И Русия участва в създаването на новия "Дриймлайнър"
Той посочи, че конструкторското бюро на компанията в Москва, в което работят около 1000 руски инженери, в момента проектира носовата секция на новия модел.
Освен това руските инженери разработват нов транспортен самолет, който трябва да пренася фюзелажа на боинга. В бюрото, което се занимава с разработката на нови технологии, ще се провеждат и изпитанията за издръжливостта на конструкцията.
Регионалното представителство на американската компания е сключила договор за над 3 млн. долара с Централния аерохидродинамичен институт “Жуков” за създаване на център за провеждане на практически и динамически изпитания на фюзелажа на "Боинг 787". При производството на новия самолет ще бъдат използвани титанови технологии, съвместна разработка на американски и руски учени. В момента самолетите на американския концерн имат 25% титаниеви сплави, които идват от Русия, като тенденцията е към увеличение. За сравнение 55% от корпуса на ербъс съдържа титан.
Разработват се и програми в помощ на техническото обслужване на самолета, заяви Кравченко. На този етап той отказа да коментира дали ще бъде използвана разработката на корпорацията “Руски системи” за следене на физическото и психическото състояние на пилотите. Системата дори може да разпознава дали летците са под стрес и при опасност да сигнализира на наземния персонал.
Американската корпорация ще си сътрудничи също и с Руската академия на науките, Всеруския институт за авиационни материали и други организации. Преди седмици водещи фирми като EADS, "Талес", "Боинг", "Финмеканика", "Маркони селения комьюникейшънс", "Райнметал" участваха в кръгла маса в Москва, посветена на безопасността в транспорта.
Началото на серийното производство на новия самолет трябва да започне през 2006 г., първият полет се планира за 2007 г., а първата доставка ще е през 2008 г.; 30 авиокомпании вече са поръчали 600 от новия модел. Той трябва да смени техническия и морално остарял "Боинг 767". Новият “Дриймлайнър” ще се продава за 120 млн. долара.
Междувременно голямата китайска авиокомпания China Southern Airlines и нейното дъщерно дружество Xiamen Airlines заявиха, че ще купят 45 самолета "Боинг" за 3 млрд. долара.; 12 от тях ще бъдат от модела 737-700 и 33 Boeing 737-800.