"Макдоналдс" започва мащабна кампания за увеличаване на продажбите

"Макдоналдс" започва мащабна кампания за увеличаване на продажбите

Веригата от заведения за бързо хранене "Макдоналдс" започва нова маркетингова кампания в Европа и Съединените щати под лозунга "Това ми харесва" (I'm loving it), писа руското издание "Ведомости". Нейният дебют на стария континент е на 2 септември, като за провеждането й е избрана германската рекламна агенция Heye&Partner, която е част от групата "Омником".

Ръководството на "Макдоналдс" се надява, че новата рекламна акция ще спомогне за увеличаване на продажбите, които от две години са на обезпокоително ниво, посочва вестникът. По думите на Чарли Бел, оперативен директор в корпорацията, компанията ще се опита да се раздели с присъщия й чисто американски имидж. "Няма какво да увъртаме, днес нашата компания се явява символ на американския начин на живот. В крайна сметка ние работим по целия свят", заявява Бел.

Избраният през януари председател на съвета на директорите и генерален директор на корпорацията Джим Канталупо подчерта навремето, че неефективната маркетингова политика е една от причините за намаляване на продажбите. В същото време "Макдоналдс" е един от най-големите рекламодатели в света и всяка година харчи за реклама няколкостотин милиона долара.

През февруари Канталупо се срещна с представители на няколко големи рекламни агенции, за да обменят идеи за новата рекламна кампания. За победител била обявена Heye&Partner. Именно тя предложила лозунга "Това ми харесва". "Това е повече от фраза. Това е стилът на марката "Макдоналдс", твърди Бел. Според информацията във "Ведомости" германската агенция ще създаде пет телевизионни клипа, които ще бъдат озвучени на десет езика. Известният сред подрастващите певец Джъстин Тимбърлейк щял да запише за тях песента I'm loving it. Според издание "Едвъртайзинг ейдж" идолът е подписал с "Макдоналдс" договор за 1 милион долара.

Heye&Partner е чак на 15-о място по рейтинг сред рекламните агенции в Германия. След сключването на договора "Макдоналдс" се превърна в най-големия й клиент. Услугите на Heye&Partner ползват още компании като "Джонсън енд Джонсън", Esso и др. Тя има офиси в Германия и Австрия и за нея работят около 350 човека, пише "Ведомости". Според един от вицепрезидентите в "Макдоналдс" агенцията е известна със способността си да генерира идеи, "които смело могат да бъдат отправени в пътешествие по света". Една от телевизионните реклами на "Макдоналдс", създадени от агенцията за Германия, се излъчва в 34 държави от Франция до Хонконг, посочва "Ведомости".