iPad излезе на световния пазар

Компанията "Епъл" (Apple) пусна на международния пазар таблета си iPad, като хиляди купувачи се извиха пред магазините в Япония и Австралия, които първи предложиха продукта извън САЩ.
В петък таблетът ще се появи още в Германия, Франция, Италия, Швейцария, Испания, Великобритания и Канада.
От дебюта си на 3 април до днес в САЩ са продадени над 1 милион бройки и това надмина очакванията дори най-големите оптимисти, посочва "Ройтерс". Търсенето беше толкова голямо, че се наложи "Епъл" да отложи с около месец изкарването на iPad на международните пазари.
Пред магазина на компанията в токийския търговски район "Гинза" се бяха извили около 1200 души. Когато вратите отвориха в 8 сутринта избухнаха аплодисменти и подсвирквания и влязоха първите фенове, чакали още от предния ден.
Ентусиазмът за таблета в Япония - втората по големина икономика в света, е добра новина за "Епъл", за която азиатският пазар е все по-важен. В Токио цената на 16-гигабайтовият iPad беше доста по-висока от тази в САЩ - 48 800 йени (537 долара) срещу 499 долара в Северна Америка.
Анализатори прогнозират успех на устройството и в други държави, като според RBC Capital Markets до края на годината "Епъл" ще продаде общо над 8.1 милиона бройки, стига да смогне да задоволява търсенето. Конкуренцията с този сегмент се изостря с включването на Dell и Sony и компанията на Бил Гейтс трябва да разшири клиентската си база отвъд заклетите фенове на "Епъл", което най-вероятно ще бъде направено със сваляне на цената на iPad някъде около или след Коледа.
