Британския "Сънди мирър" печели от затварянето на таблоида на Мърдок

Броят на британските читатели на "Сънди мирър" скочи с 50% миналата седмица след като читателите на затворения преди 10 дни таблоид на Рупърт Мърдок "Нюз ъф дъ уърлд" потърсиха други заглавия, предава "Ройтерс".
Изследване на 1000 души, проведено от "Кантар Медиа", отчита скок от 38% на читателите на "Сънди мейл" в резултат на агресивна маркетингова кампания.
Има спекулации, че "Нюз корп" обмислят възможността да издават и неделна версия на своя вестник "Сън", като изследването показва, че почти 50% от анкетираните биха си го купили.
Допълнително, 71% отговарят, че биха обмисли да купят неделен таблоид от "Дейли Мейл"
"Четенето на вестник в неделя е дълбоко вкоренено в британското общество и няма признаци за неговото намаляване след затварянето на 'Нюз ъф дъ уърлд'," казва Лиз МакМейхън от "Кантар Медиа", цитирана от "Ройтерс".
"Има възможности за издателите да развият успешни нови неделни заглавия, но за това ще са нужни внимателно позициониране и ясно разграничаване от другите вестници, за да се избегне дългосрочната канибализация на сегашната аудитория на неделни вестници."