Алкохолен гигант пълни пенсионен фонд с... уиски

Компанията "Диаджео", производител на поплярната марка уиски "Джони Уокър", е открила оригинален начин да запълни дефицита в пенсионни план на своите служители – да задели 2 милиона бъчви с уиски от предприятията си в Шотландия. В четвъртък компанията обяви, че ще прехвърли собствеността върху уиски на стойност 430 млн. паунда (645 млн. долара) за партньорска програма, свързана с пенсионния й фонд. Целта е да се гарантира, че пенсиониращите се служители няма да останат с празни ръце, обяснява в. "Ню Йорк таймс".
Алкохолният гигант, произвеждащ такива прочути брандове като бирата "Гинес" и водката "Смирноф", обяви, че се създава партньорство, което ще използва отлежало уиски като актив.
Като част от сделката "Диаджео" ще плаща по 25 милиона паунда годишно като продава току-що отлежало 3-годишно уиски и го заменя с нова реколта. Споразумението е за 15 години, след което компанията ще изкупи обратно уискито.
Все повече фирми изобретяват оригинални начини за справяне с недостига на средства, особено за задълженията си по пенсионните плащания.
"Наблюдаваме голям ръст на непаричното финансиране. Има значителен дефицит в пенсионните фондове, а тези, които ги пълнят, нямат пари. С подобни схеми се гарантира сигурност за пенсионните схеми в замяна на по-малко пари в брой", обяснява Марк Ормъл от PricewaterhouseCoopers в Лондон.
Преди 3 месеца дефицитът в пенсионния фонд на "Диаджео" е бил 862 млн. паунда.