Китайски авиолинии влизат в алианса на "Луфтханза"

На живо
Заседанието на Народното събрание

Китайски авиолинии влизат в алианса на "Луфтханза"

Китайските авиокомпании "Ер чайна" (Air China) и "Шанхай еърлайнз" (Shanghai Airlines) скоро ще влязат в обединението "Стар алианс" (Star Alliance) на германския авиопревозвач "Луфтханза" (Lufthansa), съобщи в. "Ханделсблат", като цитира Волфганг Майерхубер. По думите на президента на германския концерн двете авиолинии ще се присъединят още през тази година.

Според Майерхубер присъединяването на "Ер чайна" и "Шанхай еърлайнз" е било обсъдено преди дни в Пекин на среща между "Луфтханза" и мениджмънта на китайските авиокомпании. В разговорите е станало дума и за разширяването на бизнеса на германския авиопревозвач.

В бъдеще "Луфтханза" ще предлага 52 директни линии от Германия за Шанхай, Пекин, Хонконг и Гуанджу, а броят на пътниците в страната се очаква да нарасне със 16% през 1006 г., изтъкна Майерхубер. Досега германската авиокомпания разполагаше с 43 връзки между Германия и Китай.

Голям брой международни превозвачи разширяват позициите си в Китай, отбелязва "Ханделсблат". От миналото лято "Бритиш еъруейз" (British Airways) лети директно до Шанхай, "Континентал еърлайнс" (Continental Airlines) пък пусна линия от Ню Йорк за Пекин. Браншът се надява на допълнителни импулси и заради олимпийските игри през 2008 г. в Пекин и Световното изложение през 2010 г. в Шанхай.

"Луфтханза" обаче иска да запази лидерското си място. "Оставаме европейски превозвач номер едно в Азия", убеден е Майерхубер. По думите му концернът ще се концентрира върху Индия и Китай. В момента германската компания предлага 157 връзки за Азия, а пасажерите й от и към континента са се увеличили през миналата година с 6%.

"Стар алианс", както другите алианси, от години търси партньори в Китай, пише още "Ханделсблат". Страната е изключително важен пазар, обяснява президентът на "Луфтханза". По преценките на вестника натоварването на китайските полети достига 83.7%, което вдига значително рентабилността им. Майерхубер не изключва принципно нови придобивки в Китай.

В дългосрочен план очаквам въздушният транспорт да се либерализира, каза още мениджърът на германската компания. Като пример Майерхубер посочи, че 49% от новото карго-дружество "Джейд карго" (Jade Cargo) се държат от чужденци. В него "Луфтханза" участва с 25%, а Германското дружество за инвестиции и развитие (DEG) притежава 24 на сто от акциите.

Превозвачът, чийто мажоритарен пакет се държи от китайската авиокомпания "Шенжен еърлайнс" (Shenzhen Airlines), разполага с 6 самолета "Боинг 747-400" и трябва да стартира дейността си през тази година. (Дневник)