Бизнесът срещу политиката: Фалшива опасност ли е исландският облак?

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    Много сложен казус . От едната стана са парите а от другата сигурноста на пасажерите .....И все пак , всеки пътник сам за сабе си да прецени риска....който иска да лети , който иска да чака....

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  2. 2 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 740 Любопитно

    До коментар [#1] от "ARRI":

    А който иска да лети, а няма самолет, какво прави?

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни
  3. 3 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#2] от "Гуано":

    Ами да си ги пускат самолетите , а всеки да си прецени . Да лети или да не лети...

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  4. 4 Профил на Lost
    Lost
    Рейтинг: 233 Неутрално

    http://www.videowired.com/watch/?id=2936033574
    Работата е сериозна. Може графиките и екселските таблици да казват едно, но ако менажерите са на борда на самолет срещащ технически проблеми друга песен ще запеят.

  5. 5 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Пуснете ги да летят! Като паднат 1-2 самолета ще се съпикясат. И споровете дали да се лети или не ще престанат.
    Ако пък не паднат значи не е било опасно.

    TAKE THE RED PILL!
  6. 6 Профил на Рапон4о
    *****
    Неутрално

    Гледайте по Нешнъл Джиографик поредиците "Разследване на самолетни катастрофи" и "Мигове от катастрофата".Ще се ужасите от това, колко пъти "бизнесът" пренебрегва безопасността заради печалбата и как неведнъж това е водело до фатални последици. Ако не сме авиационни инженери, трудно бихме могли да преценим риска... сред морето от дезинформация.

  7. 7 Профил на пасажер
    *****
    Неутрално

    Наистина сложно...Добре де, само въз основа на симулации ли е информацията за движението на облака, сигурно има и текущи спътникови наблюдения? А иначе,не считам за правилно отделния човек да решава сам, да лети , или да чака. При евентуална катастрофа, нали авиокомпанията поема всички изплащания за загубите? Така че , едва ли и те разчитат само на късмет- тоз самолет ще премине през облака, онзи ще падне...

  8. 8 Профил на conservoir
    conservoir
    Рейтинг: 120 Неутрално

    за друго съм учил, но може ли този облак да се простира от Шотландия до Гърция и от Мадрид до Стокхолм ?!

    според мен това е някаква истерия .защо някои летища порсто затвориха за спорта и днес са отворени

  9. 9 Профил на bremen
    *****
    Неутрално

    Измервания за прах в Германия не са правени. Може и да има райони, където все още съдържанието на прах е високо, но може да има и такива, където той вече се е утаил (особено при безветрие - тези частички нямат крилца, та да си летят от самосебе си)
    Небето при мен е ясно и няма никакви облаци вече 4-ти ден. Става дума за Бремен, Северна Германия.

  10. 10 Профил на Рапон4о
    *****
    Неутрално

    До коментар [#8] от "conservoir":

    Облакът не е компактно тяло, а на различни височини вятърът има различна посока и скорост. Но доколко "моделът" на движение, който ни показват е достоверен...

  11. 11 Профил на IK
    *****
    Неутрално

    До коментар [#6] от "Рапон4о":

    "...Ако не сме авиационни инженери, трудно бихме могли да преценим риска.."

    Риск при полет в облак от вулнанична пепел има и е голям. Но въпросът е дали изобщо има такива над небето в Европа. Ако пък ли има, каква е концентрацията на прах. Никой не е мерил, а и да е мерил няма полза, защото липсва стандарт указващ допустимите норми.

    А бе за да има облаци с опасна концентрация от пепел над цяла Европа, сигурно в небето над Исландия трябва да има облаци от тухли четворки.

  12. 12 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#6] от "Рапон4о":

    От както изригна вулкана се говори , колко са загубите в пари . То е ясно , че сега се търси начин да се избиват по-бързо тези пари . И ще бъде изнесена всякъква информация от /опасно/ е , до /безопасно/е . И в крайна сметка ще ги пуснат полетите....И ние ще трябва сами да решим , дали ще вярваме ,че е безопасно , или ще вярваме , че е опасно . Е това е....да се чудиш на кого да вярваш...за някои парите са повече от човешкия живот...

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  13. 13 Профил на enwor
    enwor
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#4] от "Цец":

    Да който реве, първо да гледа това!

  14. 14 Профил на money,money
    *****
    Неутрално

    Парите са винаги над всичко за компаниите.И за политиците разбира се,но те зависят и от гласовете.Затова ще го решат простичко.Ще дадат парични помощи и компенсации са авио-компаниите и ще отворят частично небето!/а от къде идват парите за компенсациите знаем-ха-ха-ха../

  15. 15 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 740 Любопитно

    До коментар [#3] от "ARRI":

    Тъй, ти си пилот, шубе те е. Кой кара самолета? единственият пътник, комуто му се лети?

    А ако самолетът падне, кой плаща? Застрахователят? А ако падне върху атомна централа, примерно.. или химическа фабрика... или кой го знае какво? Какво тогава?

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни
  16. 16 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#15] от "Гуано":

    В пост # 2 , ти се летеше . Сега вече , явно не ти се лети . Ето за това казах всеки да си преценява , дали ще лети или няма . Абе , ако не ти се налага , недей сега да летиш , изчакай 2 сед .

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  17. 17 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    До коментар [#15] от "Гуано":

    А ако самолетът падне, кой плаща? Застрахователят
    =======================================
    не е сигурно ,че застрахователят ще плати ........може и да съди авиокомпанията ,че не се е съобразила със обстановката ......

  18. 18 Профил на Сокола
    *****
    Неутрално

    Авио компаниите щом искат да летят, да летят - Обаче всеки пътник да подпише декларация, че е съгласен да рискува.

    Обаче, Аз на самолет вече не стъпвам, щом като печалбите за тях са над сигурността на пътниците, да си фъркат сами.

  19. 19 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Преди малко в сайта на BBC, където междувпрочем има много добра информация, която се ъпдейтва постоянно, пишеше, че исландската меторологична служба е съобщила, че днес вулканът не бълва много пепел и облакът е паднал под височина, на която може да бъде засичан от меторологична техника.
    И к'во правим сега?
    Моето предположение, че до утре вечер най-късно истерията ще попремине и ще пуснат полетите, защото, мисля, на всички ни е ясно, че това не може да продължава до безкрайност.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  20. 20 Профил на Граф Цепелин
    *****
    Неутрално

    Много разумно поведение. Нов Смоленск не ни трябва.

  21. 21 Профил на XXX
    *****
    Неутрално

    За опасносите от вулканичния облак не мога да преценя. Възможно е да са попресилили нещата. Но от всичко това извлякоха полза автобусните превозвачи,железопътния и воден транспорт. Какво да се прави,енергията не се губи.Само се превръща от един вид в друг.

  22. 22 Профил на y
    y
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "обсъдат" се пише с "я" - "обсъдят"!!!

  23. 23 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 740 Весело

    До коментар [#16] от "ARRI":

    На тебе ти се лети през цялото време: с или без самолет, с или без пилот. А аз ти обяснявам, че само с "На мен ми се лети пък!" не става тая работа, както си я мислиш. Като си такава арабия наеми си самолет, па лети колкото искаш. Да, ама пак не става: трябва ти пилот поне, а и ти да си пилота, трябват ти диспечери и... разрешително да излетиш (а и да кацнеш). Когато обаче е забранено летенето и да искаш и да не искаш... не летиш. Разбра ли сега или още веднъж да повторим отначало?

    Аз не обсъждам дали облакът пречи или не, дали го има или го няма. Казвам само, че след като са спрени полетите и да искаш и да не искаш — не летиш.

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни
  24. 24 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#23] от "Гуано":

    Пич , ние с теб нещо се разгубихме по трасето . Аз имах напредвид , че парите ще надделеят над разума и ще пуснат полетите , и че всеки трябва за себе си , да прецени дали да лети или не . Ето от тук се загубихме ........

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  25. 25 Профил на Селяндурчето
    *****
    Неутрално

    Със сигурност е ФАЛШИВА "опастност". Един самолет тръгна от РУСИЯ за Италия и нищо не му стана! Доказателство, че НЯМА опастност. Това е просто поредния театър на дивите капиталисти!

  26. 26 Профил на Технолог
    *****
    Неутрално

    Според мен в резултат на затварянето на въздушното пространство са/ще умрат повече хора от пасажерите на 3-4 самолета.

    - много хора ще останат без работа и осигуровки;
    - много хора ще опитат автомобилния транспорт на големи разстояния и със сигурност някои от тях ще катастрофират;
    - много животоспасяващи доставки (например за присаждане на органи) ще бъдат провалени;
    - много хора ще/са изживели стрес, който ще се отрази неименувано на здравето им;

    Друг е въпроса, колко катастрофи би имало, ако се отвори пространството.

  27. 27 Профил на BNA
    *****
    Неутрално

    Ето ви един сайт който показва в реално време къде е облака и как летят самолетите.

    http://www.radarvirtuel.com/

    Според медиите в САЩ някоколко Ф16 изтребителя имат повреди след като се летели в облака, не разбирам защо авиолиниите смятат че след като са направили тестови полет от Дюселдорф до Амстердам, което е 160 км, всичко ще е наред.

    Много сложен момент и изглежда скоро няма да има разрешение. Последното изригване на този вулкан е продължило 2 г., и винаги до сега е било предизвестник на изригването на друг, още по-голям вулкан. Европейските агенции трябва да се стегнат и да разработят алтернативи, а не само да си прехвърлят топката.

  28. 28 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 740 Весело

    До коментар [#24] от "ARRI":

    Ти явно не си летял с някоя местна азиатска компания от село А до село Б. Там нищо не им пречи да летят — ни вулкани, ни липса на гориво, ни липса на крила. На един пич – пилот му беше писнал живота в средата на полета и се беше бодро забил в един хълм барабар с всички пътници (никой не беше оцелял). Ти си преценяваш дали да се качваш. По–добре да не знаеш какво вършат пилотите в кабината, дори да им се обади терорист отвътре, ще му се изсмеят. После като започнат лупингите и пикиранията в свредел може малко да те хване шубе, но все пак над 90% стигат целта, макар и понякога по корем.

    Това е за мен "Искам да летя, пък каквото ще да става!". А ако ставаше дума за пари само, авиокомпаниите щяха да пренебрегнат веселите предупреждения на института за борба с вулканичната пепел. При тях е също и Страх лозе пази.

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни
  29. 29 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#28] от "Гуано"

    //Там нищо не им пречи да летят — ни вулкани, ни липса на гориво, ни липса на крила. На един пич – пилот му беше писнал живота в средата на полета и се беше бодро забил в един хълм барабар с всички пътници (никой не беше оцелял).//

    Ти вече го удари на гооолляяям майтап... недей така.....пък и за терористите....нали сега и скенери слагаме да ги ловим...

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  30. 30 Профил на Фаетон
    *****
    Неутрално

    Аз за сега няма да летя,пък за вас не знам!

  31. 31 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#29] от "ARRI":

    Не е никакъв майтап, а реалност.

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни
  32. 32 Профил на igeorge71
    igeorge71
    Рейтинг: 120 Весело

    Егати, като ви чета се чудя да качвам ли тъщата на първия самолет да се при6ира в БГ. Дилема голяма. Има за и против такова решение. Голям размисъл ще падне

  33. 33 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#31] от "Гуано":

    Обиден

    Това , че са ме обявили за форумния тъпак , не означава , че не различавам майтапа от истината . Колкото до толкова мога да ги преценявам нещата , а ти съвсем се уля .........

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  34. 34 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 740 Весело

    До коментар [#33] от "ARRI":

    Ама ти май вярно от майтап не разбираш?

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни
  35. 35 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#33] от "ARRI":

    Обаче това със самоубийството на пилота на пътнически самолет по време на редовен полет е самата истина, случва се в Тайланд, преди около десетина години. В черната кутия откриват прощалната му реч, преди да изключи двигателите и да се забие в земята.

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни
  36. 36 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#35] от "Гуано":

    Разбирам от майтамп .Ама тва за пилота , където забил самолета с пътниците е гадно . Ти там ли живееш ? Мойта мечта е преди да навърша 29г. да съм се изнесал в Тайланд да живея . Без майтап . Искам да си имам два бардака и друго не ми трябва . Далече от България , роднини и др. ежедневни дразнители.........от сорта , топло , ток ....корумпирани политици..........РАЙЙЙЙЙ!!!! И ша го направя....

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  37. 37 Профил на Технолог
    *****
    Неутрално

    Аз съм летял с азиатски компании в Азия (междуселски полети полети). Наистина те ползват самолетите така, както в София маршрутните таксита. Качваш се в самолета без да минаваш на скенер, никой не те пребърква. Не ти трябва да си запазваш билети, защото между две села има полети на 30 мин.

  38. 38 Профил на Аз нямам отговор
    *****
    Любопитно

    Кой според е най-добрият вариант за тестов пилот?
    1. Пиян руснак.
    2. Екзалтиран японец.
    3. Луднал янки.
    4. Англичанин със засегната чест.
    5. Има ли пилот в самолета?

  39. 39 Профил на BNA
    *****
    Неутрално

    Ето ви линк до статията която дори има снимки показващи пораженията по самолетните двигатели от вулканична пепел. За нечетещите англ., в статията пише че снимките са от 2000 г., когато самолет е летял през вулк. прах без пилотите да разберат; дори по време на полета е имало краткотрайно подобрение на параметрите на работа на двигателите. Просто за извадили късмет хората. А последните 2 сники са направени от Финландски Ф18 сега в Европа, това са пораженията по двигателите докато са тествали въздуха. Вие си решавайте до колко е реална опасноста.

    http://www.msnbc.msn.com/id/36649628/ns/us_news-environment/

  40. 40 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 740 Весело

    До коментар [#38] от "Аз нямам отговор":

    Забравил си:

    6. Недоспал българин.

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #