Мърдок нападна Би Би Си
Джеймс Мърдок – синът на Рупърт Мърдок, шеф на борда на "Нюз корпорейшън" и главен изпълнителен директор за Европа и Азия, нападна остро британската обществена медия Би Би Си, като нарече размера и амбициите на корпорацията "смразяващи" и сравни политиката й със заграбване на територии от медийния пазар.
Освен това Мърдок критикува и медийния регулатор Офком, ЕС и правителството за това, че не успяват да защитят британските компании от онлайн пиратството.
В лекция на медиен фестивал в Единбург той сравни британския пазар на електронни медии със "семейство Адамс на световните медии". Мърдок посочи, че регулациите в Индия или Франция са по-благоприятни, докато на Острова има свръхтежко регулиране за всичко, което може и което не може да прави един оператор.
Най-суровите думи на човека, смятан за наследник на империята на Рупърт Мърдок, обаче бяха насочени срещу Би Би Си. "Тази корпорация не е способна да различи какво е добро за нея и какво – за страната. Финансирана от един прикрит данък, Би Би Си се чувства достатъчно мощна да предлага всичко за всички дори в сегменти, които са добре обслужвани от пазара. Размахът на действията и амбициите й са смразяващи."
Мърдок, цитиран от в. "Гардиън", изтъкна специално купуването от обществената медия на издателя на туристически пътеводители "Лонли планет", което според него илюстрирало "особено тежък случай на експанзия на държавата", и сравни намесата на правителството в електронните медии с провалилите се опити да се манипулира международният пазар за банани през 50-те години.
Президентът на "Нюз корп.", която се подготвя да въведе платен достъп до сайтовете на вестниците си, смята, че се изкривява пазарът, а на конкуренцията се пречи да започне и разшири дейността си, особено в интернет.
"С безплатния си достъп финансираните от държавата медии правят изключително сложно процъфтяването на журналистиката в интернет. А в същото време е съдбоносно за бъдещето на независимата журналистика да се поиска някаква такса от хората, които наистина я оценяват."
От Би Би Си веднага отговориха, че разнообразието на финансиране на електронните медии е предимство, а не недостатък, че има силно доверие на обществото към предлаганите от компанията услуги и че това носи полза на данъкоплатците, а не на частни комерсиални интереси.
В критиките срещу регулацията на медийния пазар Мърдок нарече методите "авторитарни" . Той сравни състоянието с хипотетична ситуация на вестникарския пазар, на който един държавен вестник играе с повече пари от всички останали и контролира половината.