Ширак отново предизвика САЩ
Изявлението на френският държавен глава идва в момент, когато Франция започна рекламна кампания за привличане на американски инвеститори. По данни на в. "Ню Йорк таймс" акцията и предхождащото я изследване за нагласите на американския бизнес към Франция са дело на известната рекламна група WPP Group. Тя е работила съвместно с правителствената агенция за маркетинг и комуникации "Инвестирайте във Франция". Целта на кампанията е да представи Петата република като атрактивно място за правене на бизнес и затова лозунгът й е "Новата Франция. Където отиват умните пари". Рекламни карета и цели статии се появиха през изминалите седмици в някои от най-престижните печатни издания отвъд Атлантика.
Сред тях са в. "Уолстрийт джърнъл", "Харвард бизнес ривю" и "Тайм глобъл бизнес". Акцентът в материалите се поставя върху американски предприемачи, които вече реализират успешни проекти във Франция и призовават бизнес средите да последват примера им. Рекламите разчитат на формата въпрос-отговор и се стремят да очертаят най-добрите качества на френската бизнес среда. Сред тях са "Какво мислите за френския служител? Бъдете честни" или "Французите са най-продуктивните хора в Европа. Те са отдадени и конкурентоспособни. Франция е може би най-"мога" страната в Европа." Рекламите насочват читателите и към специално създадения за кампанията интернет сайт www.thenewfrance.com, където могат да се прочетат още мнения и да се свалят забавни приложения за личния компютър. Според инициаторите на кампанията тя е отчасти и проевропейска, тъй като е провокирана от разширяването на ЕС до 25 страни, членки през май 2004 година.