Синът на Виктор Юшченко “приватизира” оранжевата революция
Според “Комерсант” символиката на оранжевата революция се използва доста активно в изработването на стоки и сувенири. Например знаменцата с надпис “Так” се продават между 5-20 гривни ( около 3.2 евро), а фотоалбумът “Так, Украйна” - за 288 гривни ( 47 евро). Часовници със същия надпис струват 192 гривни (27 евро). По време на протестите в Киев компанията “Артемида” пусна специална водка “Так”. Малко след като Виктор Юшченко спечели президентския мандат, тази марка изчезна от магазините. Твърди се, че компанията производител е спряла производството, тъй като не си е платила на Андрий Юшченко за използването на търговската мярка. Юрий Когутяк от рекламната агенция Euro RSCG & Partners заяви, че притежанието на авторските права на оранжевата революция носят на Андрий Юшченко най-малко 100 млн. долара. Той отбеляза, че сумата може да нарасне значително, ако се вземат под внимание познаваемостта на символиката и че тя е свързана в момента с управляващите. Дизайнери и рекламни агенции от Европа, САЩ и Канада вече са проявили интерес към използването на символиката. Същото правят и украински предприятия, опитващи се да пробият на чуждестранния пазар. Украинските медии отбелязват, че автор на графиката на надписа “Так” и на концепцията за оранжевия цвят и фон е Ярослав Лесюк. В момента той отказва да коментира придобитите от президентския син права над символиката.
Миналата седмица украинските медии обърнаха внимание на луксозния начин на живот, който води президентският син. Андрий Юшченко кара единственото засега в Киев BMW M6 за 130 000 долара и говори по мобилен телефон Vertu за 25 000. Заместник-ръководителят на държавната данъчна администрация Николай Катеринчук заяви, че точни данни за имотното състояние както на Андрий, така и на Виктор Юшченко ще станат ясни догодина след 1 април, когато изтича срокът за подаване на данъчните декларации.