Levi Strauss изтегли от пазара вредни джинсови облекла
Американският производител побърза да съобщи в комюнике, предназначено за пресата, че досега срещу него няма подадени никакви оплаквания от страна на клиентите. Обяснението беше дадено от европейския клон на фирмата, чието седалище се намира в Брюксел. Новата колекция от спортни дрехи с марката Levis, която включва панталони, сака, якета и ризи, е била разпратена в Западна Европа, скандинавските страни и Турция в началото на месеца.
По-късно говорител на Levi Strauss все пак беше принуден да признае, че две служителки, които са работили най-дълго с новите продукти, "са почувствали леки обриви по кожата".
Лабораторните тестове също са "показали възможност" от джинсите да се отделят вещества, които могат да предизвикват алергии и затрудняване на дишането. Според лабораторните проби този ефект се проявява особено силно, когато облеклата са изложени на висока температура например по време на гладене.
В началото в търговската мрежа в Европа и Турция са били пуснати 105 000 мъжки и дамски джинси от тази серия. Говорителят на компанията Паола Бранди заяви, че засега не е известно колко от тях са били продадени. Клиентите, които имат оплаквания от покупката, могат да се свържат с фирмата производител на телефон 0888 028 371. Те могат да върнат покупката и парите им ще бъдат възстановени, съобщи говорителят.
Търговският провал на Levi Strauss дойде само няколко месеца, след като компанията шумно обяви пускането на пазара на продукта Personal Pair. Както подсказва името, особеността е в това, че жените могат да поръчват джинси съобразно собствените си предпочитания. Като начало този тип дреха може да се поръча само в магазините Original Levi's® и Personal Pair.
------------------
Коя е Levi Strauss & Co.
Фирмата произвежда и продава джинси и спортни облекла с марките Levis, Dockers и Slates от 1880 г. В седалището на фирмата в Сан Франциско работят 1300 души. Levi Strauss & Co. притежава 25 завода в целия свят, където са наети повече от 17 000 души. Обикновено фирмата произвежда дрехите си в страните, в които ги продава. По-голямата част от дистрибуцията се осъществява чрез собствена търговска мрежа.