Италия иска да засрами укриващите данъци с рекламна кампания

Италианското правителство е наело рекламната агенция "Saatchi & Saatchi" за изработката на рекламна кампания, насочена към борбата с укриване на данъци съобщи Би Би Си. Правителството иска да покаже на италианското общество, че наистина сериозно работи за подобряване на финансовата система в страната.
Рекламната кампания идва, след като правителството на Силвио Берлускони оповести вчера подробности около строгите икономии, които се очаква да бъдат направени в италианския бюджет. Стъпката е необходима, за да може Рим да избегне съдбата на потъналата в дългове Гърция.
"Помислете си какво може да направите със 100 милиарда евро, гласи една от рекламите. Може да построите 600 нови болници, един милион къщи или да утроите разходите за сигурност." "Това е цената, която честните италианци трябва да плащат, ако някой укрива данъци" е основното послание на рекламната кампания.
Рекламите се излъчват в пиковите часове на италианските радио и телевизия. Освен в медиите, посланията могат да бъдат видени и на главни железопътни гари в страната, както и на летищата в Рим и Милано. "Укриващите данъци са паразити на обществото", гласи текстът на един от плакатите.
Целта на правителството е да засрами укриващите данъци и да ги накара да обявят истинските си доходи. Това може да помогне за напълването на италианската хазна.
Тежките икономически мерки, приети от правителството, предизвикаха недоволство в Италия. Планира се намаляване на държавните плащания и увеличаване на данъците. Рекламната кампания започна малко преди финансовият министър Джулио Тремонти да обяви в събота плановете си за балансиране на държавния бюджет до 2013 г.
Срещу Тремонти обаче има обвинения, че е плащал на ръка за наем на апартамент в Рим, което е класическа тактика за укриване на данъци. Финансовият министър не е обвинен в престъпление, но е признал, че е направил грешка.
Би Би Си посочва, че през миналата година бюджетът на Италия е загубил около 100 милиарда евро от укриване на данъци.