката на другия основен спонсор на италианския тим - тютюневия концерн "Филип Морис", който презентираше своите цигари "Марлборо".
"Тук, в "Макларън", имаме възможността върху светъл фон да сложим ярко червено и надписите се различават брутално, обясни Уелдън. Във "Ферари" ситуацията бе коренно различна. Правихме специални проучвания за ефекта на цветовете и за това как нашето лого да се отличава по-лесно. Мисля, че вървим по правилния път и намерихме най-добрите места върху болида и екипите на пилотите и механиците, за да рекламираме нашия бранд."
Другите големи рекламодатели в "Макларън" са маслата "Мобил" и марката уиски "Джони Уокър", които плащат съответно 30 и 22 млн. евро на сезон. Сумите са много по-високи от инвестираните от "Айго" и "Хуго Бос" 10 млн. в реклама във Формула 1.