Алкохолен гигант пълни пенсионен фонд с... уиски

Алкохолен гигант пълни пенсионен фонд с... уиски

Алкохолен гигант пълни пенсионен фонд с... уиски
Associated Press
Компанията "Диаджео", производител на поплярната марка уиски "Джони Уокър", е открила оригинален начин да запълни дефицита в пенсионни план на своите служители – да задели 2 милиона бъчви с уиски от предприятията си в Шотландия. В четвъртък компанията обяви, че ще прехвърли собствеността върху уиски на стойност 430 млн. паунда (645 млн. долара) за партньорска програма, свързана с пенсионния й фонд. Целта е да се гарантира, че пенсиониращите се служители няма да останат с празни ръце, обяснява в. "Ню Йорк таймс".
Алкохолният гигант, произвеждащ такива прочути брандове като бирата "Гинес" и водката "Смирноф", обяви, че се създава партньорство, което ще използва отлежало уиски като актив.
Като част от сделката "Диаджео" ще плаща по 25 милиона паунда годишно като продава току-що отлежало 3-годишно уиски и го заменя с нова реколта. Споразумението е за 15 години, след което компанията ще изкупи обратно уискито.
Все повече фирми изобретяват оригинални начини за справяне с недостига на средства, особено за задълженията си по пенсионните плащания.
"Наблюдаваме голям ръст на непаричното финансиране. Има значителен дефицит в пенсионните фондове, а тези, които ги пълнят, нямат пари. С подобни схеми се гарантира сигурност за пенсионните схеми в замяна на по-малко пари в брой", обяснява Марк Ормъл от PricewaterhouseCoopers в Лондон.
Преди 3 месеца дефицитът в пенсионния фонд на "Диаджео" е бил 862 млн. паунда.