iPad - Новият коз на Apple

Стив Джобс "За да създадем нова категория устройства, тези продукти ще трябва да се справят много по-добре с някои ключови задачи. Мисля, че ние сме го постигнали" "iPad създава и дефинира една изцяло нова категория устройства, които ще създадат много по-близка, интуитивна и забавна връзка между потребителите и съдържанието, което ги интересува" "Феноменално е да държиш интернет в ръцете си" |
След месеци на спекулации в сряда изпълнителният директор на Apple Стив Джобс най-накрая показа таблета на компанията iPad. Компанията обяви цени от 500 до 830 долара за различните модели на продукта, което е доста по-ниско от прага от 1000 долара, около който се спекулираше през последните седмици. iPad предлага и най-популярните функции на персоналния компютър, от които потребителят се интересува - работа в интернет, поддръжка на аудио, видео и текстови формати, възможност за видеоигри.
Освен това таблетът поддържа почти 140 хил. различни приложения, които се използват и за други продукти на "Епъл". Според Джийн Мънстър, анализатор на инвестиционната банка Piper Jaffray, цената на iPad трябва да падне поне със 100 долара. "Цената трябва да е между 300 и 400 долара. Устройството е невероятно, но инвеститорите не си дадоха сметка колко време отнема на такъв продукт да получи дял на пазара", коментира Мънстър пред "Блумбърг".
Експертите посочват, че основното предизвикателство пред компанията сега е да убеди потребителите, че наистина имат нужда от такова устройство. Други пък прогнозират милиарди долари приходи от новия продукт. Шефът на "Епъл" Стив Джобс определи iPad като многофункционален продукт и хибрид между лаптоп и смартфон.
Други подобни устройства
Още преди представянето си iPad беше определян като "убиецът на Kindle" (електронният четец на интернет магазина "Амазон"). Продуктът на "Епъл" определено има повече функции, отколкото Kindle, но според анализаторите това не е достатъчно, за да отнеме от дела на "Амазон", която е най-големият играч на пазара за електронни четци. Анализаторите на "Форестър рисърч" са скептични. "Да си го признаем - милиони хора купуват книги от "Амазон" всеки ден и те пишат коментари и ревюта за покупките си. Интернет магазинът на "Епъл" няма да има това предимство", казват от компанията. "Епъл" няма да промени играта, но заедно с "Aмазон" двете компании ще се утвърдят като основните играчи на пазара за четци", прогнозира пред "Ройтерс" Джеймс Фридланд от финансовата група "Коуен".
Технически параметри - Размери: височина 24.3 см, широчина 19 см, дебелина 1.3 см, тегло около 700 грама - Екран: 9.7 инча (диагонал), резолюция 1024 на 768 пиксела, Multi-touch технология, поддръжка на 9 езика - Памет: от 16 до 64 гигабайта - Процесор: Apple A4 1GHz - Аудио и видео: Поддържа на всички популярни формати: MP3, WAV, AAC, MPEG4, MOV, JPG и др. - Микрофон и вградени тонколони. Без камера. - Други формати: Разчита най-популярните офис формати, включително пакета на "Майкрософт" - Безжична връзка: Wi-Fi, Bluetooth 2.1, част от моделите поддържат 3G - неограничен трансфер за 30 долара месечно без договор - Батерия: До 10 часа в работен режим |
Мнения, прогнози Песимисти "Това беше възможност за революция в начина, по който консумираме медийните продукти. Вместо това видяхме един голям iPod Touch" Чарлс Голвин, анализатор, "Форестър рисърч" "Искаме да си имаме такава джаджа, но още се опитваме да решим защо всъщност ни трябва" Дейна Стиболт, собственик на "Макмедикс" "Ако търсите с какво да сърфирате, докато лежите на дивана, един нетбук за 300 долара ще ви свърши същата работа, макар и не толкова ефикасно" Майкъл Гартънбърг, анализатор, "Интерпрет" Оптимисти Според мен това е успех. Ще бъде добра алтернатива на нетбук и определено предлага добра стойност" Ван Бейкър, анализатор, "Гартнър" "iPad Определено ще убие Kindle" Бърг Ъпендър, основател на софтуерната компания "Мобомо" "С такава цена ще продават милиони бройки. Устройството е много, много изгодно, като се има предвид какво получаваш за парите си" Хаким Криоут, портфолио мениджър, Grigsby & Associates Прогнози Засега експертите са пестеливи на прогнози за това как ще се представи iPad на пазара. Те посочват, че световният пазар на таблети е все още съвсем малък на фона на общия пазар и това може да изиграе лоша шега на "Епъл", ако потребителите не възприемат новия продукт. 3.9 млрд. долара приходи от продажби тази година и 6 млн. продадени iPad-a през 2010 г. очаква Дейвид Бейли от "Голдман Сакс" 4.6 млрд. долара приходи от продажби на устройството през 2011 г. прогнозира Джийн Мънстър от Piper Jaffray |