"Ролекс" преговаря за "Купата на Америка"

"Ролекс" преговаря за "Купата на Америка"

Елитната швейцарска компания за времеизмервателна техника "Ролекс" е един от кандидатите за спонсор на престижната ветроходна регата за "Купата на Америка", съобщиха Ройтерс и ДПА във вторник. Организаторите търсят нов голям партньор, който да се рекламира в състезанието, след като френският производител на луксозни стоки "Луи Вюитон" изпълни заканата си и се оттегли след повторна победа на швейцарския отбор "Алинги".
Според информации в медиите "Луи Вюитон" е била най-щедрият спонсор на надпреварата и е инвестирала около 60 млн. евро само за "Купата на Америка 2007", значително повече от останалите три основни партньора - банка "Сантандер" (Santander), гигантът за телекомуникационна техника "Алкател-Люсан" (Alcatel-Lucent) и компанията за комунални услуги "Ендеса" (Endesa). Французите обаче решиха да сложат край на 25-годишния си ангажимент с мотива, че "Алинги" залага прекалено много на комерсиализацията и превръща една проява със 156-годишна история, която е символ на богатство, елегантност и лукс, в най-обикновено спортно състезание.
От дружеството "Америкас къп мениджмънт" (America's Cup Management, ACM), основано от "Алинги" през 2003 г. с цел организиране на тазгодишната регата, защитиха своята политика и заявиха, че ще намерят нов спонсор. "Всъщност това не беше изненада - жалко, че от "Луи Вюитон" не оцениха признатия от мнозина успех на 32-рото издание на "Купата на Америка" и отварянето на състезанието към по-широка аудитория, коментира за Ройтерс Мишел Одара, главен изпълнителен директор на ACM. Несъмнено те плащаха солидна сума, но с напускането си освободиха пространство за някой, който иска да се възползва." Той обаче отказа да коментира спекулациите за преговори с "Ролекс". Швейцарската компания, която е частна собственост, вече е спонсор на няколко големи ветроходни състезания. Одара съобщи още, че останалите спонсори нямат претенции към политиката на шампиона: "Повечето компании бяха доста доволни, голяма част от тях искат да подновят договорите си. В световен мащаб резултатите бяха изключително положителни."