За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Още по темата
Последни галерии

Снимка на деня: "Училището не е църква, нито джамия"

Фотогалерия: Кървавата Луна – магията на пълното лунно затъмнение

*****
ЛюбопитноИзключително ми е интересно как опашката на самолета плува! Цялата история е много гнила и едва ли е защото Дезмънд пак е забравил да натисне копчето !!!
*****
НеутралноЗорничке, самолетите се конструират от свръхлеки (и съшевременно здрави) сплави. Не е проблем откъснало се парче, което е плоско и няма вътре товар, който да го влачи надолу, да не потъне. Просто е по-леко от водата.
От толкова сериали съвсем затъпяхте, дано поне за украса да ставате!
*****
Неутралнонай-вероятно поради масата изолации от пенопласти.
*****
НеутралноЗорнице, ти питала ли си се защо например корабите могат да плават и не потъват във водата???
Авакум Захов
Рейтинг: 229 НеутралноЗорничке,предметите плават,живи твари плуват.
*****
НеутралноКолега, кораби от метал могат да плават само ако са цели, не
на парчета. Парче от нещо може да плава или ако е по-леко от
водата, или ако нападобява леген. Благодаря.
Трезвен
Рейтинг: 1385 ВеселоПонякога е изумително колко говеда има под слънцето. Добре, че поне има хора учили физика и внимавали в часовете за Архимед и Нютон.
*****
НеутралноС цялото ми уважение към фундаменталните ти знания, но по принцип един предмет плава или не в зависимост от т.н. закон на Архимед, който учихме още в седми клас, а не в зависимост от това дали е цял или не:
"На всяко тяло, потопено във течност (напълно или частично) действа вертикална сила с посока отдолу нагоре и големина, равна на големината на теглото на обема на изместената от него течност. Това е т.н. сила на Архимед."
Именно това обяснява простичко защо едни части на самолета плават, а другите са потънали и никога няма да плават.
*****
НеутралноЗа който не знае или му е трудно да се досети: 1. Двигател или шаси едва ли ще изплува, който не се сеща защо - да повтори 5-8клас...) 2. изплувалите части от фюзелажа(корпуса) и други са или с конструктивни клетъчни кухини в тях и/или в съчетание с повсеместно използваните в конструкцията на термо и други изолационни материали с пориста структура грубо казано, които са по-леки от водата и я изместват в достатъчно количество, за да задържат на повърхноста и парчетата метал (от леки титанови и алуминиеви сплави) към които са прикрепени в съответствие с използваните технологиии от производителя. (Не съм инж., така че професионалите да ме простят за простото иложение на това, което в средното школо е трябвало някои да усвоят някакси....)
*****
Неутралноеее- е -е-е...
Все всезнайковци сте се събрали. Пък и сромни .... (най вече 6-ти ---шестака) .И лингвисти не липсват- плуват ,плават. Видяхте едно женско име и се нахвърлихте да доказвате колко глупаво е то, а Вие - колко Велики.
Аз пък ще те поздравя..!!!
Браво Зори!
Не е глупаво, нито срамно човек да подлага на съмнение това което вижда и това което му представят другите. Продължавай така и ще достигнеш до истината.!!!
*****
НеутралноПатриарх забрави, щом се е научила да пуска РСто и да пише по форомите, а не знае закона на Архимед явно всяка надежда за достигане до истината е загубена. Истината не е в интернет, а в книгите. При това дебелите и скучните.
*****
Неутралнометално тяло ВИНАГИ потъва, ако е САМО от метал. Ако е съставено и от други неüа като въздуха в легена и ако съставките заедно усреднено станат по-леки от водата, не потъва... какво има неясно?
*****
НеутралноИзвинявам се на Зорница, ако съм я засегнал. Практически законът на Архимед означава че плаващото тяло трябва да има плътност по-малка от тази на течността, за да не потъне в нея.
*****
Неутралнохора, кажете по една молитва за 228 души
*****
НеутралноКакво сте се събрали да спорите дали е възможно части от композитната консртукция на А332 да плуват/плават? Виждате, че е факт. Май и при TWA800 плуваха разни работи, а той бе доста стар 747-100 без композити. Мисля че на никой не може да му е приятно на такава гледка (сникмите), вие се правите на умни и по-умни и спорите за Архимед?
*****
НеутралноАз съм горда блондинка и не ми пука на оная работа, какво си мислите за мен!
*****
НеутралноСнимки ли гледате или акъла на една горда и безсрамна блондинка с мъжко излъчване на писанията си? Тя пита защо не потънала опашката на самолета, я вие да бяхте попитали , какви са онези други снимки с охраната на камиона? Тая работа отива на сатира? Да имаше снимки с някой въоръжен рамбо, съвсем да ни омаят. Па тогава нашата сладка Зорничка да попита още нещо и вие гальовно да я нахраните..
*****
ВеселоВелик Форум стер направили!
Български!
Нищо по темата, всеки се кара с всеки, всеки обижда всеки...
Циганска работа, пардон - БЪЛГАРСКА!
Като лудница е този форум...
*****
НеутралноЗорничке, недей така да се излагаш историята не е гнила но имаш гнило в часовете по физика.
В интернет не всичко пише и не всичко е вярно.
Каза ти някой,че има едни по- дебели книжки, които не са много развлекателни но обясняват някои явления.
*****
НеутралноПървите огледи на останките от опашката на самолета ( на снимката) от експерти водят до заключението че не е имало взрив на самолета. Това потвърждава предположението, че самолетът се е разпаднал във въздуха. Междувременно Еър Франс са започнали подмяна на т.н. тръби на Пито на всичките си самолети от сериите А330 и А340. Допуска се че обледяването на тези уреди е довело до грешно отчитане на скоростта. Една от версиите е че задаването на неадекватна скорост е създало предпоставки за свръхнатоварване върху структурата на самолета което е довело до неговото разпадане.
johnatan-livingston
Рейтинг: 553 Неутралнопоследните снимки с хладилните чанти (?) са доста сдухващи...
Smile and the world smiles with you.Fart and you stand alone.*****
НеутралноА тоя рейнджър що е в поза на пикаеща крава? Ха сега ми отговорете Архимедовци.
*****
Неутрално"Една от версиите е че задаването на неадекватна скорост е създало предпоставки за свръхнатоварване върху структурата на самолета което е довело до неговото разпадане"
Да, възможно е. Но е възможно и самолетът да е изгубил подемната си силиа, пак поради неправилни отчитания на тръби на Пито или куп други причини. Тогава той може да е попаднал във страничен свредел на 35000-37000 фута. Тогава вертикалният стабилизатор поема невероятен свръх стрес, тъй-като самолетът се върти на една страна и аеродинамичната съпротивата идва от страни. Не е за учудване, че вертикалният стабилизатор се е откъснал, ако самолетът е попаднал в опасно аеродинамично положение във въздуха. Съединението на тази плоскост е може би едно от най-крехките места на самолета, тъй като там се събират различни видове материали. Но съм почти сигурен, че за да се откъсне тази част, трябва да е станало нещо екстремно, за което самолетът не е предвиден. Не е и нужно самолетът да се е разпаднал във въздуха - вертикалната плоскост и двигателите могат да се откачат при аеродинамично свръх-натоварване, без самият самолет да се разруши, до момента на контакт със земята (или водата). Но има свредели, при които и фюзелажът се разчупва (катастрофата на Gol Flight 1907)
*****
НеутралноДа сте чули дали е намерена черната кутия?
Може би очевидно ненужен въпрос, но някой знае ли дали тези кутии имат вграден радио предавател и дали могат автоматично да изплуват на повърхността?
*****
НеутралноКадрите показани на снимките до болка приличат на един сериал от близкото минало.Ха да ми кажете на кой?
*****
НеутралноUnknown,
До момента не е съобщено да са открили черните кутии на полет АФ447.
И двете устройства са снабдени с предаватели, които излъчват сигнал в рамките на около месец.
При условие, че не са били смазани при удара с водата (примерно) или при експлозия във въздуха (пак примерно).
Не, не могат да плават.
Дори и предавателите да работят, и кутиите да бъдат извадени, ако е била нарушена целостта им, най-вероятно цялата информация, записана в тях, ще бъде загубена.
Дори да бъдат локализирани, извадени непокътнатии разчетени, имайте предвид, че това не дава автоматично всички отговори.
Информацията, която се логва в устройствата, все пак се филтрира.
Благодаря на всички, които не спамят, и специално на kirsner и номер23 за информацията.
*****
НеутралноТук фюзелажа от свредел ли се е разпаднал?
Не беше ли катастрофата причинена от сблъсък с друг самолет, при който Боинг-ът губи цялото си ляво крило?
*****
НеутралноДа, при сблъсъка се губи близо половината от крилото на Боинга, което го вкарва във вертикално-страничен свредел. В този момент ситуацията е била безнадеждна и самолетът се разпада когато при падането си стига по-плътния въздух на по-низка височина:
http://www.youtube.com/watch?v=m123agyUtJA (3:05)
Минаващ, и аз ти благодаря. И твоят отговор за черните кутии е добър. Дано ги открият и дано да работят (трябва да са дигитални, все пак)
*****
НеутралноБлагодаря ти Минаващ. Все пак не ми е ясно и винаги съм се чудил защо при възникване на проблем, тези черни кутии не изпращат цялата си събрана информация към сателит например. Каквато и авария да се случи - дори взрив, ще има поне няколко секунди време за това (стига черната кутия да не е в непосредствена близост до такъв взрив, а и защо пък трябва да е само една, а не поне две разположени в двата най-отдалечени края на самолета?).
*****
НеутралноUnknown, попадах на дискусия точно по този въпрос - защо не се прехвърлят данните от черните кутии на сателит, примерно. Мисля, че основните пречки, които се споменаваха, касаеха обема на информацията в комбинация с капацитета на евентуалната връзка, от една страна, и от друга трудности при осигуряване на постоянни винаги отворени канали за подобни аварийни комуникации. Според мен, ако мошеже да се поддържа нон-стоп връзка със самолета, по-разумно би било този капацитета на връзката да се използва за метеорологични данни в реално време, например.
-gadgets/black-box8.htm
Ако се справяш горе-долу с английския, ето тук можеш да научиш повече за устройството и функционирането на черните кутии. Както и че всъщност не са черни, а сигнално оранжеви, за да се виждат по-добре
Линквам към страничката, в която се разказва за подводния предавател.
http://electronics.howstuffworks.com/gadgets/other
*****
НеутралноХахаха, онзи пазач от последните снимки прави страшни муцуни!
*****
НеутралноУмората на хората не е толкова опасна, както умората на материала.Тогава той изненадващо се чупи и след това стават катастрофите.Много трудно е да се разбере материала на коя част от самолета се е уморил най-много.
*****
РазстроеноZornica - е пример за доста умел форумен тролл. Само с един коментар пуснат в подходящото време и успя да заблуди целия форум.
олкото до "..големина, равна на големината на теглото на обема на изместената от него течност..." начина по който е представено е достоен да обърка дори Айнщайн.
*****
Неутралночел си тва онова, но в случая не само закона на архимед би държала опашката над водата . има и друго нещо - разпределението на теглото върху площта, т.е. отношението единица маса към единица площ, или налягането, което би оказала тази "плоча" върху водната повърхност.
на практика една малка по площ частица с малко тегло би се държала на водата така, както една по-тежка частица с по-голяма площ. затова и като отидеш на море и се излегнеш във водата по гръб с разперени ръце не потъваш.опитай се да се свиеш на кълбо (тоест да намалиш площа си) и ще потънеш.
идеята не е да изплюеш един закон на хора, които не им е работа да го знаят и да им гледаш сеира. по-полезно би било ако им обясниш нормално, не да се държиш като някъв тъп сноб.
*****
НеутралноЗа истински интересуващите се от най-вероятната причина предлагам този линк към блог, които представя меторологичната обстановка сценарий и коментари на пилоти....
*****
Неутралноето линка: http://www.weathergraphics.com/tim/af447/comments. shtml
*****
НеутралноРейнджърът е в стойка която изисква най-малко усилия при максимална стабилност .
Това по френския военен устав е командата "свободно"
По българския устав се отпуска единия крак настрани
*****
Неутрално...що се отнася до плуващите части на самолета. Опашните стабилизатори и някои други части на самолета се произвеждат от леки композитни материали(неметали), освен това са кухи и плуването им е най лесния проблем. Проблема е, че не са издържливи на вибрации и се напукват