Появи се първият моторизиран куфар
След 5 години разработки и 3 милиона паунда инвестиция британската компания Live Luggage представи тази седмица първият в света моторизиран куфар. Става дума за уникална система за задвижване на колелата чрез акумулаторна батерия, така че пътникът да дърпа тежест 10 пъти по-малка от реалната. Засега проблемът е, че цената е доста "тежка" за масовия потребител - 700 паунда или над 1300 долара.
Изобретателят Клайв Хемсли се заел със задачата в памет на майка си Емили, която починала от инфаркт на лондонското летище Гатуик докато се борела с тежките куфари. "Взех ипотека от 1.25 милиона паунда, откраднах застраховките на децата си и изтеглих пенсионните си вноски", обяснява рискованото си начинание Хемсли с надежда инвестицията да се възвърне.
Девизът на компанията е "Понеже светът не е плосък" и тя се опитва да предложи решение за всички, които се сблъскват с препятствията, когато дърпат багажа си по летища, гари и автогари. Куфарът - твърд и от материал, подобен на този за спойлери на автомобили - е снабден с всички разрешителни за сигурност и няма нужда от специална регистрация и проверка при полет.
Моторът е скрит в колелата, пореди което не заема място, предназначено за багаж. Захранването е от 12-волтова NiMH батерия, която се презарежда, подобно на тези за мобилни телефони. С едно зареждане от два часа и половина може да се изминат почти 2.5 километра с 32-килограмов товар. Празен, куфарът тежи 10.6 кг или с 3 кг повече от стандартните средства за пренасяне на багаж от този клас.
Предимството му обаче е, че дърпането му се усеща като теглене на 3, а не на 30 кг. Няма и никакви дистанционни с кабели, допълнителни дръжки и подобни. Достатъчно е да се хване за ръкохватката, да се наведе леко куфарът и той сам потегля. Двигателят се задейства и при среща с малко препятствие - праг, ниско стъпало... В същото време, ако е куфарът е прекалено наклонен, двигателят не работи, т.е. ако го бутнете, той няма да "избяга" от вас.
Пишещите в интернет сайтове за подобни изобретения се изненадват защо е отнело толкова време създаването на моторизиран куфар при положение, че отдавна има самоходни прахосмукачки и малки домашни косачки за трева.