"Газпром" вкара Вечния огън в емблемата си

В навечерието на 65-та годишнина от края на Втората световна война в Европа компанията "Газпром" включи в логото си Вечния огън, който гори на гроба на Незнайния воин в Москва.
Вместо синия пламък, който руснаците наричат "запалката", се появи стилизирано изображение на мемориалния огън, съобщава в."Ведомости".
Не е известно кога енергийният гигант смята на се върне към фирмения си знак. Също във вторник "Газпром" пусна на сайта си и специална фотолента за ветераните.
"Ведомости" припомнят по този повод, че "Газпром" не е смятан (според Millward Brown Optimor) за достоен да попадне сред 100-те водещи бранда на планетата. От една страна компанията има силни политически позиции и внушителни запаси от газ и петрол, но по екологична оценка получава много нисък рейтинг.
За ориентир може да служи логото на "Бритиш петролеум" (макар че издънката в Мексиканския залив може сериозно да промени това), известно като Хелиос, Бога на Слънцето, и девиза Beyond Petroleum ("Не само петрол"). Заедно с ExxonMobil, бизараната в Лондон ВР има най-високи оценки и за технологии, иновации и разработване на алтернативни източници на енергия.