На 12 декември: Полита първият изцяло метален самолет

На 12 декември 1915 г. е извършен първият полет на първия изцяло метален самолет - J.1 Blechesel (Ламариненото магаре), конструиран от германския инженер Хуго Юнкерс.
Роден в Рейд през 1859 г., Юнкерс от съвсем млад се отдава на инженерните науки, а от 1897 г. до 1912 г. е професор в университета в Аахен. Той проектира, конструира и създава много апарати, сред които газови бутилки, отоплителни уреди, калориметър и др. В полето на аеронавтиката обаче Юнкерс стъпва чак 50-годишен, макар и преди това да е излагал идеите си за самолети с метални крила или изцяло метални. Именно въз основа на тези си планове през 1915 г. той конструира "Ламариненото магаре" в Десау.
Самолетът полита от писта в Дьобериц, управляван от лейтенант Фридрих фон Малинкрод, пилот от германските ВВС. Той се движи със скорост 170 км/ч. и е най-бързият самолет за времето си. Успехът дава воля на Юнкерс да продължи и през 1918 г. се появява едноместният боен самолет "Юнкерс" D.I., а малко след него - и двуместният "Юнкерс" CL.I., който разполага с брониран фюзелаж. И двата обаче не влизат на въоръжение до края на Първата световна война.
Самолетите на Юнкерс са използвани по-късно като първообрази от съветските конструктори Илюшин и Туполев за създаването на ранните модели съветски бойни апарати. През 1933 г. нацистите слагат ръка върху патентите на Юнкерс и поемат контрола върху компаниите му за производство на самолети и въз основа на тях изграждат военновъздушната си армада за Втората световна война. Поради нежеланието си да сътрудничи с нацистите през 1934 г. Юнкерс е поставен под домашен арест, а на следващата година умира.