"Макларън" харчи най-много във Формула 1
Отборът на "Макларън" е изпреварил "Тойота" и "Ферари" и вече оглавява класацията по годишен бюджет във Формула 1, съобщи списание "Бизнес Ф1" броени дни преди втория кръг от световния шампионат в Малайзия този уикенд. Специализираното издание твърди, че британският екип, чиято база е в Уокинг, е предвидил допълнителни 46 млн. долара разходи за 2007 г. спрямо бюджета от миналата година. Така през настоящия сезон "Макларън" ще оперира с близо 500 млн. долара. Предвидените разходи от "Тойота" за 2007 г. са 468 млн., а на "Ферари" - 401 млн. долара.
Испанският всекидневник "Мундо депортиво" обяснява увеличението на бюджета на "Макларън", което е приблизително 10 процента спрямо миналия сезон, с привличането на двукратния световен шампион Фернандо Алонсо. Договорът с родения в Овиедо състезател осигури изгодни договори за реклама с телекомуникационния гигант "Водафон", осигурителната компания "Мутуа мадриленя" и банката "Банко Сантандер".
В същото време екипът на "Тойота" по данни на "Бизнес Ф1" е съкратил своя бюджет, който за последните няколко сезона нямаше аналог във Формула 1 и надхвърляше 530 млн. долара. Ден след като специализираното издание публикува данните за бюджета на японския концерн, електронният портал "Шпорт айнс" съобщи, че ръководството на отбора е предложило на тима на БМВ размяна на двамата пилоти Ралф Шумахер с Ник Хайдфелд. Вернер Хайнц, мениджър на Хайдфелд, който този сезон кара за отбора на баварския концерн, призна, че към неговия клиент проявяват интерес два от големите отбори във Формула 1. Според вестник "Билд" втората оферта е от "Хонда". Както е известно, Ралф Шумахер, който в момента кара за "Тойота", поддържа близки отношения със спортния директор на БМВ Марио Тайсен и това може да подпомогне евентуална бъдеща размяна.
Кими Райконен, който дебютира с победа като пилот на "Ферари" преди три седмици в състезанието в Австралия, изрази опасенията си, че двигателят в неговия болид е получил повреда на пистата "Албърт парк" и трябва да бъде сменен. Според регламента на състезанието това означава, че ще стартира с десет позиции по-назад от мястото, което е отвоювал по време на квалификациите. "Двигателят ни създава известни проблеми. В последната част на състезанието в "Мелбърн" имаше лек теч на вода и ми казаха да намаля скоростта. Двигателят беше проверен във фабриката ни, направихме и някои тестове. Надяваме се, че ще издържи", каза Райконен.