"Еврофутбол" става спонсор на футболното първенство
"Еврофутбол" става основен спонсор на футболното първенство на България, съобщиха в понеделник официално за медиите от българската компания за залагания. Договорът с агенцията "S.V.-RSA България", която преговаря с потенциални спонсори и телевизионни партньори от името на Българския футболен съюз (БФС), ще бъде подписан на специална пресконференция утре, 8 август, от 11:00 ч. в зала "Родина" на националния стадион "Васил Левски". Представител на агенцията ще бъде нейният управител Валентин Михов, а от страна на "Еврофутбол" ще присъстват управителят Боян Найденов и Маргарита Лулова, директор "Връзки с обществеността". Днес трябва да бъде обявена продължителността на контракта, която се очаква да бъде за период от поне една година.
Генерален спонсор на футболния шампионат е финасовата група "Ти Би Ай България", която през юли 2005 г. подписа договор за три години. Финансови параметри по сделката не са обявявани официално, но предишният генерален спонсор "Загорка" превеждаше по около 350 хил. лв на сезон. В края на юли 2006 г. за спонсор беше привлечен и българският представител на корейския автомобилен концерн "Хюндай" - "Индустриал комерс". Договорът беше за първоначален период от една година с опция за неговото продължаване, като рекламният банер на "Хюндай" все още присъства на официалния уебсайт на Професионалната футболна лига (ПФЛ). Малко преди това беше подписан идентичен договор с пивоварната "Загорка" АД, която е сред основните партньори на Българския футболен съюз (БФС) заедно с Централна кооперативна банка, "Пума" и "Глобул". Партньор на футболната лига е и дружеството "Мото-Пфое", представител на автомобилните марки "Форд", "Волво", "Ленд Роувър" и "Ягуар", което наскоро удължи ангажимента си като генерален спонсор на турнира за Купата на България за четири години, както и модна къща "Агресия".
"S.V.-RSA България", която е партньор на германския медиен концерн "Спорт файв" за страната, всяка година плаща по 620 хил. долара за правата върху футболните турнири. БФС получава 10 процента от сумата, а на свой ред ПФЛ си удържа 20 процента от своя дял за покриване на текущи разходи и за наградния фонд на финалите на турнирите за Купата на България и Суперкупата на страната. Основната част от приходите идват от телевизионни права. За първата половина на миналия сезон например ПФЛ е раздала около 240 хил. долара на клубовете в А група, като сумата за втората част се очакваше да бъде приблизително същата, което означава общо около 500 хил. долара. Клубовете получават около 11 хил. долара за тяхна среща, излъчена по БНТ, но настояват за повече пари. Наскоро президентът на ЦСКА Александър Томов заяви след среща с шефа на БФС Борислав Михайлов, че е поискал водещите клубове да получават по-голям процент от приходите от продажбата на телевизионни права. Според него сумата от близо 70 хил. лв. за година, която получават лидерите в класирането, е твърде малка. Дневник