За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
СДС
Рейтинг: 1398 НеутралноЕдин вид - поделят си вината.
nemo malus felix, minime corruptor.Пилота не бил квалифициран, но и летището също не било.
Мърлява работа, както и да го погледнеш.
uran
Рейтинг: 1391 НеутралноНа крив пилот летището му пречи.
Yet another blue planet.'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 1413 Неутрално"е трябвало едновременно да разговяра с наземния персонал на летището и да насочва самолета за кацане."
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Толко ли им е трудно да си представят комбинацията
говорене-управление !?
Защо не питат....поне един пилот ?!
Смешно !
А за вината на джуджето нито намек ?
Миша
Рейтинг: 996 НеутралноВ Смоленск има две летища: Север и Юг. Гражданското е Юг. Но то е с къса писта и не става за по-тежки самолети. Северното летище е военно, но има нормална писта.
МишаКолкото си спомням, поляците искаха на кацнат на Север. Като военно летище те явно нямат говорещи на английски диспечери. Освен това нормално е то да е пълна разруха. Като цялата им армия в момента.
dearblue
Рейтинг: 775 Неутралнотия поляци са много гадни
натькват целия политически елит на страна от европеиският сьюз в руски самолет сделан в ссср и после тьрсят под вола теле
вместо да вземат еьрбус или боеинг които е по манврен и с повече навигационни прибори за лошо време и сигурни има повече пилоти с нальот на тези самолети
се едно поляците да си произвеждат полски фиати,сирени и варшави от социализма вече като страна от европа и да казват
руснаците са ни виновни че такова производство имаме
uran
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#1] от "СДС":
Yet another blue planet.Щом поляците "поделят" вината, както казваш, това означава, че поляците са 100% виновни. Ако руснаците имаха и даже и малка вина, то поляците щяха да твърдят, че цялата вина е на руснаците.
И, приятелю, сега е капитализъм, ерго по "закон Божи" вината изцяло принадлежи на пострадалите. При капитализма търсенето на справедливост е закачка за неудачници.
Gopeто
Рейтинг: 1397 НеутралноКатастрофата е страшна
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровИ все пак какво да очакваш от комбинацията пияндурници в самолета - пияндурници на летището?
Мислех си да кажа - Българска работа. Но май ще се окаже, че в тази скала има и още по-ниски нива - полска, руска
uran
Рейтинг: 1391 Любопитно[quote#3:"EREBUS"]А за вината на джуджето нито намек ?[/quote]
.
Yet another blue planet.Именно. Трябва да преработят доклада. Такива доклади са напълно безполезни, ако не подчертават вината на джуджето Путлер
Големи комунета значи в последно време се завъдиха та чак даже в Полша - земята родила смъртта на комунизма.
Каишков - Либерален мислител
Рейтинг: 450 Неутрално[quote#4:"Миша"]Освен това нормално е то да е пълна разруха. Като цялата им армия в момента. [/quote]
Разруха, да, за разлика от "процъфтяваща" България. Че руската армия не е като съветската е вярно, обаче все още е боеспособна. Само в Русия е разработена балистическа ядрена ракета, която за разлика от шахтовите е подвижна и може да се изстрелва от различни местоположения - "Тополь М". Лети на 11 000 км - ако някой иска да провери дали е "пълна разруха" армията им, да заповяда.
nemisemisli
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#1] от "СДС":
еми това е положението при нас от Източният блок - все нещо не ни е наред...я летището, я пилота, а дупките по улиците, я образованието на излизащите от ВУЗ...и затова сме си така - нищо не изискващи и нищо не постигащи.
xrp43572691
Рейтинг: 1384 НеутралноАз досега виновен за нещо поляк не съм видял.... Славянската грандомания не прощава никъде и никога.
на курьих ножках
Рейтинг: 1061 ВеселоДо коментар [#8] от "бившия Волтер":
http://vitalykuzmin.net/двамата полски близнаци, на великани ли ти приличат?
abvgz
Рейтинг: 118 НеутралноАбе който иска, може да чуе записите от черните кутии. Има ги някъде из интернет.
Съвсем ясно се чува как контрольора на земята им казва, че лошо и по-добре да идат да кацнат другаде. Само че вместо да го послушат, пилотите се свързват е екипажа на другия полски самолет, който е кацнал 1 час по-рано и решават да кацнат все пак.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Angel Dobrev
Рейтинг: 830 НеутралноС тоя постинг се обръщам към всички, които изтъкват "предимствата" на Боинг / и Еърбъс /. Ще кажа само едно нещо за Боенг 737 - ИСТИНСКА КАРУЦА!!! Три пъти съм летял на Боинг 737 и един път на Еърбъс. Е, за Еърбъс /ът/ не мога да кажа, че е каруца, щото просто не е. А пък който оспорва, че ТУ 154 е една от най-сигурните машини от по-старото поколение летателни средства, значи преувеличава, воден от идеологически емоции. Но по темата за тая катастрофа : 1. Защо се премълчава / дори и в коментара на "Дневник" ролята - трагична - на полския президент - Лех Качински /, след като е доказано; 2. Ако летяха за Китай, в самолета само 1 / Е Д И Н !!! / ли щеше да владее к и т а й с к и??? ; 3. Пилотите само по един ли чужд език владеят и въобще редно ли е поляците да се сърдят на себе си за езиковият проблем на пилота /командир на самолета!/??? ; 4. Наземният контрол на руското летище допуска ли го някой въобще, че там никой не владее английски, френски или немски език????????????
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Каишков - Либерален мислител
Рейтинг: 450 Неутрално[quote#8:"uran"]Големи комунета значи в последно време се завъдиха та чак даже в Полша - земята родила смъртта на комунизма. [/quote]
Американците ( и техните "приятели" поляците) знаят, че ако разположат т.нар. ПРО в Източна Европа( разбирай срещу Русия), руснаците реципрочно ще разположат Искандер - оперативно - тактически ракетен комплекс в Калининградска област. Обхвата на Искандер е 500 км , а от Калининград до Варшава са 280 км. Значи ако ракетата лети с около 2000 м/с , ще достигне до полската столица за около 2 мин. За комунизма не знам, обаче няколко Искандера и от Варшава ще остане само спомен. Това някак си разколебава дори най големите полски либерали - борци за световна демокрация.
СДС
Рейтинг: 1398 НеутралноДо коментар [#6] от "uran":
nemo malus felix, minime corruptor.Щом поляците "поделят" вината, както казваш, това означава, че поляците са 100% виновни.
................
Имало е натиск и от страна на Качински. Отбор глупаци са пътували на борда. Най ме е яд, че близнака беше погребан редом до Пилсудски. Невероятна профанация на народната памет.
Бях им чел разпечатките от полета. Покъртителни тъпунгери са били тия двамата пилота.
Единият нещо беше започнал да си прави ташак с руския, другият пунтираше лотцмана и говореше на полски с руски окончания, после внезапно чета:
"Курва-а-а-а-а."
Тряс.Чао.
Имам ги някъде като линк, ако някой ама наостина много държи и не ми вярва , ще ги потърся.
СДС
Рейтинг: 1398 НеутралноДо коментар [#15] от "chichkovuychev":
nemo malus felix, minime corruptor.А пък който оспорва, че ТУ 154 е една от най-сигурните машини от по-старото поколение летателни средства, значи преувеличава, воден от идеологически емоции.
..........
Смешно е да се спряга "руска" и "машина" в едно изречение.
Нещо като:
"номенклатура" и "бедна".
kimba3
Рейтинг: 838 РазстроеноТези поляци са като котките-никога не падат на гърба си!!!
На "капия" да ги хванат заклещени като кучетата , не си признават.
Всеки може да сгреши , но умните извличат поуки от грешките си , а глупавите ги умаловажават и повтарят...
xrp43572691
Рейтинг: 1384 ВеселоИзобщо, както се пее в една стара полска народна песен, "най не ми било аероплан негоден, най ми било летище затъмнено".
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1391 НеутралноПилотска грешка - нещо което твърдя от първият ден на катастрофата.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoВсе едно е дали пилотите са били под натиск да кацнат.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#9:"petrakieva"]ако някой иска да провери дали е "пълна разруха" армията им, да заповяда. [/quote]
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoРазруха е бабке, пълна разруха. И статията е за полският самолет, ако си спомняш и НЕвиновността на руснаците.
alkash13
Рейтинг: 174 НеутралноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
До коментар [#17] от "на курьих ножках":
В НИТО ЕДИН ДОКЛАД на джудженцата алкохолици НЕ Е ПОСОЧЕНО, че в кръвта на който и да е от поляците ПРИСЪСТВА АЛКОХОЛ!!!
НИТО ЕДНА ОТ АУТОПСИИТЕ НЕ Е ОТКРИЛА АЛКОХОЛ!!!
Как ТИ, ПУТИНСКИ СВИРЧО, знаеш, че някой в самолета е бил пиян ???
Може би си бил там???
Или КАПУТЛЕР лично ти е пошушнал информацията???
Дай линк с ОФИЦИАЛНО ДОКАЗАН АЛКОХОЛ сред жертвите на УБИЙСТВОТО!!!
Или се извини пред ПАМЕТТА НА ЗАГИНАЛИТЕ!!!
Все една да се твърди, че жертвите на норвежския касапин са били дрогирани!!!
ЧЕРВЕН БОКЛУК!!!
trifon74
Рейтинг: 720 НеутралноНе им прави чест.
Когато си виновен , просто - признай си. Намери сили.
Темата е болезнена , не може с толкова лека ръка да си играеш на думи.
Руснаците имат хиляди прегрешения, но когато се опитваш да им вмениш чужда грешка, обезсмисляш всичко.
Веднъж ако те хванат , че лъжеш
трудно после ще ти повярват....
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#18:"petrakieva"]Обхвата на Искандер е 500 км , а от Калининград до Варшава са 280 км. Значи ако ракетата лети с около 2000 м/с , ще достигне до полската столица за около 2 мин.[/quote]
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoБабке, ПРО ще има точно заради това - ако някой в Кремъл откачи от глад да не се случи това и ракетките ще гръмнат над Русия още. Трудно ще влезе това в чугунената ти чутурка, но колкото толкова.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
buran
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#24] от "alkash13":
htm
Леко бе, пич! Ще се задавиш от омраза, не е добре това, най-вече за теб и за психичното ти здраве...
Топол М е с обхват 10 - 11 хил. км. Вярно, че жената не го е написала много ясно, ама очевидно не е имала предвид, че лети на 11 хил. км . височина... http://www.fas.org/nuke/guide/russia/icbm/rt-2pmu.
dearblue
Рейтинг: 775 Неутралнона боеинг и еьрбус двигателите са под крилата и самолета е балансиран и при максимална мощност на тягата на двигателите при загуба на височина вдига носа на самолета по крива с по мальк радиус много по бьрзо отколкото на ту 154 на които двигателите са в опашната част и за да си вдигне носа при форсиране на двигателите при загуба на височина му трява крива с по голиам радиус откьдето следва и бльскането му в земята след като пилота е опитал да набере височина като е разбрал че не е над пистата
вземете една прьчка и я хванете през средата и я вьртете през центьра и вземете да я хванете в единият краи да я вьртите да видите колко е различно вьртенето
Искандер
Рейтинг: 1241 НеутралноДоколкото си спомням случая, руските диспечери са препоръчали на екипажа да отидат до друго летище, именно заради лошите условия и неподготвеността на тяхното. Поляците, обаче, са настояли да кацнат именно там, за което предполагам вината е на президента Качински, известен с избухливият си нрав и навика му да си вре носа и да казва на пилотите как да си вършат работата.
ISLAMOPHOBIC AND PROUD OF ITЗатова не разбирам защо поляците винят и руските диспечери? След като последните са си свършили работата и са предупредили за условията?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
antikommunist
Рейтинг: 395 Неутрално"пилотът на самолета е бил единствения член на екипажа, който е говорел руски и е трябвало едновременно да разговаря с наземния персонал"
Има нещо гнило. В цял свят езикът за комуникация във въздухоплаването е английски. Та ако причината само пилота знаещ руски да комуницира с кулата е че тия от кулата не знаят грам английски, то следва Русия да бъде сериозно санкционирана ЕАSА. И това летище да се затвори за медународни полети. Това е невероятно...
buran
Рейтинг: 174 НеутралноТолкова много коментари, а ако човек си направи труда да отвори линка от статията, ще открие много интересно четиво. Напр. стр 114-128 където се коментира квалификацията на командира на полета. Просто, ще ви се изправи косата... Накратко:
стр. 126: Оказывается, что в день происшествия, пилот не имел действительного допуска к выполнению посадок в качестве командира самолета Ту-154M в ММУ.
стр 127: 10.04.2010 г. пилот не имел действительного допуска к выполнению полетов в качестве командира самолетов Ту-154M и Як-40.
Коментарите са меко казано излишни....
далекоглед
Рейтинг: 561 Неутрално"Русия хвърли цялата вина за катастрофата върху полския екипаж, силно разгневявайки Полша."
.............
Русия не признава вина официално никога, независимо какъв е случая, това е основен руски принцип. Спомнете си случая с подводницата Курск през 2000г.
Искандер
Рейтинг: 1241 Неутрално[quote#34:"antikommunist"]Русия да бъде сериозно санкционирана ЕАSА. И това летище да се затвори за медународни полети. Това е невероятно... [/quote]
ISLAMOPHOBIC AND PROUD OF ITПич, летището е военно. Никакви международни самолети не кацат там и на диспечерите не им е необходимо да знаят английски. Поляците са тези, които са настоявали да кацнат точно на това летище, въпреки че руснаците ги препращат към международното.
САРФОШ ГОШО
Рейтинг: 174 ВеселоДо коментар [#2] от "uran":
Не бе-на крив х... и космоса му пречи...
trifon74
Рейтинг: 720 НеутралноДа игнорираш на своя глава предупрежденията от кулата за управление на полетите не е просто да поемеш риск за своя сметка.
Въздухоплаването не е разходка в парка.
Така поставяш на карта не само своя живот, този на спътниците и екипажа.
Създаваш предпоставка за далеч по-голяма опасност.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
buran
Рейтинг: 174 НеутралноЛелееееее, то продължава да става още по-интересно:
стр. 138 В связи с вышесказанным, 10.04.2010 г. пилот не имел действительного допуска к выполнению полетов в качестве второго пилота самолета Ту-154M.
Излиза, че нито командира на полета, нито втория пилот са имали валиден допуск...
buran
Рейтинг: 174 Неутралностр. 143: 10.04.2010 г. пилот не имел присвоенного допуска, согласно RL-2006 § 13 абз. 6, к выполнению полетов в качестве штурмана на самолете Ту-154M
и Заключението на стр. 144: Заключение по подготовке экипажа самолета Ту-154M, выполнявшего полет 10.04.2010 г.
Подготовка командира воздушного судна, второго пилота и штурмана, выполнялась в спешке, неметодично, с нарушением положений документов, регулирующих данных процесс.
Несмотря на получение формальных допусков, подтвержденных приказами командира части, квалификации членов экипажа не соответствовали критериям пилотов, полностью обученных и подготовленных к исполнению обязанностей на данной должности. Члены экипажа имели малый опыт выполнения полетов на данном типе воздушного судна в сложных МУ, а также с использованием неточных систем посадки, таких как: РСП, 2 x NDB или USL + РСП. Большая часть полетов во время практической подготовки выполнялась в очень благоприятных МУ, а также с использованием системы ILS, что – по мнению Комиссии – повлияло на уровень подготовки экипажа в элементах построения захода на посадку с использованием неточных систем. Борттехник имел небольшой опыт в исполнении своих обязанностей на самолете Ту-154M.
alkash13
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#37] от "Искандер":
Л Ъ Ж Е Ш !!!
Поляците НИКОГА не са "настоявали" да кацат на това летище!
Точно ОБРАТНОТО!
Една СЕДМИЦА преди това те изпращат писмо, че ПОЛСКИЯТ ПРЕЗИДЕНТ ще кацне на това летище в толкова и толкова часа!
Като подчертавам, че изпращат уведомлението след като:
СЪЩИЯТ САМОЛЕТ
СЪЩИЯТ ЕКИПАЖ
вече кацал на СЪЩОТО ЛЕТЩЕ при посещението на полския премиер в Катин!!!
Така, че за НИКАКВО НАСТОЯВАНЕ не става дума!
А за спазване на ПРЕДВАРИТЕЛНО ДОГОВОРЕН ПОЛЕТ!!!
А това, че алкохолиците са казали само веднъж :
"ПО-ДОБРЕ Е ДА КАЦНЕТЕ В МИНСК"
не означава, че някой е ИЗДАЛ ЗАПОВЕД ЗА КАЦАНЕ В МИНСК!!!
А означава, че някой е разговарял за времето (пагодата) на честотата на авиодиспечерите!
ЗАПОВЕД НЕ Е ИЗДАВАНА!!!
Заповед не е приемана!
"Наблюдаващият" авиодиспечер САМО ВЕДНЪЖ казва, че самолетът е ПО-НИСКО от позволенот - ТОЧНО 20 СЕКУНДИ ПРЕДИ КАТАСТРОФАТА!!!
ТОЧНО КОЙ Е АВИОДИСПЕЧЕРА - НИКОЙ НИКОГА НЯМА ДА УЗНАЕ!!!
Алкохолиците не разрешиха РАЗПИТ на авиодиспечерите и СПЕШНО ГИ КОМАНДИРОВАХА кой в Камчатка, кой в Мурманск...
Така, че грешка на пилота има - предприема кацането!
Но след това ВСИЧКО Е В РЪЦЕТЕ НА АВИОДИСПЕЧЕРА!!!
Той е този който НАСОЧВА самолета ПО ГЛИСАДАТА!!!
А явно самолета е бил ПОД ГЛИСАДАТА!!!
Алкохолиците НЕ ДОПУСНАХА изследване КРЪВТА НА АВИОДИСПЕЧЕРИТЕ ЗА НАЛИЧИЕТО НА АЛКОХОЛ!!!
И на края:
ЕДИНСТВЕНАТА ДЪРЖАВА в света, в която ОРГАНИТЕ НА РЕДА ОГРАБВАТ УБИТИ и с ограбените кредитни карти СИ КУПУВАТ АЛКОХОЛ - това е АЛКАШСТАН!!!
Нито в Зимбабве, нито в Гвинея Бисао е възможно нещо подобно!!!
Това е възможно САМО В АЛКАШЛАНДИЯ!!!
Държавата, която заменя атомен физик за проститутка!!!
PlamenVarna
Рейтинг: 1391 НеутралноИСТИНИ:
ДОНОСНИК, ИЗПЯ ЛИ СИ "КРАТКИЯ ДОКЛАД" НА МОДЕРАТОРА ? НАТЕГАЧ, НАТЕГНА ЛИ СЕ ПО СТАР КОМУНДЕРСКИ НАВИК ? ЦЕНЗОРЕ, И БАН-а НЕ МОЖЕ ДА ВИ ПРИКРИЕ ИЗЛАГАЦИИТЕ(1) От отчета:
(1.1) В отчета вече отсъстват досегашните констатации за "вина и отговорност" за авиокатастрофата, има вече само "нарушения";
(2) От изводите на комисията за нарушенията:
(2.1) Относно полската страна:
(2.1.1) Подготовката на полските летци не отговярят на съвременните изисквания (има тонове доказателства в открити източници);
(2.1.2) Президентския самолет е преминал през изискуемото техническо обслужване и е бил изправен;
(2.2) Относно руската страна:
(2.2.1) Осветлението на летище "Смоленск-Северный" е работила неудоволетворително;
(2.2.2) Височината на дърветата в близост до полосата е превишавала нормите;
ЛЪЖИ:
(1) Въпреки установените "многобройни недостатъци" (цитат от изводите на полската комисия) на избраната от полския екипаж схема на захода за приземяване, тя позволявала безопасно приземяване;
ПОЛУИСТИНИ:
(1) Летище "Смоленск-Северный" не е бил готов за безопасно приемане на самолети;
НО Е ПРЕМЪЛЧАНО:
(1.1) Безаварийното кацане на други самолети в сходно време и условия;
(1.2) И най-важното - предупреждението на диспечерите за лошите атмосферни условия, предложението им - полския самолет да прекрати опита си за заход и да използва друго летище, за което е нямало никакви пречки - примерно липса на гориво, или сравними лоши атмосферни условия на това летище;
(1.3) Отказ на полския екипаж да вземе под внимание и да изпълни препоръките на диспечерите;
(1.4) Предишния подобен случай на указан натиск от висша полска делегация спрямо екипажа на полски правителствен самолет за кацане, неизпълнен тогава и последван от моменталното отстраняване на проявилия "неотстъпчивост" летец.
ИЗВОД:
(1) Катастрофата можеше да се избегне със сигурност, ако бяха направили, като предната група от официални лица ДА ОТИДАТ НАВРЕМЕ за да бъдат превозени до Катин с подготвения за това автомобилен екскорт;
(2) Или ако не бе твърдото решение (на представител на делегацията на Качински - кой точно е дълъг спор) да се кацне точно на това предварително известно за екипажа непригодно за невоенни самолети летище, а примерно в Смоленск;
(3) И всичко това с единствената цел да се компенсира късно взетото решение за участие и инатливия стремеж да не изпусне делегацията на Качински ИМЕННО за началото на мероприятието по отбелязаване на Катин.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
PlamenVarna
Рейтинг: 1391 НеутралноСмоленск-->Минск
ДОНОСНИК, ИЗПЯ ЛИ СИ "КРАТКИЯ ДОКЛАД" НА МОДЕРАТОРА ? НАТЕГАЧ, НАТЕГНА ЛИ СЕ ПО СТАР КОМУНДЕРСКИ НАВИК ? ЦЕНЗОРЕ, И БАН-а НЕ МОЖЕ ДА ВИ ПРИКРИЕ ИЗЛАГАЦИИТЕbravo
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#34] от "antikommunist":
Българските политици не са раждани - те са изходени.Това летище е военно (тоест езикът за комуникация е руски) и изобщо не е отваряно за международни полети. Полският самолет обаче е правителствен и за удобство на гостите е получил разрешение да кацне там. Останалото го казват записите и доклада на разследващата комисия.
Quo Vadis
Рейтинг: 506 Неутрално"Весьма интересно следователи охарактеризовали командира экипажа. Сообщается, что его "высокий уровень интеллекта и сопутствующая склонность к импровизации" привели к тому, что все решения он принимал самостоятельно, пытаясь опираться исключительно на свой опыт. "Нагрузка на умственные процессы не могла не вызвать познавательную перегрузку", в результате чего он упустил важные данные и принял неверные решения..."
Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?"....Впрочем, раскритиковали в докладе и диспетчеров аэропорта Северный, которые, по мнению польской стороны, несколько раз давали команды с опозданием или сообщали о вещах, которые не соответствовали реальному положению дел. "Это могло убедить экипаж в правильном выполнении пилотами захода на посадку", - считают польские следователи.
Более того, поляки пришли к выводу, что локатор в аэропорту был неисправен, а потому показывал неверные данные."
До коментар [#28] от "Руслан 21":
Руслане да си чул нещо за неуспешният опит на америкашките на новата им ракетата ..... ?
Асенчо
Рейтинг: 664 НеутралноПияния полски летец отърва полския народ от седерастията
Казвам се Асен и съм от Сливен но не съм КостовистИскандер
Рейтинг: 1241 НеутралноДо коментар [#43] от "alkash13":
ISLAMOPHOBIC AND PROUD OF ITВиж сега, дори да са имали такава уговорка, да кацнат именно на това летище, тя е била седмица преди кацането. Руснаците е нямало как да знаят предварително какво точно ще е времето тогава и дали метереологичните условия ще позволят кацане.
Явно си толкова заслепен от злоба и омраза, та оказваш да видиш фактите и си измисляш разни дивотии, само за да потвърдиш идиотската си теория, че Путин е наредил убийството на цял самолет полски политици.
buran
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#35] от "buran":
И тоя минус сега, за мен ли е или за полската комисия, разследвала инцидента?
Не мога да разбера, що за идиот трябва да си, за да цъкнеш минус на коментар, в който само се цитира официалния доклад.
alkash13
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#50] от "Искандер":
В памет на един УБИТ ПРЕЗИДЕНТ !!!
ЦИТАТ:
Следующая информация была передана экипажу руководителем зоны посадки
через 24 секунды
157
на удалении около 4600 м от торца ВПП 26. РЗП и в дальнейшем
информировал экипаж о правильном положении самолѐта относительно глиссады и
оси, не смотря на то, что самолѐт находился 60м над глиссадой и 130 м слева от оси
ВПП (на высоте 287 м над уровнем аэродрома, удалении 4591 м от торца ВПП 26).
РЗП не сообщил экипажу самолѐта о перелѐте пятого километра, что
противоречило принципам ведения радиообмена (п. 6.4.4.2): „Во время захода самолѐта
на посадку информация о расстоянии воздушного судна до торца ВПП передаѐтся:
На участке до ДПРМ – не реже, чем через каждые 2 км;
На участке после ДПРМ – не реже, чем через 1 км”.
Запись разговоров на БСКП (06:40:07-06:40:17) может свидетельствовать о
дальнейших проблемах с надлежащим наблюдением положения самолѐта на
индикаторах или умышленной подаче расстояния до торца ВПП с опережением, что,
вероятнее всего, должно было склонить экипаж намного раньше принять решение о
прекращении захода на посадку: „И чуть-чуть добавляй. Давай удаление”(„I dodawaj
odrobinę. Dawaj odległość”), результатом чего была подача РЗП с опережением около
600 м информации о перелѐте через 4 километр. Командир корабля подтвердил
получение этой информации путѐм еѐ повторения „на курсе, глиссаде”.
– „А он ответил?”
6:40:07 – „И чуть-чуть добавляй…”
6:40:13 – „Давай… удаление…”
6:40:17 – РЗП „Четыре на курсе, глиссаде”
6:40:20 – 101 „На курсе, глиссаде”
Следующая информация была передана
158
РЗП через 13 сек (3460 м от торца ВПП
26). РЗП в дальнейшем информировал экипаж о надлежащем положении самолѐта на
курсе и глиссаде, тогда как в действительности самолѐт находился на верхней границе
допустимого максимального значения линейного отклонения (+30’) от заданной
глиссады и 100 м с левой стороны от оси ВПП.
На расстоянии 2700 м от торца ВПП 26 самолѐт „пересѐк” глиссаду по
направлению вниз и экипаж продолжал снижение ниже заданной глиссады. РЗП никак
на это не прореагировал.
Следующая информация159
была передана РЗП через 12 сек на расстоянии около
2500 метров от торца ВПП 26. РЗП снова сообщил экипажу о правильном положении
самолѐта, хотя в действительности самолѐт находился 20 м над глиссадой и 80м слева
от оси ВПП (114 м над уровнем аэродрома). Экипаж продолжал снижение ниже
глиссады и с каждой секундой возрастала угроза безопасности полѐта. На удалении
2300 м от торца ВПП 26 самолѐт достиг высоту 100 м над уровнем аэродрома
(минимальная высота снижения для этого способа захода и минимум аэродрома) и
одновременно вылетел за пределы зоны допустимого максимального значения
линейного отклонения (-30’) от заданной глиссады.
Для определения направления движения самолѐта на индикаторе WISP-75 на
основании 2 периодов обновления информации с помощью системы RSP-6M2
необходимо 2 сек. Время, необходимое для анализа направления движения самолѐта и
выработки решения – это очередные 2 сек. ., а время, необходимое для передачи
информации экипажу самолѐта о неправильном положении воздушного судна и/или
отдаче приказа перейти на полѐт в горизонтальном направлении - это 1 сек. В случае
надлежащего функционирования индикатора, РЗП должен по истечении 5-6 сек
передать экипажу информацию о нахождении самолѐта ниже заданной глиссады.
Комиссия определила, что самолѐт на удалении 2700 м пересѐк сверху глиссаду
(6:40:39) и продолжал снижение. На удалении около 2600 м самолѐт вылетел из зоны
1/3 допустимых значений максимальных линейных отклонений от заданной глиссады
2o
40’, внутри которой наличие маркѐра воздушного судна позволяла РЗП передавать
экипажам воздушных кораблей информацию о правильном положении на „глиссаде”.
На удалении около 2500 м (от торца ВПП26), когда самолѐт находился за пределами
нижней границы выше названной зоны, РЗП сообщил экипажу о надлежащей позиции
самолѐта „на курсе и глиссаде”, на что не имел права. В этой фазе полѐта РЗП должен
сообщить экипажу о его позиции ниже глиссады и приказать перейти на
горизонтальный полѐт или прервать заход на посадку, на что имел право согласно ФАП
ПП ГосA п. 115160
. На удалении 2300 м (6:40:44,5) самолѐт находился ниже глиссады в
зоне нижней границы допустимого максимального отклонения от глиссады -30’ на
высоте 100 м выше уровня аэродрома.
Описываемый отрезок (от 2700 до 2300 м) самолѐт преодолел в течении 5,5 сек,
снижая высоту полѐта на 40 м. На удалении 2300 м РЗП, в обязательном порядке
должен был приказать экипажу самолѐта Tу-154M прервать заход на посадку и отойти
на второй круг.
По мнению Комиссии, вероятная причина отсутствия реакции со стороны РЗП на
положение самолѐта ниже глиссады кроется в ненадлежащем наблюдении (или его
отсутствии) за положением самолѐта Tу-154M na индикаторах, вызванном:
1) неисправностью радиолокатора RSP-6M2 (например неисправность автоматической
регуляции усиления по радиусу действия, а также ручной регуляции усиления
WARU);
2) наличием препятствий на местности (группы деревьев) в зоне подхода к ВПП 26,
которые могли ограничивать непрерывное наблюдение маркѐра самолѐта на
индикаторах радиолокатора из-за появления устойчивых отражений от объектов,
находящихся на местности;
3) ошибками РЗП в мануальной настройке радиолокатора RSP-6M2 из-за:
a) того, что впервые 10.04.2010 г. подходы к аэродрому СМОЛЕНСК СЕВЕРНЫЙ
были обеспечены системой СМУ;
b) небольшого опыта в обеспечении полѐтов на должности руководителя зоны
посадки в течении последних 12 месяцев (9 смен, среди них только 2 смены в
СМУ, включая и 10.04.2010 г.)
c) Отсутствие практики и испытания на практике в должности РЗП аэродрома
СМОЛЕНСК СЕВЕРНЫЙ, необходимого для получения полномочий
руководить полѐтами (несоответствие с ФАП ПП ГосA п.216).
Команда, приказывающая переход к горизонтальному полѐту „Горизонт, сто
один” была отдана РЗП через 13,5 секунд после информации „два на курсе и глиссаде”.
В этот момент самолѐт уже находился на высоте около 14 м относительно поверхности
аэродрома и уже был вне досягаемости радиолокатора. За две секунды до команды
„Горизонт 101” командир воздушного судна принял решение отойти на второй заход
(высота над уровнем аэродрома 39 м).
На основании анализа, проведенного Комиссией, команда „Горизонт, сто один”
должна была быть отдана на 10 сек раньше (06:40:44,5), когда самолѐт находился
значительно ниже глиссады на нижней границе допустимого максимального
отклонения от глиссады (-30’).
Экипаж самолѐта Tу-154M не подтверждал полученных команд РЗП высотой
полѐта, что не позволяло РЗП проверить истинность показаний радиолокатора,
относительно позиции самолѐта на глиссаде.
РП не потребовал от экипажа подтверждения высотой информации о положении
самолѐта, подобно как и от экипажей самолѐтов Як-40 и Ил -76, и не реагировал на
несоответствующий способ ведения радиообмена руководителем зоны посадки, что не
соответствовало ФАП ПП ГосA п. 96.
Анализ показал, что способ обеспечения полѐтов РЗП не соответствовал
предписаниям ФАП ПП ГосA и „Принципам и терминологии радиообмена в процессе
осуществления полѐтов и руководства полѐтами”, поскольку большая часть полѐта
самолѐта Tу-154M во время захода на посадку проходила вне зоны допустимых
отклонений для глиссады. От 9300 до 2900 м до торца ВПП 26 самолѐт находился выше
глиссады, а начиная с 7400 м до момента столкновения с землей полѐт выполнялся
слева от оси ВПП 26.
Согласно информации РЗП, самолѐт находился на верном курсе и глиссаде. Из
фактов следует, что РЗП не имел права информировать экипаж самолѐта Tу-154M о
надлежащем выполнении процедуры захода на посадку, поскольку, отклонение
самолѐта от глиссады и курса превышало 1\3 линейных параметров зоны
допустимых отклонений. А это несоответствует п. 115 правил ФАП ПП ГосA.
Комиссия считает, что ошибки РЗП и нарушение принципов обеспечения захода
на посадку с использованием радиолокатора состояли в:
1) информировании экипажа о правильном положении самолѐта „на курсе и глиссаде”,
тогда как его позиция относительно оси ВПП и глиссады выходила за пределы зоны
допустимых отклонений;
2) передаче информации о удалении од торца ВПП 26 с опережением около 500-
-600 м;
3) отсутствии реакции в течении 10 сек на продолжающееся снижение самолѐта за
пределами максимально допустимого отклонения (-30’).
4) выдаче команды „Горизонт, сто один” экипажу Tу-154M с опозданием.
В ситуации, когда РЗП, в ходе финального захода самолѐта на посадку, имел
проблемы с наблюдением самолѐта на указателе курса или глиссады, он должен
был немедленно сообщить об этом экипажу самолѐта. Информирование экипажа
самолѐта Tу-154M о правильной позиции самолѐта „на курсе и глиссаде”,
несоответствующей реальному положению вещей, могло убедить экипаж в
надлежащем выполнении им захода на посадку и соответствующей траектории полѐта..
Приоритетной задачей РЗП было обеспечение выполнения операции захода на
посадку экипажами самолѐтов 10.04.2010 r. Качество выполняемых им обязанностей
было существенным элементом в анализированных обстоятельствах хода полѐта. Из-за
того, что российская сторона не предоставила необходимых документов и не позволила
ещѐ раз допросить персонал ГРП, Комиссия базировала свой анализ, в основном, на
реальной траектории полѐта самолѐта Tу-154M и аудиозаписях с БСКП и кабины
самолѐта. Отсутствие реакции РЗП на существенные отклонения самолѐта ниже
глиссады было важным элементом в исследуемом случае. Нельзя спекулировать по
поводу того, какой была бы реакция экипажа самолѐта, если бы получила от РЗП
команду, приказывающую прервать заход на посадку, в ситуации, когда самолѐт
выходил из зоны максимально допустимого отклонения от глиссады. Тем не менее,
такую команду РЗП должен был отдать экипажу, по меньшей мере 10 секунд раньше,
чем она была отдана .
Norman Granz
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#6:"uran"]При капитализма търсенето на справедливост е закачка за неудачници. [/quote]
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Абе, тъпанар червен, а при социализма, когато цял самолет пътници се заби в река Искър заради некадърност на службите по поддръжкатта и прикриване на корупция по високите етажи на БГА "Балкан", кой получи справедливост, а, леке жалко?! Чувал ли си за Паша Христова и как я убиха?
http://www.ndt1.com/article.php/20080923191655534
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
power_decided
Рейтинг: 277 НеутралноДо коментар [#25] от "Руслан 21":
По нагоре някой точно отбеляза, че руската армия не е съветската - съвсем друга мисия, организация, структура, изисквания към въоръжението. Рабира се по численост ще бъде по малка. Програмата за структурни реформи и превъоръжаване има колкото противници толкова и привърженици, но не може да се подмине факта че разполагат с не малко бройки модерна техника, добри разработки и стабилно количество машини. Само САЩ и РФ притежават стратегическа авиация. РФ е втората по размер ядрена сила и поддържа собствена ядрена триада и сателитна мрежа. Конвенционалните им сили отстъпват разбира се на САЩ, но времето на глобалното противопоставяне мина и сега РФ се е ориентирала към поддържането на военна сила, която да гарантира собствената и сигурност и интересите и в региона на бившия СССР. САЩ имат далеч по - сложна и скъпа задача, която вече не е дори по техния джоб. Началото на изтеглянето от близкия изток го показва.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Чардо
Рейтинг: 1391 Весело[quote#34:"antikommunist"]И това летище да се затвори за медународни полети[/quote]
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24===================================
===================================
И двете летища в Смоленск НЕ СА МЕЖДУНАРОДНИ
Едното защото е военно , та не е и гражданско ,
а другото е само вътрешно!
Ако не вярваш , потърси си билет от която и да е друга държава (без Русия ) С ДИРЕКТЕН ПОЛЕТ без прекачване до Смоленск !
Затова и диспечерите и на едното и на другото
си знаят само руски !
Vili
Рейтинг: 1163 НеутралноДо коментар [#52] от "alkash13":
Поляците лековерен. Аз препоръчвам да преведете той цитат е на Полски език. Поляците проведе ново разследване. НАТО ще обяви войната север азиатци, вие ще бъдат наградени след победата.
http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0Всички кой разберат северна азиатски език - това е убийство.
Но Поляците не разбират северна азиатски език.
PlamenVarna
Рейтинг: 1391 НеутралноВ изводите на полските експерти (350 страници), като причина за авиокатастрофата се посочва “снижаването на самолета под минималната височина при над-критично висока скорост по вертикала и това при обстоятелства на затруднен визуален контакт със земята поради метеорологическите условия”
ДОНОСНИК, ИЗПЯ ЛИ СИ "КРАТКИЯ ДОКЛАД" НА МОДЕРАТОРА ? НАТЕГАЧ, НАТЕГНА ЛИ СЕ ПО СТАР КОМУНДЕРСКИ НАВИК ? ЦЕНЗОРЕ, И БАН-а НЕ МОЖЕ ДА ВИ ПРИКРИЕ ИЗЛАГАЦИИТЕНо продължава да липсва един много важен извод върху факт, който присъства документиран, при това в самия отчет от дешифровката на разговорите, която вече никой не поставя под съмнение:
(1) Преди извършването на захода от екипажа съобщават на директора на дипломатическия протокол за сложните метео-условия и препоръчват отказ от кацане и нужда от пренасочване към запасно летище:
“Г-н директор, появи се мъгла. В дадения момент, в тези условия, които съществуват, ние не можем да кацнем. Ще пробваме да приближим, ще направим един заход, но най-вероятно нищо няма да се получи. Така, че моля помислете какво решение да вземем”
(2) Директора на протокола отива да докладва обстановката на президента Качински, и когато отново се връща при екипажа в кабината, казва че решение за отказ и отиване на друго летище не е прието и “Засега няма решение на Президента, какво да се прави нататък”
- - -
Последните минути преди авиокатастрофата:
(1) Екипажа съобщава за невъзможността за приземяване в 06:25ч. – това е преди извършването на първия заход;
(2) Катастрофата настъпва в 06:41ч. , при опит да извършат втори заход;
(3) В разликата от 16 минути решение за отмяна на кацането от който и да е на борда не е взето и подаденото на екипажа – нито “ДА”, нито “НЕ”, просто “НИЩО”;
(4) Решение за кацане или не има право само командира на полета (летеца). Той е този, който може да вземе предвид препоръките на диспечера или да ги игнорира. Няма мнение на Президента. И екипажа взема своето решение да каца. И това решение е било неправилно.
Всичко останало е желание на опозиционната партия “Право и справедливост”, оглавявана от Ярослав Качински - брата близнак на покойния президент, да отклони вината от полската страна и отсъствието на решение в тези 16 минути от страна на полския президент, както и неправилните и несъобразени с метеорологичната обстановка действия на командира на екипажа.
alkash13
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#60] от "PlamenVarna":
В пост 55 съм цитирал ДОКЛАДА НА КОМИСИЯТА!!!
там директно се посочва, че от момента на минаване на самолета ПОД ГЛИСАДАТА до 11 секунди преди катастрофата
ДИСПЕЧЕРЪТ НЕ КАЗВА НИЩО!!!
Нещо повече = ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ НА СПУСКАНЕТО диспечерът ПОДАВА ГРЕШНА ИНФОРМАЦИЯ !!! Че самолетът е НА ГЛИСАДАТА!!!
В същото време в залата на диспечерите има НАЧАЛНИК, който КОМАНДВА:
6:40:07 – „И чуть-чуть добавляй…”
6:40:13 – „Давай… удаление…”
6:40:17 – РЗП „Четыре на курсе, глиссаде”
6:40:20 – 101 „На курсе, глиссаде”
То това "И чуть-чуть добавляй"
Е ЗАПОВЕД КЪМ ДИСПЕЧЕРА от неговия началник да
ДАВА ПО-ВИСОКА ВИСОЧИНА от действителното положение на самолета!!!
Ето така самолета се озовава САМО НА 14 м НАД ЗЕМЯТА, когато ДИСПЕЧЕРЪТ дава команда
ХОРИЗОНТ!!!
Но това става 11 сек преди катастрофата!!!
За 11 секунди НИТО ЕДИН ПИЛОТ В СВЕТА не може да изправи спускащ се самолет!!!
А ПОЛСКИЯТ ПИЛОТ Е УСПЯЛ !!!
Само, че ДЪРВЕТАТА ПРЕД ЛЕТИЩЕТО НЕ СА със височина 15 м както го изисква международния стандарт, а са с височина (според алкохолиците) 20 метра !!!
Пилотът успява да вдигне самолета на 17-18 метра!!!
След катастрофата ПЪРВОТО НЕЩО, което направиха алкохолиците беше да ОТКОМАНДИРОВАТ ДИСПЕЧЕРИТЕ!!!
Второто - ДА ИЗРЕЖАТ ВСИЧКИ ДЪРВЕТА!!!
buran
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#61] от "alkash13":
преди да стигнеш до тази част от доклада, която цитираш, прочети ли че пилотите са нямали необходимата квалификация, фалшифицирали са явяването на изпити за кацане в неблагоприятн метеоролгични условия, изобщо били са НЕПОДГОТВЕНИ - командира, втория пилот и щурмана... Що за дивотия да качиш правителствена делегация на самолет с подобен екипаж?
Vili
Рейтинг: 1163 НеутралноДо коментар [#62] от "buran":
http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0Обяснете му е безполезна. Той иска само един резултат - руски виновни.
От стотици страници, той открива една страница и той ще вика.
Пример
(78-24) / 2 + (14*2) = 55.
Но ако този човек иска резултат от 28, той ще забрави за всички места и ще се помни - (14*2)