САЩ може да ревизират сроковете за авторско право върху Мики Маус
Случаят с Мики Маус предизвика широк дебат в американската преса. Образът на героя за първи път е защитен от авторското право през 1928 г., като според закона за авторското право срокът на закрила е 14 години. Впоследствие този срок постепенно се увеличава и непосредствено преди приемането на закона "Сони Боно" произведения на изобразителното изкуство, защитени от авторското право преди 1978 г. или от корпорации, си извоюват закрила за 75 години. Разпоредбите "Сони Боно", за приемането на които "Уолт Дисни" активно лобира в Конгреса, прибавиха още 20 години към този срок. Така "Дисни" си осигури спокойствие с Мики Маус поне до 2028 г. При евентуално отменяне на закона обаче компанията ще загуби изключителните си права върху изображението на Мики Маус още догодина. Отново ще излязат наяве и притесненията на големите корпорации от различията между американските и европейските разпоредби в авторското право. "Ако нашите материали станат притежание на обществото 20 години по-рано, европейците ще могат да използват наши продукти, а американците няма да получат нищо в замяна", посочва президентът на "Моушън пикчър асоусиешън" Джак Валенти. Президентът на "Уолт Дисни" Майкъл Ейснър пък твърди, че е твърде рано да се правят коментари. Той уточни пред вестник "Лос Анжелис таймс", че не вярва нещата да се развият лошо за компанията, но дори и това да се случи, става въпрос за най-ранните изображения на Мики Маус. Юристът Джонатан Зитрейм също смята, че притесненията в случая са преувеличени, тъй като "Дисни" ще продължи да държи търговската марка Мики Маус, което например ще направи невъзможно отварянето на увеселителни паркове, възползващи се от известността на анимационния герой.
В България историите на Мики Маус стигат до децата чрез издателството "Егмонт България", което е 100% собственост на датската медийна компания "Егмонт интернешънъл". "Егмонт интернешънъл" държи правата за издаването на заглавията на "Уолт Дисни" в Европа. През октомври миналата година датската група продължи споразумението си за сътрудничество с "Дисни" до 2006 г. Търговският мениджър на "Егмонт България" Велизара Добрева заяви за "Дневник", че компанията притежава дългосрочен лицензионен договор за издателска продукция и преразглеждането на авторските разпоредби в САЩ няма да се отрази на дейността й. Българското издателство не е уведомявано от "Егмонт интернешънъл" за съществуването на каквито и да е проблеми, уточни Добрева. "Егмонт България" започна дейността си през 1991 г. със списанието "Мики Маус" и се превърна в лидер в издаването на детска литература и периодика в страната.