За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
mediator37
Рейтинг: 162 НеутралноПри удавяне едно тяло първо потъва на дъното. Там престоява 3-4 дни, но от разложението се издува и започва да изплува. Като изплува на повърхността, започват разни риби и птици да го кълват и като го пробият, тялото потъва , но вече окончателно. Колкото тела намерят днес- това ще е. Има един период от 2-3 дни, когато тялото е на повърхността.
Има ли живот след демокрацията ?*****
Неутралноакл си
*****
Неутралноа пък един беше написал, че при разхерметизация се пръсвали за секунда хората.
*****
НеутралноА пък друг беше писал, че всички са участници в риалити шоу!!!
Не вярвайте на всичко написано !!!
*****
НеутралноХората са умрели вече, имайте малко уважение!
*****
НеутралноГоляма трагедия е...
Затова вероятно не пишат нищо за състоянието на намерените тела... не споменават за обгоряване... Нищо...
Мир и светлина на загиналите...
Съболезнования на близките...
( всичко е за хората - мъка, трудности, понякога и малко радост...)
*****
НеутралноВече започвам да си мисля дали не са изпробвали някакво ново оръжие - няма логика американците да се втурнат в издирването. В Атлантика има достатъчно място така да не се забележи кой какво прави.
*****
НеутралноВръх Еверест е с височина 8848м и никой не се е пръснал. Самолетите летят на 10 000м, така че едва ли...
Master of Puppets
Рейтинг: 983 НеутралноНомер 7, в статията пише за бразилски и френски екипи и за бразилска полиция, за американци няма нищо. Може би си го чел в любимия си сайт психопат.ком, но недей да занимаваш с това нормалните хора.
"Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"lp2
Рейтинг: 281 НеутралноИзроди.
Така наричам всички, които пред лицето на трагедия започват да плещят за конспирация.
Лека им пръст на хората.
*****
НеутралноТой си мисли, че федерална полиция има само в САЩ
*****
Неутралномедиатор37:представете си тялото потъва на дълбочина 5 хил.м, където са 500 атм налягане,подпухва за 3-4 дена и изплува отново cлед 5 хил.м до повърхността!!!Помислете в какъв вид би трябвало да се появи след подобно налягане,на което не може да издържи каквато и да било U-boat?
*****
НеутралноТелата са тела на невинно погубени хора. Вчера гледах по CNN клипове показващи излитането на подобен Еърбус. Конструкцията му не е конструкция на самолет, който може та издържи сериозно натоварване (сравнете го с военни и товарни самолети от подобен размер). Този самолет е с олекотена ажурна конструкция която няма да издържи на екстремни натоварвания. Освен това е с два двигателя и надали има нужнат тяга да преодолее турболентности, а и при авария на двигател(и) е несигурен над безлюдния Атлантически океан.
изтръпнах при мисълта че мой познат прелетя океан на подобна машина.
Изглежда самолетът е хубав, но при добро водене от земята и при грижливо подбран маршрут. Не вярвам също така, че пилотите могат с бордовия радар адекватно да преценят бурята пред тях, а и че имат такава подготовка.
Не само тела ще изплуват, някой от другите пилоти на компанията ще проговори в определен момент. Помнете ми думата.
*****
Неутралнонякой от редакторите да се сети да метне статията в нарочния специален раздел "Катастрофата на Атлантика". Иначе за какво го направихте? Че и със собствен RSS.
Моля.
*****
НеутралноНяма такова нещо да се пръсвали телата на такива височини...
Просто от недостиг на кислорода се уврежда мозъка ти и то окончателно - дори и да уцелееш.
Ако пилотите не успеят да го свалят на по ниски височини
Под 5000 м., се пиши пътник !
Това е положението, Дами, Господа и всякакви други .
*****
НеутралноМечката,
съвет от мен. Избягвай да говориш за авиация, че се чудя да се смея ли или да плача!
Airbus 330 и Boeing 777 са едни от най-сигурните и модерни самолети за дълго разстояние с ДВА двигателя. Досега нямаше загубени животи на пътници с тези самолети. Ако стане така, че да спрат и двата двигателя на самолет, то биха спрели и четирите, ако ги има. Вероятността да се повредят и двата е нищожна, а с един двигател се лети успешно.
*****
НеутралноМечката,
съвет от мен. Избягвай да говориш за авиация, че се чудя да се смея ли или да плача!
Airbus 330 и Boeing 777 са едни от най-сигурните и модерни самолети за дълго разстояние с ДВА двигателя. Досега нямаше загубени животи на пътници с тези самолети. Ако стане така, че да спрат и двата двигателя на самолет, то биха спрели и четирите, ако ги има. Вероятността да се повредят и двата е нищожна, а с един двигател се лети успешно.
*****
Неутралноси е било сериозно разпадане във въздуха..
Вакуума изтръгва седалки от пода, да не говориме за хората...
*****
НеутралноВакуумът бил изтръгвал седалки.... Може, само че на височина 10 километра вакуум НЯМА. Да, има разлика в наляганията, но нали затова пък има и предпазни колани...
Отломките били разпръснати на десетки километри... Може, да.
Дори самолетът да е паднал цял и да се е пръснал на парчета от удара с водата, една седмица морски течения са предостатъчни, за да се разпръснат отломките на десетки километри.
При разхерметизация на 8000 метра се умирало от ниски нива накислород.... Някой от вас случайно да се е качвал в самолет изобщо? Да сте чували за кислородни маски???
Основният проблем при разхерметизация на голяма височина
е драстично ниската външна температура - около -50 градуса Целзий. Ха сега да се обзаложим, при условия че корпусът не се е разпаднал напълно и си стоите здраво вързани за седалките, докато екипажът се опита да спусне машината цяла, дали ще загинете от недостиг на кислород, или от това, че ще позамръзнете... лекичко?
*****
Неутралнодокато не паднат някой ден...
Че какво им е сигурното - лукса и удобствата или 4 те тоалетни ?
И като е с два двигателя кво от това ?
Да не би да са ги спасили ?
И не са се повредили, с това съм съгласен, но са се откъснали от носещите греди, приятелю !
Говориме за възможно разпадане още във въздуха....
*****
Неутрално"И не са се повредили, с това съм съгласен, но са се откъснали от носещите греди, приятелю !"
Това пък кога е било установено?!
Или вече приемаме предположенията за факти?!
С каквото и да летиш, може да паднеш.
С каквото и да плаваш, може да потънеш.
С каквото и да пътуващ по земя, може да си го намериш.
Някъде, някак.
И не е задължително зад това да стои конструктивен недостатък или грешка на водача / пилота /капитана.
И да си стоиш вкъщи, може тавана да се срине отгоре ти.
Крайният негативизъм, освен че е крайно неконструктивен, какви други предимства има?
Не всичко, което звучи ефектно, си струва да бъде казано. Но всички отдавна се научихме твърде много да плямпаме, твърде малко да слушаме и мислим.
*****
РазстроеноМили ---,
аз ако бях на твое място бих избягвал да говоря за стабилност на Airbus 330. Просто събитията те опровергават!
Бих ти се изсмял весело на бланкетните клишета, обаче са загинали над 200 души и не е смешно. Заради това поставям "разстроено", на ти си го представи като "весело". Избягвай да разпространяваш клишета като "всички лебеди са бели". В Австралия има черни лебеди.
Няма сигурен самолет и не може да има. Двигателите не се изключват едновременно, освен при разбиване в земята или разлагане на самолетите. Б52 имат 8 (осем) двигателя и това не е случайно. Самолетите трябва да бъдат пазени и щадени, навлизане в бури е крайно нежелателно, добро познаване на метеорологичната обстановка и водене от земята е жизнено важно.
Иначе бих желал да си прав, аз да съм глупак, но все пак катастрофата е налице. Предполагам че не се случила защото стюардесата с токчето си е пробила обшивката при сеанс или е изпуснала бутилка уиски при сервирането. Има сериозна причина, много сериозна.
*****
НеутралноДа, катастрофата е факт. Хората ги няма без време.
Все пак обаче това първият фатален инцидент със самолет от този вид, като имаш предвид, че се произвежда от повече от 15 години в различни модификации, в момента летят около 500 такива, а са поръчани още близо толкова. Боинг 777 е друга машина, при която до момента няма инцидент със загинали, мака да е от малко по-скоро в употреба.
Според мен --- не е имал предвид да омаловажава сегашния инцидент, а да подчертае, че подобно нещо се случва за първи път. Все пак инцидентите със 747 например, са стотици и са отнели живота на няколко хиляди души през годините!
Всеки, който лети, е разтревожен от случилото се.
И всеки, който се интересува поне малко на какво летир е наясно, че щом с една от най-сигурните машини в небето се случи подобно нещо, причините трябва да са повече от сериозни.
И всеки, който лети поне веднъж в годината, бидейки наясно с рисковете, би следвало да се изказва малко по-сдържано по отношение на екипажи, авиокомпании и авиоконструктори и инженери.
*****
НеутралноТо и Титаник потъна....
*****
НеутралноАвиокомпании позволяващи изпълнението на подобни наземно необезпечени полети не заслужават пощада. Те трябва да отговорят на въпроса защо самолетите им летят без подобаващо РВД и метеоасистънс от земята по опасни маршрути. И ще отговорят, сигурен съм! Защото само в България безименни коментатори изискват респект към очевидно, не, ами очевадно решения тип "руска рулетка". На Запад ще им поискат сметка. И "Пан Ам" фалира след катастрофата в Локърби ... не защото се случи катастрофата, а поради факта, че приемането на багаж на борда за който багаж няма пътници говори за падение на мениджмънта на компанията, а фалита е само естественото продължение на подобно управление
*****
РазстроеноЯзък за хората!
Жалко за семействата ... но само като се замисля, че нещо информацията е малко за цялата ситуация... Винаги имаме право да се съмняваме във всичко (всички ги гледаме сериите за aircraft катастрофите по Discovery и National Geographic). От новините знаем, че времето е било много лошо ... факт. Как мислите, може ли този гръм/мълния или силна турболенция да "разшие" самолета? Airbus се смятат за наистина стабилни, модерни самолети ... макар че съм гледал как при пробните полети са допускани грешки, докато се решат да ги пуснат в експлоатация. Поздрави!
*****
НеутралноВ авиацията често класират турбуленциите в 4 степени:
Лека - кафето в чашката ти се разлюлява, но не се разлива. леки подрусвания, които унасят дремещите пътници. Ходенето по пътеката и сервирането са леко затруднени, но не невъзможни. няма проблемн с незакопчаните колани.
Умерена - Силно друсане, кафето от пълните чашки може да се разлее, пътниците усещат натиск върху коланите си, който може да събуди спящите. МОже да се отворят багажни клетки и да изпаднат необезопасени предмети. Ходенето по пътеката и сервирането е възможно, но затрудено.
Силна - много силни сътресения във всички посоки, чашите с кафе изхвърчат от местата си, пътниците, които не са сложили коланите си, могат да получат сериозни травми при удар в тавана на салона, отварят се багажни клетки и всякакви неща хвърчат наоколо, ходене и сервиз са невъзможни.
Екстремна - невероятно силни тласъци във всички посокир екстремни ннатоварвания върху корпуса, които за кратко време могат да доведат до много и сериозни структурни повреди. ПРАКТИЧЕСКИ НЕВЪЗМОЖНО да се запази контрол върху самолета.
Затова определен вид буреносни облаци се заобикалят, особено тропическите.
*****
Неутралноdo 1:
Всички видяхме, че подобна турболенция можа да свали самолета! Повече от очевидно! Вчера гледах по СиЕнЕн клип за излитане на подобна машина. Самолетът е ажурен, направо ажурен и не е "дуракоустойчив". Трябва да бъде пазен от подобни бури като тази. да ги избягва.
И има два въпроса:
1. Имал ли командирът инструкция на всяка цена да не променя маршрута на полета заради горивото или не? Бонуси, малуси? Американските пилото откровенно споделят, че при тях се товари минимално количество горива и ...
2. Имал ли е командирът представа от бордовата апаратура за това в какво навлиза?
Имам респект към самолетопроизводители, пилоти, компании и най-вече към загиналите, но аз се интересувам от тези въпроси.
*****
НеутралноПростете, Вие каква алтернатива предлагате?
*****
НеутралноМоята алтернатива е най-общоприетата в света.
Цялото трасе да бъде осигурено с метеорологични радари, които да предупреждават командирите за бури по маршрута им. Командирите не са специалисти-синоптици, а носовите им радари надали могат да се сравняват с наземните комплекси.
Минимум зони за които не се знае какво е времето там.
При най-малка индикация за лошо врема зоната да се заобикаля или да се каца превантивно, ако няма гориво. Парите са важни за компаниите, но живота на хората е още по-ценен. Спомнете си как "куцото Ту" на президента ни успя да кацне аварийно на Азорските острови. Браво на пилотите, браво на хората планирали полета!
Граждански самолети да не влизат в зони с бури и турболенции.
Който иска да печели от авиация да плаща такси за радари и РВД от островите в Океана.
Икономията е майка на рассипията - това е стара поговорка!
Weingro
Рейтинг: 933 НеутралноБрей, колко специалисти по авиационна безопасност!
Конспирации, премълчавания - вятър.
Според статистиката на самолетните катастрофи, най-честата причина за тях е човешка грешка:
53%: Пилотска грешка
21%: Механична повреда
11%: Климат
8%: Друга човешка грешка (грешка на РВД, неправилно натоварване, неправилна поддръжка, замърсяване на горивото, грешки поради незнание на език и т.н.)
6%: Саботаж (бомби, отвличания, сваляне с ракети)
1%: Друга причина
Това, което казва Мечо за избягване на опасните климатични зони е много хубаво. Толкова, колкото е и неосъществимо. По простата причина, че самолетните превозвачи в крайна сметка са търговски дружества и колкото и да е неприятно, печалбата за тях ВИНАГИ ще е по-важна от това или онова. Разбира се, привидно шансовете да си увеличиш печалбата нарастват, ако хората знаят, че полагаш грижи за безопасността. Само че тия грижи имат цена - примерно никой няма да монтира, настрои, свърже и осигури предаването на сигнали от радари или други устройства от всички острови просто ей така, за едната чест. Съответно компаниите, които си платят да използват тези иначе полезни средства за безопасност ще трябва да вдигнат цените на билетите си, за да си върнат вложените средства. Което ще ги направи по-скъпи превозвачи от другите. Да не говорим въобще за нискобюджетните компании. Сигурно ще има хора, които са склонни да платят повече, като знаят, че ще летят по-сигурно. Но по-високата цена няма да компенсира останалите причини, които водят до катастрофи...
Във връзка с тази катастрофа сериозно се обсъжда идеята самолетите да имат ДжиПиЕс, с които не само да се ориентират къде са, но и диспечерите да не ги губят от екраните, си, защото връзката ще бъде през салтелити, а не наземни съоръжения, които не вършат достатъчно добра работа в големите океански пространства.
Интересното е, че системата ДжиПиЕс в началото е била ползвана само за военни цели (каква изненада). На 1.9.1983 корейски самолет, пътуващ от Ню Йорк за Сеул, се отклонява от маршрута си, навлиза във въздушното пространство на СССР и е свален от съветските ВВС. Никога не се разбира причината за отклонението, но след този случай президентът Роналд Рейгън се разпорежда ДжиПиЕс да се направи достъпна за граждански цели, за да се избягват подобни инциденти. Това е било преди 26 години, но системата още не е въведена в полетите. Телефоните ни имат ДжиПиЕс, а самолетите - не. Парадокс, чието обяснение е едновременно просто, банално и отчайващо - пари. Скъпа работа за летищата и авиокоманиите.
За сведение - за цялото си съществуване нашият Балкан има само две катастрофи с фатални последици -
- 16 март 1978 - Ту 134 се разбива при в Гъбаре след неуспешен опит за излитане от София. Всички 73 души на борда загиват.
- 10 януари 1984 - Ту 134 се разбива на летище София при кацане в лошо време, поради грешка на еипажа. Загиват всички 50 души.
Все пак да не забравяме, че процентът на катастрофиралите самолети в сравнение с ежедневното огромно количество полети в света е доболно малък. Само за май 2008 са били предвидени 2,550,000 граждански полета, превозили около 306,000,000 пътника, а катастрофите за цялата 2008 са 147 с 876 жертви. Признавам, че е лесно да щракаш с пръсти, когато не си сред жертвите или близките им, но статистиката си е такава.
*****
НеутралноМоже би трябва наистина да се промени философията на гражданските полети- че те непременно трябва да са нещо печелившо. Може би наистина трябва да се приложат драстични регулации. Всичко неизбежно е свързано с повишаване на цената на полетите, но може би така трябва. Какви са тия билети от сорта на 25 евро в Европа?
Икономията във въздухоплаването е наистина майка на мизерията. Най-пресен пример е трагедията край Бъфало- ниско заплащане на пилоти, некачествено и небрежно наземно обслужване, престъпен подход на допущане на борда на слабо подготвени пилоти за да се пестят средства и пр. и пр. По-големите трагедии в последно време в САЩ са с малки авиокомпании, които за да уцелеят, пестят средства отвсякаде за сметка на сигурността.
Weingro
Рейтинг: 933 Неутрално32 - kirsner
"Може би трябва наистина да се промени философията на гражданските полети- че те непременно трябва да са нещо печелившо."
Надявам се разбираш, че това е невъзможно.
Weingro
Рейтинг: 933 Неутралнохм, впрочем, като се замисля, самолетните катастрофи ще са проблем още 20-30 години. После просто няма да има нефт и проблемът е решен.
Звучи леко несериозно, но само леко.
*****
РазстроеноWeingro, аз съм стара мечка и започвам да ти изброявам катастрофите на Балкан по списък в отговор на твърдението т:
За сведение - за цялото си съществуване нашият Балкан има само две катастрофи с фатални последици -
1. В Рила се разбива полет Кърджали-София - виж нета
2. 1965, край Братислава се разбива ИЛ-18 и загиват сред другите певицата Катя Попова
3. 196х, край Цюрих се разбива ТУ на Балкан
4. 1971, 21 декември - разбива се самолет на балкан на софийското летище и загива оркестър София, певицата Паша Христова
5. Следват още няколко катастрофи
6. 1989, лятото при излитане се разбива АН на Софийското летище, веднага над горящия самолет излита правителственият с бай Тошо
Има и още катастрофи, но сега просто не ми се иска да си губя времето.
Моля ти се, вземи се в ръце, тематиката е сириозна!
*****
НеутралноГоляма част от проблемите със сигурността на самолетите идват от типа на двигателите им, които получават мощност чрез изгаряне на гориво. Колко случаи има на самолети които избухват във въздуха или при приземяване при най-малка искра или нагряване. Спомнете си нелепия инцидент с Конкорда при излитане край Париж- някаква паднала малка част от непосредствено излетял преди това самолет е причина за откъсване на парчета гума, които пък удрят резервоара с гориво, което пък протича и по-късно се запалва. Ако има алтернативни самолетни двигатели - електрически и дори атомни, сигурността ще бъде по-голяма.
*****
Неутрално"Телефоните ни имат ДжиПиЕс, а самолетите - не. "
Опа!!! Колега, внимателно с твърденията.
Я виж тук тез антенки какви са:
http://prikachi.com/users/vixa5/341K.jpg
Внимателно огледай кокпита:
http://prikachi.com/users/vixa5/342r.jpg
И накрая определи данните по GPS-a:
http://prikachi.com/users/vixa5/346T.jpg
*****
НеутралноСамолетите имат ДжиПиЕс до един! И моят ГПС засича една коригираща станция, която според мен излъчва от РВД под Черни Връх защото прекрасно се хваща от северния склон на Рила (корекцията касае моментните свойства на йоносферата в даден интрвал на времето и ГПС-ът автоматично коригира изчислените координати)
*****
Неутралновиждам че се интересуваш живо от авиация, виж този форум между професионални пилоти от цял свят на англииски е http://www.pprune.org/rumours-news/376433-af447-8. html , Само ще синтезирам че в полета се спазват изключително много физични закони, пилотите са много добре подготвени, обикновенно са доста по-интелигентни от средното, апаратурата е изклучително надежна и добра, имат много точна и акуратна информация за времето пред тях и никои пилот не би минал през силна турболенция, наи-вече заради удобство на пътниците. По това време в раиона е имало и други самолети които са заобиокили наи-тежкия участък, но засега не се знае даже от къде е минал злополучния полет, дали въобше е навлязъл в турболенцията. Но виж форума щото по новините обикновенно се продава реклама и има доста бълвоч
*****
НеутралноGlobal Positioning System и се състои от 20-на сателита които обикалят орбита за да покрият цялата планета,т.е всеки уред хваща сигнала от космоса на поне 3 сателита и изчислява координатите. Явно един от сателитите е паднал под Черни Връх и затова го прихващаш. Звънни на НАСА да си го приберат
*****
НеутралноДо 27,
Не само че често се използва в авиацията, ами това си е точно дефиницията на ФАА за турбуленция. Не случайно в определенито са включени процедури (като затруднено сервиране на борда, подскачане на чашки), които определят степента на турбуленцията, тъй като за всеки пътник тя би била различно силна/опасна. Отскоро в определенито за екстремна турбуленция влиза и още едно изречение: It may cause structural damage.
*****
НеутралноА structural damage се предизвиква най-вече от едни много нахъсени пичове, дето май са били на борда!
*****
ВеселоИмах предвид, че ГПС-ът освен сигнали от 8 до 12 спътника лови и сигнал от коригираща станция. Коригиращата станция може да е само локална. Иначе сателитът за ГПС е само един часовник, който американските военни коригират всеки ден и предавател на идентификационен код и бордовото време. Не ми трябва!
*****
ВеселоАпропо не си правете майтап с Мечката, защото тя освен многобройните си сертификати за специалист по някакви си там системи (с които се занимава, за да не умре от глад от доцентската си заплата!) е и доктор и доцент. Така че по кротко - може да се наложи да ви поизпитам малко нещо такова и тогава не се знае!
*****
НеутралноМечката,
обикновено катастрофите стават заради няколко последователни човешки грешки. Машината може да е създала предпоставка, но съм сигурен, че причината не е в нея. Вероятно е имало грешно отчетитане на скоростта и самолетът е забавил твърде много или е превишил скоростта. И двете могат да доведат до разрушаване, така е при всеки самолет. Но системите са подсигурени, когато са се получили погрешни данни автопилотът е изключил и пилотите са имали достатъчно възможности (включително и GPS) да установят скороростта и да продължат безопасно полета. Може би доверието в тази наистина сигурна машина ги е накарало да не вземат насериозно проблема. А330 e с flight by wire управление, компютърът не позволява опасни маневри и държи самолета в безопасно състояние по време на целия полет. Този самолет, както и всички други съвременни, може да бъде управляван напълно автоматично от компютъра веднага след отлепянето от земята, както и да извърши напълно автоматично кацане. Но това става само ако компютърът получава адекватна информация за скорост, височина, температура, налягане, позиция, ускорение, положение. Тези данни се мерят независимо от няколко устройства и ако има несъответствие автопилотът се изключва сам, човекът поема управлението, защото може да мисли логически и да определи вярната стойност, да вземе мерки. И тогава можем само да се надяваме, че човекът не се е изнежил от толкова много електроника и ще се справи.
А330, заедно с брат му А340, с още по-големия им брат А380 и с Боинг 777 са безспорните върхове в авиацията. Тези самолети са най-доброто, което човекът е направил в гражданската авиация за момента. Човекът прави, човекът също руши.
*****
НеутралноМечката,
и няколко отговора:
Статистиката може да ти каже кой самолет колко е сигурен. Статистика ще ти каже също, че е много по-вероятно да загинеш докато пътуваш с наземен транспорт до летището 5-10 км., отколкото 1000-5000 км. после със самолета във въздуха. Има няколко случая на спряли едновременно двигатели на самолети. Причини - изчерпано гориво, замръзнало гориво, вулканична пепел в двигателя. Почти всички тези инциденти са приключили дори без ранени. Някои машини са били с 4, а други два двигателя. Досега не е имало случай да се повредят последователно два двигателя в полет.
Б52 има 8 двигателя за да си усигури достатъчно тяга. Но пък Б777 осигурява почти същата тяга с два огромни двигателя с диаметър повече от 3 метра. Различни конструктивни решения. Сигурността на Б777 е несравнима с тази на Б52.
*****
НеутралноБлагодаря за инфото ---
Наистина е така! един приятел (бишш борд-инженер на ТУ-154 на балкан ми се оплака, че професията му е закрита) - вместо борд-инженер стои компютър.
През 2005 летях с еърбус на Луфтханза (Франкф/М - София)
Самолетът излезе буквално на пистата за излитане ... и стоя там половин час. Пилотът обясни, че бордовият компютър се е крешнал и чакат да се рестартира. Спомних си, че точно преди Коледа на 1991 бордовия компютър (под формата на автопилот) на друг Еърбус разби самолета при кацане в Страсбург (справка нета). Аз бях тогава доста наблизо - в Хамбург. Там се произвеждат някои части за Еърбус, но аз не съм от този бизнес. Спомням си, че веднаха забраниха кацането на автопилот с Еърбус.
Прав си - електрониката е добра, но няма това зорко зрение и опит, което имат пилотите. Подадат ли сенсорите неверен сигнал се получава явлението (Garbage in – garbage out или crash out).
Да, Еърбусите и особенно Боинг 777 са чудо на техниката, но бурите и терористите са по-силни от тях. Да ги пазим, защото нашите деца са вътре ....
*****
Неутралнонапълно съм съгласен с теб само ще те коригирам че скороста от GPS (скороростта спрямо земята, или по-точно спрямо сателита) не ги итнересува, важна е скоростта стпрямо въздуха а тя зависи както от височината и температурата така и от движението на самия възвух (вятър) От тази скорост зависи подемната тяга на крилете. С GPS могат да изчислят кога ще са си в къщи, но не им помага да държат самолета във въздуха
*****
НеутралноДо 46,
Моите уважения, но статистиката показва какво се е случило в миналото. Да, според статистиката няма шанс в един месец една и съща авиокомпания да загуби два самолета. Нали? Живеейки в настоящето аз бих се интересувал каква е вероятността това да се случи? И тази вероятност не може да се базира на статистиката. Някой може ли да твърди със сигурност, че до края на месеца няма да паднат още два А332? Не може.
За статистиката: АФ губи два самолета в един месец през 1962.
F-BHSM, F-BHST и двата са Boeing 707.
*****
НеутралноНе пътувайте със самолети Airbus контрола и качество им е доста занижено.
Различните части се правят в различни страни на Европа с слаб контрол. Двигателите са на ролс роис или на дженерал електрик като при боинг но при боинг всичко е американско.
Аз поне съм имал лоши преживявания пътувайки с такъв през океана
*****
Неутралноn, какво значи качеството и контрола в Европа са занижени? Какво значи произвежда се в различни европейски страни? Заводите на Еърбъс са основно в Германия и Франция ( двете страни са най-ангажирани в европейският консорциум), има и във Великобритания и Испания. за какъв занижен контрол става дума?
Основните производители на самолетни двигатели са Rolls-Royce, GE и Pratt & Whitney. Единствено имаше проблеми с някои от двигателите на Rolls-Royce ( замръзване на гориво). Това че нещо е американско не го прави задължително най-доброто. Ако ти дам да избираш между една германска или японска кола от една страна и една американска от друга ти какво ще направиш? Тук в САЩ хората избират немските и японските коли и за това американската автоиндустрия го е закършила толкова, ако не си разбрал още.
*****
НеутралноНе е вярно !!!!!!!!!!!!
Летял съм с падналия на връщане до Париж от Бразилия !!!!!!
*****
НеутралноНов инцидент с Airbus A320, от днес . Принудително приземяване на Канарските Острови поради пожар на двигателите.
iza-de-emergencia-en-canarias-u-47926c1.html
http://es.noticias.yahoo.com/12/20090610/tes-aterr
*****
ВеселоТочно за това писах в пост №49...