Кои са най-добрите тв реклами на десетилетието?

Кои са най-добрите тв реклами на десетилетието?

Кои са най-добрите тв реклами на десетилетието?
Shutterstock
Обикновено помним най-новите телевизионни комерсиални реклами, които са ни впечатлили, разсмели, раздразнили, ядосали.
Но отминалото десетилетие бе пълно с някои наистина креативни решения. Ако през 90-те години рекламите напомняха повече на клипове за предстоящ кинохит, в началото на ХХІ век индустрията се насочи към шантави идеи. Да не говорим, че в арсенала влезе и мощта на интернет - рекламодателите разбраха колко е важно да си популярен и в YouTube например, където хората си препращат милиони пъти клипчето.
Както винаги, едни екипи залагаха на големи бюджети и продължаваща със седмици подготовка, други просто имаха евтино, но готино хрумване, трети се сетиха за добре забравено старо.
Ето някои емблематични за десетилетието рекламни клипове.
Ако се сещате за нещо още по-забавно, споделете го с нас.
Levi's Engineered Jeans: Odyssey
Под звуците на "Сарабанда" на Хендел този натурално див клип на BBH от 2002 г. направи не особено привлекателния модел дънки на Levi's да изглежда неустоим. Режисьорът Джонатан Глейзър му придава кинаджийски вид, а 3D ефектите са укротени да служат на концепцията, вместо да е обратното. Посланието е очевидно - никакви физически бариери не могат да ви попречат да се движите свободно.
Honda Accord
Типичен пример от 2003 г. за "тежка артилерия" - този клип за новата "Хонда Акорд" е сниман 7 месеца и струва над 1 милион евро. Художественият директор на Wieden+Kennedy Мат Гудън и копирайтърът Бен Уокър привличат режисьора Антоан Барду-Жаке. Пълната 120-секундна версия е излъчвана рядко в ефир, но е многократно награждавана и смятана за едно от най-влиятелните постижения на десетилетието.
Нищо, че очевидно е римейк на японски научнопопулярен филм от 1987 г., който междувременно бе свален от YouTube.
Sony Bravia: Balls
Може ли с 250 000 шарени топчета да се рекламира технологичен продукт, като плазмен телевизор например. И още как!
Режисьорът Николай Фуглзиг, художественият директор Хуан Кабрал и композиторът Хосе Гонсалес пуснаха топчетата по улиците на Сан Франциско. Резултатът е прочутата реклама на Fallon от 2005 г., която има направо магнетичен ефект.
Вариантът й с обливаните в тонове цветна боя сгради в Глазгоу също е забележителен, но все пак "Топчетата" беше първа.
Guinness: noitulovE
Опитайте да смачкате 3 млрд. години еволюция в по-малко от минута. При това трябва да го направите в името на... бирата. Под звуците на песента "Ритъмът на живота" също през 2005 г. AMV BBDO и режисьорът Даниел Клайнман брилянтно и забавно показаха, че това е възможно. Използвани са колажи от подръчни кадри и домашно направени ефекти от тесто и зърнена закуска. Никой не забелязва тези подробности, но пък се набиват смешното "бля!" на поповата лъжичка, пиеща от кална локва, и слоганът "Хубавите неща идват за онези, които умеят да чакат".
Целият човешки живот пък беше разказан за 40 секунди в реклама за конзолата Xbox на "Майкрософт" с посланието "Животът е кратък, играйте повече". Но клипът не се хареса на мнозина с мрачното и безнадеждно внушение, че "майките ни раждат, клекнали над гробовете", и той бе забранен в някои държави.
Cadbury: Gorilla
Сигурно ще се изненадате, че точно този клип от 2007 г. е описван като истинския феномен на десетилетието. Сюжетът е пределно елементарен - човек в костюм на горила свири на ударни под звуците на парчета на Фил Колинс In the Air Tonight. Но клипът на Fallon стана безумно популярен, беше гледан в YouTube над 10 милиона пъти и породи многобройни пародии и имитации. Междувременно донесе и няколко награди на режисьора/копирайтър/художествен директор Хуан Кабрал.
Рекламата не само помогна на продажбите на Cadbury, но и лично шефът й Тод Ститцър обяви 2007 г. за "година на горилата"
Skoda: Baking of...
Създаването на лек автомобил от печива никак не е проста работа. Четири дни са били необходими през 2007 г. на компанията Fallon, за да сглобят копието в естествени размери. Усилието обаче си е струвало, защото зрителите го харесаха. Възможно е роля да е изиграло и музикалното парче "Моите любими неща", под звуците на което се изпича и реди апетитната "Шкода".
T-Mobile flashmob
Тази реклама е демонстрация за желанието на рекламистите от Saatchi & Saatchi да увлекат по някакъв начин и публиката. На нея 400 "пътници" наглед спонтанно започват да танцуват в гарата на "Ливърпул стрийт". На следващия ден видеото бе качено в интернет и предизвика многобройни имитации. Последните от тях бяха в памет на Майкъл Джексън.
Хbox 360
Също на гара се разиграва една от доста спорните реклами на xbox 360. Вероятно идеята е била да се покаже колко реалистична може да бъде играта на тази конзола. В действителност авторите са прекалили със сеенето на "трупове". Убийствата по университети и колежи от двете страни на Атлантика и без това опънаха нервите на доста хора.
Rexona-Stunt City
За сметка на това Rexona направиха впечатление с "Каскадьорския град". Откаченото препускане по покриви, автобуси и улици се запомня определено повече, отколкото едно русо и синеоко създание, което прави "пръс-пръс".
Penguins - BBC
За промоция на новата си кампания за навлизане в мобилните устройства корпорацията Би Би Си пусна една от най-чаровните шеги за 1 април 2008 г. Ако не знаете, че пингвините летят, ще го видите документирано като за "Анимал планет". И това не е всичко...
Горещо препоръчваме и клипа за това как е снимано.
BMW-3 cabrio
Тази кола наистина може да ви спаси живота. Само че този слоган е изписан чак накрая. По-точно секунда преди края. Последната секунда е най-интересна. Сега бихте ли си купили кабрио, в което не знаете какво ще попадне? А какво запомнихте - колата или бельото?
ZaZoo - one for 2
Накрая, рекламата за това, с което горещо се препоръчва да се внимава дори след сватбата. Мнозина определят този клип за белгийска компания като най-смешния в Европа.