Скандалът с подслушванията, извършени от таблоид на Мърдок, се разраства
Британският премиер Дейвид Камерън призова в сряда да бъде направено независимо разследване на инцидента с подслушванията на телефони, извършвани от един от най-тиражните вестници на острова "Нюз ъф дъ уърлд" (News of the World), част от медийната империя на Рупърт Мърдок.
"Необходимо е да се направи разследване, вероятно дори няколко разследвания, на това, което се е случило", каза Камерън пред парламента.
В сряда британските депутати се събират на извънредно заседание по повод скандала.
Разкритията, че вестник News of the World вероятно е имал достъп до съобщенията в гласовите пощи на жертвите на престъпления, включително на изчезнало през 2002 г. 13-годишно момиче, открито мъртво по-късно, предизвика гняв във Великобритания и направи неотложно вземането на решение относно продължителната сага, която доскоро се смяташе, че засяга само високопоставени личности.
През миналия месец стана ясно, че вестникът незаконно е подслушвал телефоните на бившия премиер Тони Блеър и на тогавашната годеница, а сега вече съпруга на принц Уилям, Кейт Мидълтън.
Скандалът породи призиви за оставката на Рупърт Мърдок и създаде обществено недоволство, което бързо започна да вреди не само на вестника, но може да засегне и други издания от вестникарската империя "Нюз интернешънъл" (News International) на Рупърт Мърдок.
Рекламодателите вече започнаха да се отдръпват от "Нюз ъф дъ уърлд".
Автомобилната компания "Форд" съобщи, че спира рекламите във вестника и ще използва другите издания в групата или трети издания. Нискотарифната авиокомпания "Изи джет" и кредитната институция "Лойдс банкинг груп" предупредиха, че следят развоя на разследването и могат да преосмислят рекламната си политика. "Маркс енд Спенсър", "Макдоналдс", "Рено" и още редица компании побързаха да направят изявления, че не рекламират и не възнамеряват да рекламират в News of the World.
"Ройтерс" отбелязва, че подобни инциденти, извършени от таблоиди, обикновено струват скъпо. Агенцията припомня, че продажбите на Sun, също част от медийната империя на Мърдок, така и не са успели да се възстановяват в Ливърпул, откакто вестникът обиди футболните фенове след инцидент на футболен стадион преди 20 години, при който загинаха 96 души.