"Моторола" ще си сътрудничи с НБА

"Моторола" ще си сътрудничи с НБА

Американската компания за мобилни комуникации "Моторола" (Motorola Inc.) е подписала тригодишен договор за маркетингово партньорство с Националната баскетболна асоциация (НБА) на САЩ и Канада, съобщи агенция Блумбърг. Партньорството беше представено официално вчера в Пекин и е насочено към Азия, най-бързо растящия пазар за мобилни телефони в света.
"Моторола", която е втора по продажби в този сектор, ще бъде спонсор на Китайските игри на НБА през октомври. Участие в демонстративния турнир ще вземат тазгодишният финалист в американската лига "Кливлънд кевълиърс", "Орландо меджик" и китайският национален отбор по баскетбол. Компанията ще бъде подкрепена финансово и серия от турнири за отбори от по двама души в общо 112 града в Китай, страната с най-многобройно население в света.
Редица фирми се опитват да се възползват от огромната популярност на този спорт сред китайските фенове, която до голяма степен се дължи на центъра Яо Минг, състезател на "Хюстън рокитс", избран под номер 1 в драфта през 2002 г. По данни на китайското министерство на спорта около 300 млн. души в страната играят баскетбол и това е най-популярният спорт сред младежите.
Според договора "Моторола" ще бъдат официалните мобилни телефони на НБА в Китай, а снимки на играчи от лигата и други рекламни материали ще бъдат използвани в кампаниите за различни продукти в Азия. По данни на агенция Ай Ди Си (IDC) американската компания има пазарен дял от 17 процента в Китай, което я нарежда веднага след безспорния лидер - финландската "Нокиа" (42 процента). За намаляване на тази разлика трябва да помогне именно НБА, която през 2004 г. стана първата американска професионална спортна лига, организирала мачове в Китай.
В момента срещи от първенството на най-силната баскетболна лига се излъчват от 51 телевизионни канала в 20 от всичките 22 провинции на Китай. През април ръководството на НБА обяви, че създава ново дружество в страната и очаква до $200 млн. външни инвестиции в начинанието. Лигата консултира и организаторите на лятната олимпиада в Пекин през 2008 г. как да направят по-атрактивен баскетболния турнир догодина и как да бъде осигурено използването на залата и след игрите. НБА вече има 18 маркетингови партньора в Китай, към които през май се присъедини спедиторската компания Ди Ейч Ел (DHL Worldwide Express), собственост на "Дойче пост" (Deutsche Post AG). Приходите на лигата от мърчандайзинг в Китай са нараснали с 50 процента за миналата година.
ТАВАНЪТ ЗА ЗАПЛАТИ В НБА през следващия сезон ще бъде $55.63 млн., с около $2.5 млн. повече от сезон 2006-2007, когато беше $53.135 млн., съобщиха от ръководството на лигата. Новият таван влезе в сила вчера, когато изтече забраната за подписване на договори със свободни агенти. Т. нар. изключение на средно ниво нараства от $5.2 млн. на $5.36 млн., а границата за налагане на "луксозен данък" е $67.87 млн. спрямо $65.42 млн. за миналия сезон. Минималният размер на заплатите в един отбор е 75 процента от тавана, или $41.72 млн. за сезон 2007-2008.