Лондон може да бъде свързан с... парижкото метро

Лондон може да бъде свързан с... парижкото метро

Гара Сейнт Панкрас е най-модерното жп съоръжение в британската столица.<br />
Гара Сейнт Панкрас е най-модерното жп съоръжение в британската столица.
Британската столица може да бъде свързана с мрежата на парижкото метро, ако се реализира амбициозен международен проект за 20 млрд. евро, съобщи лондонският в. "Таймс".
Става дума за възможност скоростните влакове "Юрстар" да се хващат от гара Сейнт Панкрас в Лондон и да стигат в Париж до подземна гара-станция от нова линия, наречена Голямата осмица (Le Grand Huit) заради формата, която ще описва около френската столица, обясняват от френската държавна железница SNCF.
Зам.-директорът на SNCF Жан-Пиер Фаранду допълва, че по този начин с влак само за 2 часа и 15 мин ще може да се стига от лондонското Сити до бизнес центъра "Дефанс" в западен Париж. Други възможности били връзки от "Дефанс" до Лил или Брюксел.
Въпросната идея е част от грандиозния план на президента Никола Саркози да развие района на Голям Париж така, че да се преодолее разделението между пренаселения град и често бедните и недоразвити предградия. "Голямата осмица" трябва да е готова до 2020 г., да е дълга 140 км и да свързва центъра с летищата и новите градчета, които ще изникнат около столицата.
Парижката компания за градски транспорт (RATP), която ръководи метрото, иска мотрисите по новата линия да са напълно автоматизирани, т.е. без ватмани, и да се движат със скорост до 80 км/ч. От железниците SNCF обаче настояват в отсечката между Версай и летище "Шарл дьо Гол" да могат да се включват и нейните скоростни влакове TGV. Това ще оскъпи проекта с поне 300 млн. евро, а двете компании спорят яростно, включително и за това, че перонът на метрото обикновено е дълъг 120 метра, а този на влак-стрела - 400 метра, посочва "Таймс".