За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
ВеселоТе същите модели, при това от същата институция, са основата на истерията за антропогенното глобално затопляне. Ама че съвпадение...
*****
ВеселоDa Sashko, taka e... Edni prashinki, a vij kak pomiqrite se urnaha po voda i relsi, da ne im stane neshto... A tova injenerite sa vinoжни най много
*****
ВеселоИнтересно, какво ще напише в. "Файненшъл таймс", ако се струполят не дай Боже неколко ароплани, "когато двигателите им загубят мощност заради вулканична пепел" ?
*****
НеутралноНай-напред беше истерията с "пандемията" от свински грип. Някои фармацевтични компании си напълниха яко гушите от страха на хората. След това беше глобалното затопляне. Събраха се десетки хиляди в Копенхаген,ядоха,пиха и нищо не решиха. След форума като дойде един студ,направо ни смрази. Сега пък този вулкан и облаците прах от него. Пак пресилиха нешата,като авиокомпаниите олекнаха с милиони, а автобусните и железопътни превози намазаха. Направо цирк. Направиха ни на маймуни.
*****
НеутралноВсички модели са грешни (иначе нямаше да са модели, а леми), но могат да бъдат полезни ако бъдат използувани както трябва, а не както някой е наредил да бъдат интерпретирани....
*****
ВеселоВярвам в... науката! И в Мунчо!
*****
Неутрално"Грешни научни модели вероятно са пресилили риска от исландския облак"
100% шаманизъм. Научен!
Как ви звучи така: Верни научни модели вероятно са омаловажили риска от исландския облак. Или пък така: Верни научни модели са дали точна оценка на риска.
Това с какво ви помага? Как точно рискувате?
Не знаете? Аз ще ви помогна. В първия случай рискувате неправилно, а във втория- правилно.
*****
НеутралноОще вчера писах, че кризата беше създадена от европейския бюрократ за да обоснове съществуването си.
Нека опонентите на тезата ми, преди да почнат да плюват да си отговорят на въпросите;
1. За първи път ли изригва вулкан откакто съществува въздушен транспорт и защо до сега полетите не бяха спирани?
2. С колко самолета аварии в миналото в следствие на изригването на различните вулкани?
3. Защо преди десетина години след едно от най-мощните изригвания на нашето време на вулкана Пинатобу(не съм съвсем сигурен в името), който даже промени лятото в Канада и САЩ не бе анулиран нито един полет и нямаше нито един инцидент?
4. Има ли случай до сега на анулиран полет вследствие на гигантските пожари над Лос Анжелис, Португалия, Южна Франция, Гърция и т. н. или след сахарски бури при която над Европа дори вали дъжд или сняг премесен с пясък?
Знам, че в България е пълно със саморасли многознайковци, които от вчера ме плюят за това, което казвам, но най-малката разликата между мен и тях е, че те нито имат моя опит, нито моята информация, нито са пътували колкото мен.
За знанията и мисленето не говоря!
Христомир Йорданов
Рейтинг: 782 НеутралноДо коментар [#8] от "Canada Dry":
Драги ми Canada Dry, до колкото успявам да се ориентирам в многобройните писания, необичайното при този вулкан е голямата височина, на която е изхвърлил пепеляците си. При пожар или пясъчни бури частиците не могат да се качат толкова високо.
Иначе съм съгласен, че бюрокрацията в европа е преувеличена, но нормите в авиацията имат малко общо с това. Ако вие бяхте отговорен за сигурността на полетите, как щяхте да реагирате в този случай? Данните за ефекта на вулканичнита пепел върху самолетните двигатели са оскъдни. Ще разрешите ли полетите, с риск някой самолет да се разбие в центъра на Лондон, да речем?