ФИА разгледа нови данни срещу "Макларън"
Главният механик на "Ферари" Найджъл Степни, който се оказа в центъра на шпионския скандал във Формула 1, е обменил стотици писма по електронната поща и е разговарял редовно по телефона с шефа на дизайнерския екип на "Макларън" Майк Кулън, стана ясно в четвъртък по време на второто изслушване на британския екип от Световния съвет към Международната автомобилна федерация (ФИА) в Париж. Специална комисия разгледа новите доказателства срещу тима, ръководен от Рон Денис, и трябваше да се произнесе относно неговото бъдеще късно снощи след редакционното приключване на "Дневник". На заседанието, което продължи близо десет часа, присъстваха всички ключови фигури в ръководствата на двата отбора, включително лидерът във временното класиране при пилотите Люис Хамилтън ("Макларън") и бившият технически директор на "Ферари" Рос Браун.
При предходното изслушване на "Макларън" на 26 юли в Париж Световният съвет към ФИА определи отбора за виновен в нарушение на правилата за притежание на конфиденциална информация на "Ферари". Санкции обаче не бяха наложени, тъй като нямаше доказателства, че британският тим е използвал данните за подобрения в своята машина. Ако "Макларън" бъдат признати за виновни, последствията ще бъдат покъртителни не само за екипа, но и за Формула 1 като цяло. Според източници от ФИА, пожелали анонимност, най-вероятно отборът ще бъде изхвърлен от шампионата през 2007 и 2008 г.
Ситуацията е твърде критична за тима от Уокинг, който в своята 42-годишна история не е бил замесван никога в подобен грандиозен скандал. Отборът е обвинен в злоупотреба с открадната конфиденциална информация от "Ферари" за развитието на своя болид МР4-22, с който спечели седем от изминалите тринадесет състезания този сезон. Ключът към новата атака от страна на скудерията е рапорт на прокурор в Модена, който осигури нови доказателства за индустриален шпионаж и саботаж срещу нея.
Рапортът е изготвен от Пощенска полиция в Рим, която от началото на юли проучва обвиненията срещу Найджъл Степни, следи неговата поща и разговорите по мобилния му телефон. Според източници, близки до следователския екип, властите са открили, че между март и средата на май, той и Кулън са разменили десетки писма, текстови съобщения и телефонни обаждания. Кореспонденцията се е засилвала драстично преди състезателните уикенди този сезон. Степни, вече уволнен от "Ферари", и Кулън признаха, че са имали една среща в Барселона на 28 април. По следи, оставени от плащания с кредитни карти, става ясно обаче, че те са се виждали много по-често.
Следвайки потока от писма по електронната поща, повечето от които са били възстановени, след като първоначално са били изтрити от Степни и Кулън, се вижда, че данните са разпространени и сред други служители на "Макларън". Италианският всекидневник "Кориере дела сера" съобщи, че в едно от тези съобщения тест-пилотът на отбора Педро де ла Роса е бил инструктиран да изпробва нововъведенията, предадени на Кулън от Степни. В други документи се вижда, че Роса е предавал информация на официалния пилот Фернандо Алонсо относно механизма за баланс на спирачния механизъм на "Ферари" и относно това как да бъдат използвани гумите на "Бриджстоун".