Самолетът на "Ер Франс" вероятно се е разпаднал във въздуха

Самолетът на "Ер Франс" вероятно се е разпаднал във въздуха

Вероятността да има оцелели е много, много малка, заяви президентът Никола Саркози.<br />
Вероятността да има оцелели е много, много малка, заяви президентът Никола Саркози.
Авиационни специалисти коментират в западните медии, че най-вероятно изчезналият над Атлантика самолет на "Ер Франс", се е разпаднал след удар от светкавица. Ако не бъдат открити оцелели - което е най-вероятният сценарий - това ще е най-смъртоносният инцидент в 75-годишната история на авиокомпанията.
Според изпълнителния директор Пиер-Анри Гуржон още е рано да се твърди, че времето е виновно за инцидента. На пресконференция в централата на "Ер Франс" в Париж обаче той съобщи, че машината е изпратила 10 съобщения за аварийна ситуация, малко преди да изчезне от радарите. Това означава, че на борда е имало "неочаквано и изключително събитие", допълни той без да даде повече подробности.
Шефът на комуникациите на авиокомпанията Франсоа Брус смята, че най-вероятно веднага след светкавицата са отказали няколко ключови системи на борда на тежащата 230 тона машина, което е довело и до падането й в океана. Екипажът не е успял да предупреди за авария или да отправи призив за помощ, а съобщението за късо съединение е било изпратено автоматично от бордовия компютър.
Според съобщение на бразилските ВВС от машината са получени съобщения за срив на електрическата система и загуба на налягането в корпуса. След това събитията са се разиграли толкова бързо, че екипажът не е имал време дори да изпрати предупреждения за тревога. Ако последното е вярно, то най-вероятно машината се е разпаднала във въздуха и няма никакъв шанс за хората на борда й.
По непотвърдена информация, публикувана от португалския в."Журнал де нотисиаш" няколко пътници са успели да изпратят до близките си тревожни SMS съобщения "Обичаме ви" и "Страх ме е". Данните идвали от служител на бразилския авиационен съюз.
Истината за случилото се вероятно никога няма да бъде установена, защото черната кутия на самолета е на дъното на океана. Издирванто на останки ще бъде продължителна и мъчителна операция. Бразилия, Испания и Франция се включиха със самолети и кораби, а Париж помоли САЩ да предоставят данни от сателитната си мрежа за откриване на останките.
"Ще е изключително трудно, защото това е огромен район - стотици квадратни километри, а трагедията се е разиграла посред нощ в небето над Атлантика", заяви президентът Никола Саркози.
Мнозина пилоти споделят, че са се сблъсквали с тежки условия при преминаване през екваториалната област над Атлантика, известна като Интертропическа конвергентна зона.
Тропическите бури може да се разразят на височина до 50 хиляди стъпки, което е далеч над пределната височина, която постига изчезналият "Ербъс" 330-200 с 228 души на борда.
Обикновeно, пътническите полети се извършват на около 30-35 хиляди стъпки, обяснява Хенри Марджусити, метеоролог от базираният в "Стейт колидж", щата Пенсилвания интернет сайт Accu weather.com.
"Не знаем на каква височина е летял самолетът, но по принцип светкавиците са концентрирани в горната част на гръмотевичната буря, където е най-студено. Така че е възможно тази активност да е била на 10 хиляди стъпки над машината".
В същото време разреждането на мощни електрически заряди обикновено става между облаците и много рядко надолу от тях.