Карго транспортът избягва египетските пристанища

Южнокорейската компания Hanjin Shipping преразгледа маршрутите на някои от контейнеровозите си, след като размириците в Египет нарушиха работата в сухите докове на няколко местни пристанища, съобщи "Ройтерс".
Морският трафик през Суецкия канал продължава с нормални ритми, обявиха египетски държавни представители, но много кораби предпочитат да не спират в египетските пристанища, а вместо тях да презареждат, сменят екипажите и зареждат провизии в други пристанища. Морските превозвачи следят отблизо събитията в Египет заради страха, че ескалация на напрежението може да затвори канала за трафик и да ги принуди да пътуват 6000 мили повече покрай нос Добра надежда в Южна Африка.
"Да, операциите ни са засегнати от факта, че Порт Саид и Александрия или са частично отворени, или не работят изобщо заради липса на работна ръка и IT системи", казва изпълнителният директор на Hanjin Йон Мин Ким.
"Опитваме се да трансбордираме някои контейнери по други пристанища."
Ким не уточнява колко от 200-те кораба на компанията са засегнати, нито накъде са пренасочени.
През 2009 г. през Суецкия канал са минали над 34 000 кораба, половината от които са спирали на египетски пристанища за провизии, военен ескорт и нови членове на екипажа.
Някои кораби, които първоначално е трябвало да спрат в египетски пристанища, са получили нареждане да спрат вместо това в Сингапур, казва пред "Ройтерс" висш мениджър на компания за морски транспорт от Хонконг.