"Умерена и красива" - девизът на първо лайфстайл списание за мюсюлманки

На корицата има красив модел, анонси за статия за секса и двойна страница с бански костюми. Но това, което отличава най-новото списание за жени в Азия, е аудиторията, към която е насочено - стилни и модерни мюсюлманки.
"Aquila", което на арабски се превежда като чувствителна и интелигентна, излиза от март. Основателят и издател Лиана Роснита Редван-Беер има за цел това да бъде първото списание за млади и образовани мюсюлманки със светски вид, който обаче на им пречи да останат верни на религията си.
Девизът му е "Умерена и красива".
"Това е списание за някой като мен, като моите сестри. За жени с кариера, които носят костюми, дънки, гладиаторски сандали. Жени, които може да се пребраждат, но може и да не носят забрадка. такива, които може да не изглеждат така, както се предполага, че би трябвало, и въпреки това са мюсюлманки", обяснява Редван-Беер, цитирана от агенция "Ройтерс".
Тя е родена в Сингапур, но в момента работи в Индонезия - най-многолюдната мюсюлманска държава в света.
В Близкия изток и Азия има много списания, насочени към женската аудитория. Но излизащото на английски Aquila се отличава на пазара с нишата, която на Запад е заета от издания като "Космополитън", "Вог" или "Мари Клер".
"Не сме списание, което проповядва. Не казваме на читателките си кое и правилно и кое - не. Просто им помагаме да си живеят живота пълноценно, включително като им предоставяме информация за исляма в контекста на модерния начин на живот", обяснява Редван-Беер.
Aquila ще излиза веднъж на два месеца, а идеята се родила, когато съпругът й я попитал защо няма издания за мюсюлманки като нея.
"Огледахме се за потенциала на пазара и разпитахме всички приятели в Европа, Азия и по света, за да разберем дали при тях издават нещо подобно на това, което ни интересува. Оказа се, че никъде няма такова списание", разкрива издателката.
Така се ражда първият брой на Aquila, разпространяван в Малайзия, Индонезия, Бруней и Сингапур.
Първите реакции са положителни, но не казвам, че списанието се разграбва, признава Редван-Беер.

"Това е компания от т.нар. "кросмедия" тип - работим с база данни за над 10 000 влиятелни и модерни мюсюлмани в района. Много сме силни и онлайн, като страницата си във "Фейсбук" получава отзиви чак от Швейцария и Гватемала."
Списанието не публикува реклами от компании, смятани за "харам", т.е. незаконни според мюсюлманския морал - производители на вино и бира, например. В статиите за туризъм пък са включени списъци с "халал" ресторанти и джамии на съответните места.
Въпреки това някои материали биха озадачили традиционните мюсюлмански кръгове.
Има големи снимки на модели с тежък грим, плътни прилепнали дрехи и кърпа, под която продължава да се вижда твърде много коса. На друго място се показва буркини-бански, покриващ цялото тяло. После - статия за секса и девствеността преди брака, както и съвети как да постъпиш, ако дъщеря ти ходи с немюсюлманин.
Редван-Беер изтъква, че това са стандартни теми в повечето женски списания и допълва, че религиозните препратки се проверяват от сингапурски имам.
"Не сме агресивни, не сме и много по-различни от другите женски списания. Просто отговаряме на нуждите на мюсюлманките. Говорим на езика на космополитните мюсюлмани."