Обама бори критиците си с медийна офанзива

Обама бори критиците си с медийна офанзива

Обама бори критиците си с медийна офанзива
В опит да събере повече подкрепа за своята дългоочаквана и оспорвана здравна реформа, както и да възстанови разклатения си напоследък обществен рейтинг, президентът на САЩ Барак Обама предприе истински "медиен блицкриг" през изминалия уикенд, като даде пет последователни интервюта за основните телевизионни канали, след което направи и безпрецедентна поява в прочутото "Шоу на Дейвид Летърман" в понеделник.
В своите разговори с водещи от телеканалите Си Ен Ен, Ен Би Си, Ей Би Си, Си Би Ес и испаноезичния "Юнивижън", които бяха записани миналия петък в Белия дом и излъчени в неделя сутрин, държавният глава се постара да представи позицията си по ключови за страната въпроси като състоянието на икономиката, здравеопазването и войната в Афганистан.
Повтаряйки оптимистичните си очаквания за бъдещото развитие на икономическата ситуация, Обама същевременно призна, че все още не е успял да постигне пробив по отношение на основния си вътрешнополитически приоритет - реформиране на здравната система. "На моменти усещам, че трябва да положа повече усилия, за да убедя американците в значението на подобни реформи", заяви Обама пред Ей Би Си. Той обаче подчерта, че дебатът по проекта му, който тази седмица предстои да бъде разгледан от финансовата комисия на Сената, трябва да остане "цивилизован", визирайки все по-яростните критики на републиканците, за да бъде постигнат напредък по въпроса.
Президентът освен това обяви, че ще остане скептично настроен към призивите за изпращане на допълнителни войски в Афганистан, докато военното командване не разработи "правилната" стратегия за спечелване на войната с талибаните.
Тези теми до голяма степен доминираха и разговора на Обама с прочутия телевизионен водещ Дейвид Летърман в неговото шоу в понеделник вечер по канала Си Би Ес. Гледаното от милиони зрители предаване за пръв път имаше действащ президент за гост. Макар да запазиха необичайно сериозен тон през по-голямата част от шоуто, Летърман и държавният глава все пак си позволиха и някои шеги. Така например водещият обяви, че когато е бил запитан дали иска да участва в шоуто, "Обама каза "да" бързо и без да се замисля, както Джордж Буш стори с войната в Ирак". Обама пък сподели, че на дъщерите му навярно ще е трудно да ходят на срещи с момчета, заради тълпата от въоръжени охранители, с които той възнамерявал да ги обгради.
"Големият шлем" на всички президентски телевизионни изяви", както в. "Ню Йорк таймс" нарече медийната офанзива на Обама, обаче не успя да впечатли голяма част от американските медии. Така например в. "Вашингтон пост" разкритикува интервютата на държавния глава заради липсата на непосредственост и наличието на стриктна хореография в изпълнението им, други издания пък изтъкнаха "дребнавото" решение на Белия дом да не дава интервю на републикански-настроената телевизия "Фокс" след отказа й да излъчи скорошното обръщение на Обама към Конгреса.
Спонсор на демократите се оказа финансов фараон

Американски бизнесмен от ирански произход, спонсорирал предизборните кампании на Барак Обама, Хилари Клинтън и други видни демократи, бе официално обвинен, че чрез финансова пирамида е откраднал 292 млн. долара. Хасан Немази въртял машинациите си повече от десет години, като с част от средствата финансирал предизборни кампании, предаде АП, цитирана от БТА. Немази е обвинен също така в банкови измами и кражба на идентичност. Петдесет и девет годишният Немази бе арестуван през август по обвинения, че е използвал фалшифицирани документи, за да получи заем от 74 млн. долара. Между 1998 г. и 2009 г. той е успял чрез измама да вземе три банки заема за стотици милиони долари. Ако бъде осъден, Немази може да получи 30 години затвор за всеки един от трите случая на банкова измама и две години затвор по обвиненията в кражба на идентичност.