Блогърка превърна фалшивите магазини на "Епъл" в хит

Американска блогърка, живееща в Китай, която се натъкна на почти съвършена имитация на фирмен магазин на "Епъл" в град Кунмин, се превърна в сензация в интернет, след като статията й обиколи мрежата като вирус и предизвика оживен дебат за пиратството във втората икономика в света, пише "Ройтерс".
Двайсет и седемгодишната американка, която се подписва в блога си като "Птица зад граница", твърди, че блогът й е събрал близо един милион посещения през последните три дни и е приковал вниманието на медиите по света.
Търсенето в "Гугъл" показва, че близо 1000 медийни сайтове по света са отразили историята и са публикували снимките на фалшивия магазин, а темата е една от най-обсъжданите в "Туитър" и китайските социални мрежи.
"Първоначално качих статията не защото има нещо ново в това, че в Китай се правят пиратски копия на западните марки, а защото тези мними магазини на "Епъл" са толкова професионално направени, че са направо произведение на фалшификаторското изкуство", пише блогърката, която работи за международна здравна организация.
"Когато качих статията в блога си, я изпратих на Стив Джобс просто заради забавлението си. Той обаче не ми отговори", добавя тя.
След като статията й, озаглавена: "Стив Джобс, слушате ли?" предизвика фурор, блогърката подкани читателите си да й изпращат свои снимки на фалшиви магазини на "Епъл" по света и е получила отговори от места като Коста Рика, Венецуела, Колумбия и Виетнам.
Американката е била засипана с покани за интервюта от журналисти и стотици други блогъри, жадуващи да препубликуват статията и снимките й.
"Писаха ми много китайци. Някои от тях бяха силно разстроени, че в Китай се правят толкова нарушения на правото на интелектуалната собственост. Според други тук то на практика е безсмислено, а малка група читатели са на мнение, че "Епъл" заслужават да бъдат одрани, защото продуктите им са прекалено скъпи, а и без това се правят в Китай", разказва тя. Някои читатели дори я посъветвали да напусне работата си, да си намери импресарио и да стане медийна звезда.