Търговски кораби помагат за изваждането на отломки от самолета на "Ер Франс"

Eдин френски и два холандски търговски кораба достигнаха зоната в Атлантическия океан, където вчера бразилски военен самолет забеляза самолетни отломки. Корабите са се отклонили доброволно от маршрута си, за да помогнат на издирвателните операции и сега ще се опитат да приберат някои от отломките, забелязани в района.
Към мястото се отправиха и два кораба на бразилските военноморски сили. Предстои да бъде направена идентификация на отломките. Температурата на водата в района е между 28-30 градуса, което позволява на човек да оцелее дори и за по-продължително време, коментира говорител на бразилските ВМС.
Вчера бразилският министър на отбраната Нелсон Жобим заяви на пресконференция в Рио де Жанейро, че няма съмнения, че отломките, забелязани от бразилски военен самолет в Атлантическия океан, са на изчезналия в нощта на неделя срещу понеделник самолет на Ер Франс. Жобим допълни, че освен отломки от самолета на повърхността на водата усилено ще издирват оцелели, черните кутии на самолета, както и на останките от самата машина. Това ще бъде много трудна операция, защото те може да се намират на дълбочина между 2000 и 3000 м, каза министърът.
Франция изпрати специализиран изследователски кораб, оборудван с батискафи, които могат да се спускат на дълбочина от 6000 м. САЩ също имат намерение да пратят подобна техника. Отломките бяха забелязани на около 640 км от архипелага Фернанду ди Нороня.
Ако се потвърди, че самолетните отломки са действително от самолета на Ер Франс, това ще бъде най-тежката самолетна катастрофа в света от 2001 г. насам, когато Ербъс А300 на Американските авиолинии се разби в квартала Куинс на Ню Йорк при което загинаха 265 души, припомня АП. Това ще бъде и най-трагичния инцидент в 75-годишната история на Ер Франс.
Авиационните експерти все още нямат единодушно мнение по въпроса какво е довело до падането на самолета. Еърбъс А300-200 се смята за високотехнологичен и сигурен самолет, оборудван да оцелява при тежки метеорологични условия. Двете му черни кутии са проектирани така, че да издържат на морско налягане на дълбочина от 6000 м и да излъчват сигнали в продължение на месец. През всяка секунда от полета те записват всичките му параметри.
Същевременно се очаква днес Ер Франс да публикува списъка на пътниците в самолета. От 216-те пътници 61 са французи, 59 бразилци, а 26 германци. Имало е пътници от общо 32 националности. От 12-те члена на екипажа един е бил бразилец, а останалите - французи