Путин към "Домодедово" и "Аерофлот": На какво прилича това? Да бяхте предупредили хората!

"Аерофлот" ще компенсира пътниците "Аерофлот" обеща да възстанови стойността на закупените от пътниците билети, дори те да са успели вече да излетят, съобщи директорът на компанията Виталий Савальов. Според него критичната ситуацията със самолетите е възникнали заради по-дългия срок за обработване на машините с антифризни течности – преди това е ставало за 7-9 минути, а сега отнема часове. Савальов очаква до края на деня да бъде нормализиран графикът на полетите на къси разстояния, а на 30 декември – и на дълги. |
На заседание на правителство в сряда той се изказа остро: "Никой не работеше с хората! На летище "Домодедово" бе изключено електричеството, но никой не оповести, че има извънредна ситуация на летището и се струпаха над 8000 души."
"На какво прилича това? Да бяха предупредили хората!", възмути се премиерът и добави, че критиката му се отнася и за авиокомпанията "Аерофлот".
Заради ситуацията на столичните летища министър-председателят на Русия нареди на Министерството на транспорта да внесе предложение за организиране на производството на разледяващи течности, които явно не са достигнали, за да се осигури работата на авиокомпаниите. На министерството бе възложено също да представи предложения за усъвършенстване на работата на летищните системи. В документа трябва да се съдържа и оценка кой как е изпълнявал служебните си задължения.
Премиерът забрани на служителите на правителството и на ръководителите на региони и ведомства, засегнати от проблемите, да излизат в отпуск до нормализиране на положението. "На някои им се наложи да се върнат от отпуск. Никакви отпуски не трябва да има. Трябва да се действа бързо, за да се избегне катастрофа. Всички трябва да си бъдат по местата си."
Междувременно руската прокуратура установи множество нарушения на правата на пътниците, извършени от пет авиокомпании на летищата "Домодедово" и "Шереметиево", съобщи "РБК дейли".

Проверката е установила, че компаниите "Трансаеро", "Сибир", "ВИМ-Авиа", "Оренбургски авиолинии", "ЮТейр" не са предоставили на пътниците в отменените полети предвидените в правилата услуги. Така например хората не са могли да получат напитки и топла храна. Множество граждани не са имали възможност да използват стаи за майки с деца и хотели. В редица случаи извършването на тези услуги са поели летищните служби. Срещу "Трансаеро" и "Оренбургски авиолинии" вече са заведени дела за административни нарушения.
Заради лошите метеорологични условия в московските летища бяха отменени стотици полети, а хиляди хора бяха принудени да стоят часове на аерогарите без информация какво се случва и без предвидените услуги, които по правило са длъжни да предоставят компаниите за превоз на пътници.