България към Европа: Споко!

България към Европа: Споко!

Положителният образ на България в чужбина да бъде изграден около фразата "Споко!" (Take it easy!). Това предложиха в четвъртък психолози, социолози и медийни експерти, които работят по проекта "Запазена марка България". Проектът е инициатива на Британския съвет, а в него участват Външно министерство и неправителствени организации.

Екипът работи по стратегията за изграждането на образ на България. Как точно ще бъде проведена рекламната акция все още не е решено.

Целта на подготвяната от експертите рекламна кампания е страната да се представи като спокойно място, в което може да се живее добре, а хората - да са щастливи, е записано в обобщаващия доклад на предложенията по проекта, представен вчера от антрополога Мила Минева. Акцентът в кампанията ще е върху младите хора, които успяват да постигнат целите си. Екипът препоръчва старите туристически брошури с дядовци и баби в народни носии да бъдат изхвърлени, защото не привличат чужденците. В дипляните пък българите били представяни предимно като обслужващ персонал със снимките на момичета с подноси или възрастни занаятчии. Посланието "Българите са гостоприемни" не говори нищо на чужденеца, защо просто не кажем - "Елате ни на гости", предложи Минева.

Това, за което се сещат чужденците като ги попиташ за България, е, че е доста мръсна страна, някъде далеч, обясни Минева, цитирайки проучване на социологическата агенция "Галъп". Според изследването най-разпространената представа за българите била за автокрадци и проститутки.