Световни компании се съгласиха да променят рекламите си за деца в ЕС

Световни компании се съгласиха да променят рекламите си за деца в ЕС

Водещи компании сред европейските производители на храни са се съгласили да променят политиката си за детска реклама, поставяйки стандарти за хранителното съдържание, целящи да насърчават по-здравословен начин на живот, съобщава Ройтерс.
Решението е взето след скорошен апел от ЕС към производителите, чрез рекламите да помагат на родителите в избора на здравословна храна за своите деца, съобщават 11-те компании в общо изявление.
Компаниите се договориха да не пускат реклами на храни и напитки, насочени към деца под 12 години по телевизия, интернет страници или печатни издания, освен ако продуктите не отговарят на специални критерии за хранително съдържание. Също така реклами за храни и напитки няма да се допускат в началните училища, освен  при  използването им с учебна цел, когато това е специално договорено с училищната администрация, се казва в съобщението.
Компаниите, които дават около две трети от средствата за реклама на храни и напитки в ЕС, ще прилагат новите правила доброволно до края на 2008г. Това са Coca-Cola Co, Groupe Danone, Burger King, Kellogg, Kraft Foods Inc, Mars Inc, Nestle, PepsiCo Inc и Unilever. Всяка от тях се задължава да публикува своята политика за детска реклама на специална интернет страница през следващите 12 месеца.
Европейският комисар по здравеопазването Маркос Киприану предложи саморегулацията като мярка за решаване на проблема със затлъстяването, смятан за най-сериозния здравен проблем в Европейския Съюз.  Според данните на Европейската комисия, броят на децата в ЕС, които са с наднормено тегло се е повишил от 14 милиона през 2005г. до 22 милиона през 2007г. По данни на Световната здравна организация, затлъстяването в много страни от ЕС се е утроило от 80-те години, като разходите за лекуване на болести свързани със затлъстяването представляват 7% от бюджета за здравеопазване на ЕС.