Веригата евтини магазини "Тати" е пред банкрут

Веригата евтини магазини "Тати" е пред банкрут

Френската верига магазини за евтини дрехи "Тати" поиска защита от кредитори в парижкия търговски съд в края на миналата седмица, предадоха световните агенции. Във вторник съдът ще започне разглеждането на делото за обявяване на юридическа ликвидация на компанията, основател на веригата.

Според представителите на френската Федерация на всеобщата конфедерация на труда веригата най-вероятно ще бъде ликвидирана. Те са убедени, че това се дължи на лошото й управление, липсата на маркетингова стратегия и срива на продажбите през последните няколко години.

Веригата е основана през 1948 г. от тунизийския имигрант Жул Уаки. Първият магазин "Тати" се появява в "Монмартр". Уаки иска да го кръсти на баба си Тита, но тъй като се оказва, че това име вече е заето в регистрите, размества гласните и се ражда "Тати". Идеята на магазините от тази верига е цялата стока да бъде на показ, да бъде достъпна за разглеждане и докосване от клиентите. Цените са изключително ниски, а това се дължи на факта, че собствениците на "Тати" плащат в брой на доставчиците си и сами определят ценовата си политика. Мнозина обаче предпочитат да не афишират с покупките на твърде евтините стоки от "Тати", известни с традиционните си розово-бели торбички. С времето обаче чести посетители на магазините стават знаменитости като Бриджит Бардо, Франсоаз Саган и Надин дьо Ротшилд, които не се срамуват да бъдат снимани с розовите торбички в ръка.

Известността на "Тати" е в пика си в края на 90-те години, когато веригата, притежаваща вече 27 магазина във Франция, открива такъв и на Пето авеню в Ню Йорк. С времето обаче се натрупват и дългове, чийто обем парижката централа на веригата отказва да съобщи.