Рекламодателите вече се отдръпват

На живо
Протест в центъра на София, организиран от "Правосъдие за всеки"

Рекламодателите вече се отдръпват

Рекламодателите вече се отдръпват
Автомобилният гигант "Форд" първи съобщи, че спира рекламите във вестника и ще използва другите издания в групата.
Последва го кредитната институция "Лойдс банкинг груп", която замрази рекламите си в неделното издание на News of the World като "тактическо решение за кратко време и докато обмислим дългосрочните си позиция и последици".
Автомобилният производител "Воксхол" (известен още като британското поделение на "Опел") също спря рекламите си в таблоида с думите "ще преосмислим позициите си според изхода на разследването".
Още една автокорпорация - "Мицубиши моторс", замрази рекламирането в изданието и обяви, че "както бе предложено във "Фейсбук", даряваме предвидените рекламни разходи за детския благотворителен фонд "Чайллайн".
По същия начин реагира и "Върджин холидейс" на милиардера Ричард Брансън: "Спираме рекламата си за предстоящия неделен брой и по-късно ще решим дали да продължим в останалите." Директен отказ повече да не рекламира в News of the World обяви туристическата група Bourne Leisure (включва компаниите Butlins, Haven Holidays, Warner Leisure).
От нискотарифната авиокомпания "Изи джет", "Маркс енд Спенсър", "Проктър енд Гембъл", "Т мобайл", "Водафон", "Теско", "Уилям Хил" и "ЕнПауър" предупредиха, че следят развоя на разследването и могат да преосмислят рекламната си политика.
Големи рекламодатели като "Кока-Кола", "Макдоналдс", "Рено", "Томас Кук" и още редица компании побързаха да направят изявления, че не рекламират, не възнамеряват да рекламират в този таблоид и са шокирани от разкритията. 
Други компании съобщават в Twitter, че са изправени пред десетки молби от клиенти, които искат фирмите да бойкотират "Нюз ъф дъ уърлд".
Медийната група на Рупърт Мърдок във Великобритания притежава няколко издания, включително вестниците "Таймс", "Сънди таймс" и "Сън", които повечето рекламодатели продължават да използват. "Ройтерс" отбелязва, че подобни гафове на таблоиди обикновено струват скъпо.
Агенцията припомня, че продажбите на "Сън" така и не се възстановяват в Ливърпул, откакто вестникът обиди футболните фенове след прочутата трагедия на стадион "Хилсбъроу" преди 20 години, при който загинаха 96 души.