Евро 2012 - първенството на рекордите

Евро 2012 - първенството на рекордите

Организаторите съобщиха, че 98.6% от капацитета на стадионите е бил запълнен
Reuters
Организаторите съобщиха, че 98.6% от капацитета на стадионите е бил запълнен
УЕФА определи Евро 2012 за един от най-интригуващите и турнири в модерния футбол, а високата му популярност следва да е доказателство за направената оценка.
Централата отчете няколко рекорда в провеждането на първенството, още преди дори то да е завършило.
Организаторите се похвалиха с върхови постижения в посещаемостта на стадионите, фен зоните, резултатите от телевизионните рейтинги и популярността в социалните мрежи.
Зрители на живо
Най-сериозният успех на УЕФА е рекордната посещаемост на мачовете от Евро 2012, която достигна 1.3 млн. души след преминаването на четвъртфиналите, или средно по 45 435 на мач.
Най-много фенове са гледали на живо двубоя от груповата фаза между Швеция и Англия (2:3), игран в Киев и събрал 64 640 зрители. Най-посетеният мач от изиграните в Полша е бил откриващият първенството домакините и Гърция (1:1) с 56 070 зрители. Организаторите съобщиха, че 98.6% от капацитета на стадионите е бил запълнен.
Фен зоните на първенството също могат да се похвалят с рекордни резултати. Общо 4.9 млн. души са посетили определените места за привържениците до 23 юни. Най-силен е бил 16 юни, когато мачовете Гърция - Русия и Чехия – Полша са наблюдавани от 455 хил. души във всички зони.
Рекордът за един ден е постигнала фен зоната в Киев, където на 19 юни са преброени 180 хил. зрители за срещите Швеция – Франция и Англия – Украйна. Именно мачът на домакините е и най-гледаният за всички фен зони (273 250 души).
Дрматичната победа на Италия над Англия с дузпи на четвъртфиналите е най-гледаният мач в историята на европейските финали
Reuters
Дрматичната победа на Италия над Англия с дузпи на четвъртфиналите е най-гледаният мач в историята на европейските финали
Тв рейтинг
Според събраните до момента данни от 20 страни драматичният четвъртфинал Англия – Италия (2:4 след дузпи) е най-гледаният двубой в историята на европейските първенства. Той е бил наблюдаван от 100 млн. зрители, като организаторите все още очакват резултатите на още 100 оператора.
Във Великобритания сблъсъкът е събрал общо 20.3 млн. зрители, което се равнява на 67.8% пазарен дял. Това е най-високото постижение за страната след Евро 2004, когато Англия загуби от Португалия (20.7 млн., 73.3-процентов дял). Мачът е с по-висок рейтинг от сватбата на принц Уилям (13.6 млн.) и диамантения юбилей на кралица Елизабет II (14.7 млн.).
В Италия четвъртфинала на "адзурите" е бил следен от 21.8 млн. зрители, което е с цели 181% повече от тези на Гран при на Валенсия във Формула 1, спечелена от Фернандо Алонсо с "Ферари". Мачът е с по-висок рейтинг от всички предавани събития извън спорта поне от 1994 г. насам.
Най-висок дял за отделна страна е отчетен в Германия при смазващия четвъртфинален успех на Бундестина над Гърция с 4:2, проследен от 77.8% от зрителите. В Полша пък беше регистриран рекорд за телевизионна гледаемост за всички времена, след като срещата Полша – Русия (1:1) е събрала пред телевизорите средно 14.7 млн. души, с пик от 16.2 млн. зрители.
Подобрени резултати не липсват и в САЩ, където футболът традиционно не е толкова популярен. Там ESPN отчита средна гледаемост на мач от 1 млн. души, което за груповата фаза на турнира е увеличение с цели 82% спрямо Евро 2008. Различните чуждоезични канали на компанията са регистрирали увеличение със 142% спрямо предходното европейско първенство (228 000 спрямо 94 000 зрители).
Социални медии
Следенето на всички голове на живо, превютата, репортажите и реакциите за мачовете са довели над 750 хил. фенове на официалната страница на Евро 2012 във Facebook. Също толкова са и хората на страницата на първенството в Google+.
В Twitter акаунтът @UEFAcom е последван от 142 500 потребители. При пика в използването на услугата за микро съобщения са били публикувани по 7 туита в секунда с таг #EURO2012.
Профилът на УЕФА е бил ретуитван средно по 1500 пъти на ден, а максимумът е от 1936 пъти на 11 юни. Централата разполага с 85 репортера, отговорни за отразяването на първенството в Twitter от цяла Европа.