Холивуд се предаде пред натиска на интернет

Холивуд се предаде пред натиска на интернет

Холивуд прекрачи важна технологична и психологическа граница миналата седмица, като направи възможно легалното сваляне на филми през интернет, записването им на DVD и гледането на домашния телевизор, писа американската преса. Това стана възможно, след като четири от водещите киностудии сключиха сделка със специализирания в сферата на киното сайт CinemaNow за пускане в интернет на над 100 хитови заглавия. Те могат да бъдат копирани и записвани на DVD при цена от 9 до 15 долара. Сделката беше приветствана като крайъгълен камък на дистрибуцията на филми през интернет, коментира в. "Лос Анджелис таймс". Тя дава на феновете удобството легално да свалят филмите и да ги гледат у дома.
Услугата на CinemaNow за сваляне на филми - Burn to DVD, започна да работи в сряда, а сред първите достъпни заглавия бяха "Усещане за жена", "Ангелите на Чарли" и др., посочва АП. "Нашите потребители ще могат да се радват на едно истинско нововъведение, да записват филмите на DVD и да ги гледат удобно у дома", казва мениджърът на сайта Кърт Марвис. Досега холивудските продукции бяха достъпни в CinemaNow, но само за гледане на компютър или свързан с него телевизор, но не и за записване на DVD. Студиата се колебаеха да допуснат записване поради опасения за пиратство, но решиха да свалят забраната, след като бяха предприети допълнителни мерки за сигурност. Така потребителите ще могат да записват сваления филм само на едно DVD. То ще бъде с качеството на пуснатите в търговската мрежа, но няма да може да се презаписва. Системата за защита на фирмите е дело на германската компания АСЕ. "Сделката е своеобразен тест на дистрибуцията на филми и на архитектурата на сигурността", казва Бенджамин Фийнголд от "Сони".
В сделката със CinemaNow засега участват секциите за разпространение на филми за домашна употреба на "Уолт Дисни", "Сони", "Метро Голдуин Майер" и "Юнивърсъл". Съвсем скоро към тях ще се присъединят и независимите "Лайънсгейт", "Ийгъл вижън" и "Сънданс". Това, което засега може да попречи на услугата да се наложи, е ограниченият избор на филми. "Стъпката е в правилната посока, но едва ли може да послужи като тест за настроенията на потребителите. Те все пак трябва да имат възможност за по-голям избор, за достъп до последните заглавия, до хитове от предишни години", казва Джош Бърноф от анализаторската компания "Форестър ризърч". "Докато предлагането на филми не се увеличи значително, повечето хора едва ли ще се заинтересуват и това ще си остане един ограничен пазар", добавя Стив Суейзи от сайта за онлайн кино продажби Netflix.