Белгийските машинисти стачкуват след вчерашната катастрофа

Белгийските машинисти стачкуват след вчерашната катастрофа

Гарите в Брюксел и региона днес пустеят
Reuters
Гарите в Брюксел и региона днес пустеят
След вчерашния трагичен сблъсък на два влака в Белгия машинистите стачкуват, съобщи "Ройтерс". Пътуванията по жп линиите в южната част на страната, както и в района на Льовен, изходната точка на единия от катастрофиралите влакове, са преустановени. Стачката започнала сутринта на централната гара в Льовен, източно от Брюксел, и сега депата в 10 белгийски града са блокирани и придвижването на влакове е практически невъзможно.
Йос Динет, служител на държавната Централа за обществени услуги, изтъкна, че машинистите не са били организирани предварително и стачката им е спонтанно решение, което според него се дължи "на различни фактори - стрес от работата, липса на подготовка и опит, въздействието на случилото се". Според него стачката ще продължи не повече от 24 часа. Динет добави, че организацията разбира и подкрепя действията като израз на съпричастност.
Пред "Дойче веле" обаче стачкуващите заявиха, че протестират срещу лошите работни условия, които може да са били фактор за инциденти като вчерашната катастрофа. Те обвиняват властите, че все още не са предоставили достатъчно информация за сблъсъка, както и че липсва окончателна оценка за причината. Според единственото, неофициално твърдение машинистът на идващия от Льовен влак не се е съобразил с червения сигнал на семафора малко преди мястото на произшествието.
След вчерашния инцидент влаковете "Евростар" спряха да вървят до Брюксел, както и "Талес", свързващи Брюксел с Париж. Белгийският оператор "Инфрабел" съветва пътниците да сменят датите, за които са си взели билети, но не съобщава кога услугите на компанията ще бъдат подновени.
Все още не е установен окончателният брой на жертвите, тъй като аварийните служби продължават да търсят тела под развалините. По последни данни на CNN загиналите в катастрофата са 18, а ранените - над 160. Случилото се вчера се определя като най-трагичния железопътен инцидент в страната след 1947 г., когато приблизително същият брой пътници намериха смъртта си.