Как България печели пари за сметка на Румъния

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (89)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Михаил
    Михаил
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    Къде е истината - НЕ ЗНАМ!

    Нашите медии пишат колко по-хубаво е в Румъния, а румънските пишат колко по-хубаво е в България !?!?!?!

    Scientia non habet inimicum praeter ignorantem.
  2. 2 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    Личи си, че е писано от румънци! Предлагам любимата на всички лузъри Любослава Русева да напише статия-отговор, която да докаже че българите са неудачници, всичко лошо се случва в България и винаги когато нещо се случва то е лошо. В заключителната част може в пряк текст да напише слогана, от който сърцето на всеки неудачник се разтапя - "в България има само нещастници! Така отново виждам миячи и чистачи по целия свят как ръкопляскат, а сърцата им са в трепет при мисълта колко гадно е в България!

  3. 3 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1114 Весело

    "Как успява България да ни задмине почти във всичко?"

    Нямате си ГЕРБ, затова.

    ИЗБОРИ С МАЖОРИТАРЕН ЕЛЕМЕНТ СА ЕДИНСТВЕНИЯТ ИЗХОД ОТ БАТАКА В КОЙТО НИ ВКАРА ПРОПОРЦИОНАЛНАТА СИСТЕМА
  4. 4 Профил на cinik СУПЕР
    cinik
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    Общият пазар е враг на скъпчиите, няма спор. Но авторът определено е представил по-драматична картината, за да разбуди общественото мнение. По причина на това, че Румъния е по-голям пазар, чуждите фирми предпочитат да направят еднократния разход за влизане в чужд пазар почти винаги първо в Румнъния (Кауфланд, Баумакс, Икея, Декатлон...). Освен това, при концентрация на бизнеса си на Балканите, мултинационалните компании жертват винаги българския си клон (фабрика, склад...) - като се минава на обслужване от румънския. Варненци и русенци се научиха да летят през Букурещ. По улиците в София виждам доста брандирани баничарки и ванове с румънски номера, които зареждат обекти с гуми, масла, строителни материали, авточасти и кой знае какво. Така че България си има достатъчно недостатъци "по дифолт" и ако румънците не правеха постоянни политически грешки (да вдигат данъците на старите коли, за да им продават французите дачии, изтърването на бюджетния дефицит, скока на ДДС) щяхме да ядем още по-яко дърво.

    Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“
  5. 5 Профил на ХДС(CDU)
    ХДС(CDU)
    Рейтинг: 707 Любопитно

    България трябва да се сравнява с други страни, които са по-напред в развитието си. Винаги се сравнявай с по-силния, а не с този който е на твоето ниво.

  6. 6 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Всички тези неща са верни, но авторката не е засегнала най-болната тема- размера на заплатите.

  7. 7 Профил на Иво Мирчев КЛУБ
    Иво Мирчев
    Рейтинг: 771 Неутрално

    В статията не се споменава, че най-бедната страна в ЕС е България. За измерване използват БВП на глава от населението. След последното преброяване в България, обаче Румъния е на последно, а България на предпоследно място.

    http://www.mirchev.com
  8. 8 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#1:"Михаил"]Нашите медии пишат колко по-хубаво е в Румъния, а румънските пишат колко по-хубаво е в България !?!?!?! [/quote]

    Чуждата кокошка нали винаги е по-вкусна?

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  9. 9 Профил на id
    id
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Нали Симеон каза пак:
    „Да гледаме положително“, да не си мислим, че сме с най-нисък стандарт, че живеем лошо.
    Аз обаче се чудя Симеончо като е толкова голям специалист и успешен бизнесмен, защо не дава акъл на испанците, а дава на българите? Чудна работа…

    А дали румънците са по-добре, или по-зле не много важно, защото ни третират навсякъде по един начин – като тъмни балкански субекти.

  10. 10 Профил на Ордар Варвар Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Не е отчетено, че в Румъния се запазиха заводите и че се произвежадат: кораби, локомотиви, камиони, леки коли. В България нямаме производство дори на велосипеди. Проблемите на производителите по време на криза са ясни, но тя все някога ще отмине и тогава ще има възход в Румъния.

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  11. 11 Профил на id
    id
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#4] от "cinik":

    причина на това, че Румъния е по-голям пазар,
    чуждите фирми предпочитат по-голям пазар – грешка!
    чуждите фирми предпочитат пазар на който хората имат ПАРИ ! примерът на малката Словения стига – истинска европейска страна, при това на Балканите.
    никой не иска да ПРОДАВА на ПАЗАР на който никой не купува, защото масово хорат нямат кинти, както е горе-долу е при нас.

  12. 12 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1205 Весело

    Да не почнат да емигрират сега власите

  13. 13 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#10:"phh"]В България нямаме производство дори на велосипеди. [/quote]

    Има фабрика за велосипеди в Монтана, преди време си купих колело от Метро Германия, оказа се българско!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  14. 14 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1359 Любопитно

    Какво ли ще стане ако румънците научат, че в Турция е още по-добре .......

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  15. 15 Профил на small
    small
    Рейтинг: 171 Неутрално

    У съседниьо двор е по-убаво...Дека ли е истината?

  16. 16 Профил на jrachev
    jrachev
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    До коментар [#10] от "phh":

    Велосипедите с марки RAM, Drag и Cross са български.. и са доста добри

    Важното е как се позиционираш
  17. 17 Профил на tiparnik
    tiparnik
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#10] от "phh":

    Знаех си,че ще се появи такъв човек,които веднага да каже не това не е вярно и да се изсере на метеното.Първо и в България се правят кораби и то големи и като бройка за България е добре във ВАРНА,РУСЕ,БУРГАС.ЛОКОМОТИИ СЕ ПРАВЯТ В РУСЕ.Леки коли ще се правят в Ловеч от тази година 50 000 на година има и планове и за камиони на същата марка.За велосипеди знам,че има поне 5 фирми които ги произвеждат,но тази в Пловдив е най-голямата .Общата стойност на инвестицията е 24 млн. лева, a изпълнител по обекта е строителната компания „Сиенит".

    Според първоначалните планове фабриката ще бъде разположена на терен от 34 000 хил. кв. м, от които 23 600 хил. кв. м застроена площ. В нея също така ще има и магазин за крайната продукция и за резервни части. Ще бъдат изградени и офиси, кафене, паркинг.

    Заводът, чието изграждане стартира в началото на тази година ще призвежда по 500 хил. броя колела годишно и ще разкрие около 500 нови работни места.

    Предвижда се обектът да бъде завършен през септември тази година.

    „Макском" произвежда популярните в България велосипеди с марка "Sprint.Произвежданите велосипеди се продават на вътрешния пазар и в чужбина, като износът е насочен главно за страните от Европейския съюз.
    Та другият път преди да пишеш помисли малко.

  18. 18 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#10] от "phh":

    е, точно на велосипеди имаме много силно производство

    low riders team
  19. 19 Профил на 0nzi
    0nzi
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Хм. Може и да е вярно написаното, но има-няма преди три месеца, мой приятел си изнесе бизнеса в Констанца. Май ще трябва да го поразпитам по-подробно за мотивите.

    Реалността е състояние на духа, предизвикано от липсата на алкохол.
  20. 20 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 762 Весело

    Ми това ако не е добра новина, здраве му кажи!
    Не можеш да кажеш на черното бяло, и да отречеш един от добрите резултати на сегашното правителство.

    Fail with honour then succeed by fraud
  21. 21 Профил на id
    id
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Веднага си личат платените драскачи – не допускат дори печатни грешки и т.н. ...
    Като има производство ЗАЩО у хората у нас няма ПАРИ, а?
    Капиталиста ПЕЧЕЛИ, хората – НЕ!
    В Европа нещо не е така?! В Румъния – също! Що така, е?!

  22. 22 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    истината е, че и сърбите и румънците ни завиждат, както и ние на тях - това явно е балканска черта, или не съвсем - все пак сме съседи и се измерваме със съседи като най-лесно. От сърби съм чувал много хубави неща за България, изречени със завист (от типа "ние докато се бихме, вие си оплетохте кошницата и сте в ЕС", румънците много ги е яд заради туризма - те считат, че са по-хубава дестинация и само с маркетинг и ниски цени българските курорти ги задминават.
    За мен ще е ок, ако унгарски и чешки медии напишат нещо като горното

    low riders team
  23. 23 Профил на Shlosera
    Shlosera
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#10] от "phh":
    Не си прав! Ако не вярваш провери и ще установиш че България е един от най - големите производители на велосипеди в Европа. За корабите съще не си прав - имаме 3 корабостроителници, които работят... Ама какво ли те убеждавам, то българина си е хейтър по подразбиране
    Впрочем, не мога да разбера за каква война се пише в тази статия. Аман от тези балкански предрасъдъци тип "щастлив съм, когато на другия му е зле". Сигурно за това Дунав мост е най - жалката граница в Европа Поне от наша страна решиха да го оправят, пък да видим дали ще се размърдат румънците. Реално това вреди и на двете страни...
    Ако се извадят сравненията от контекста и се фокусира само върху успешните неща и неуспешните в друга, такива статии могат да се напишат и за България и то не малко...

  24. 24 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#21] от "Марин Весков":

    другарю милиционер, не мисли че средния румънец има повече пари от средния българин, особено след драстичните съкращения през миналата година. Все пак там един оператор от държавна телевизия скочи от терасата в парламента пред премиера, защото не му стигали парите. Тогава румънски медии писаха, че в неговото положение са хиляди други работещи хора.

    low riders team
  25. 25 Профил на id
    id
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#24] от "Comandante Marques":

    Може, може!

  26. 26 Профил на pc_none
    pc_none
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Да - чуждата кокошка - патка...

  27. 27 Профил на bat johnny
    bat johnny
    Рейтинг: 116 Любопитно

    "За да спре това явление, румънската полиция предложи на правителството законопроект, който ще забрани на автомобилите, регистрирани в България, да се движат по-дълго от 90 дни годишно на територията на Румъния."

    интересно ми е само от ЕС как ще ви разрешат да го направите този номер - май и при вас е пълно с неможещи да мислят, както при нас

    Дюнери пробирам, ЕГН-та си набирам....
  28. 28 Профил на 0nzi
    0nzi
    Рейтинг: 334 Неутрално

    [quote#22:"Comandante Marques"]За мен ще е ок, ако унгарски и чешки медии напишат нещо като горното[/quote]
    Ами кмета на Пловдив очакваше емигрантска вълна от САЩ , сега ако и чехи и унгарци хукнат към нас ....

    Реалността е състояние на духа, предизвикано от липсата на алкохол.
  29. 29 Профил на id
    id
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Я да видим сега в Румъния има мисля - 5 мобилни оператора, 2 от тях са водещите в цял свят - Orange, Vodafone, верно, че този бизнес вече не е кой знае какво, но у нас ги няма – факт! Защо ли?
    Малък свит БЕДЕН пазар, може би… От друга страна навсякъде в Европа цените на мобилните оператори са ниски… Аз като по-прост "полицай" съм озадачен…

  30. 30 Профил на joro711
    joro711
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Същата цигания е и там, и тук. Само дето не разбрах откъде са измислили тази цена за регистрация на автомобили? 1200 евро заедно с колата ли е таксата?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  31. 31 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Всичко написано в статията е вярно, но ако непредубеден чужденец, който няма достъп до статистиката, се разходи из София и Букурещ, надали ще остане с впечатлението, че България е страната в по-добро положение. Букурещ: 100% новоасфалтирани и с идеална маркировка улици, 80% нови коли, разкошни паркове, нови детски площадки и подддържани междублокови продтранства, 12 мола с всички големи световни марки, пръскащи се по шевовете от пазаруващи хора, 20 хипермаркета от ранга на Carrefour, улици, които се мият всеки ден, и т.н. София си я знаем.

    "Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox
  32. 32 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 442 Разстроено

    Аз лично не виждам за какво има да се сравняваме със съседите и те с нас, като на всеки стъпил в двете държави е ясно, че като цяло сме едно и също. Да, румънска Трансилвания и Банат са по-различни, но те по-скоро са наследени такива, румънците и в тях са същите. Немците и унгарците не са, но те са малцинство.
    Аз пък бих написал статия за Букурещ и София и тя би била много мрачно четиво за всички софиянци и българи. Понеже това е столицата на страната ни, а тя прилича на циганско тресавище. Който не е ходил СКОРО в Букурещ, да отиде да види, на 50 км от Русе е!

  33. 33 Профил на id
    id
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Правителството на Борисов непрекъснато се хвали, че "едрият бизнес“ е в небивал възход, въпреки кризата…
    Защо тогава заплатите на хората остават ниски, нали сме демокрация и пазарна икономика?
    Нещо не се връзва…
    Някой не казва иситината…
    И в Румъния ли е така?

    Елементарно, Уотсън! Виновна е или "кризата", или "международното положение"!

  34. 34 Профил на id
    id
    Рейтинг: 442 Неутрално

    ...или икономическият модел и държавният "бизнес“… на "политическата класа" …

  35. 35 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 815 Неутрално

    Само,че в Румъния,надниците са повече от двапъти по високи от нашите,а цените при тях са малко по големи от нашите.Много българи ходят да работят в Румъния,докато рувънци у нас за работа не идват.Румънците донякъде решават проблема и с циганите,макар,че при тях като брой,са по малко от нашите.Румъния има по добра инфраструктора.Румъния е с над 20 милиона население а полицията им като численост е наполовина на нашата.По малко от нашите,като численост са съдиите,прокурорите,адвокатите и пр.В България има 57 генерали/в това число и боко тиквата/,докато в Румъния са 16.В Румъния беше проведена лустрация и руската измет беше изритана от територията и.

  36. 36 Профил на small
    small
    Рейтинг: 171 Неутрално

    [quote#29:"Марин Весков"]Я да видим сега в Румъния има мисля - 5 мобилни оператора, 2 от тях са водещите в цял свят - Orange, Vodafone, верно, че този бизнес вече не е кой знае какво, но у нас ги няма – факт![/quote]
    M-tel са към Vodafone...Не че това ме успокоява,защото продължават да си ме крадат,но е факт!

  37. 37 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    До коментар [#6] от "Трезвен":
    До коментар [#7] от "Mirchev":
    С уговорката, че всички тези данни не са 100% (но такива не са и официалните данни за заплатите), а и "не всичко във живота е пари, приятелю," няколко институции казват, че покупателната способност в БГ е по-голяма от тази на Румъния.
    МВФ, данни за 2010 - http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita
    65 Bulgaria 12,851
    66 Kazakhstan 12,603
    67 Panama 12,578
    68 Saint Kitts and Nevis 12,415
    69 Romania 11,860
    http://www.indexmundi.com/g/r.aspx?v=67
    88 Bulgaria 13,500
    89 Panama 13,000
    90 Venezuela 12,700
    91 Kazakhstan 12,700
    92 Northern Mariana Islands 12,500
    93 Turkey 12,300
    94 Anguilla 12,200
    95 Romania 11,600
    https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/fields/2004.html
    Bulgariа $13,500 (2010 est.); $13,400 (2009 est.);$14,100 (2008 est.) note: data are in 2010 US dollars
    Romania $11,600 (2010 est.); $11,700 (2009 est.); $12,600 (2008 est.)
    Забележете, че по данните на ЦРУ покупателната способност на румънците 2010 спрямо 2009 пада, а на българите се увеличава, макар да е по-ниска от 2008. И при тях 2008 е по-висока и то с 1000 долара, докато при нас "само" с 600.

    http://www.nationmaster.com/compare/Bulgaria/Romania/
    Bulgarian Economy stats
    Romanian Economy stats
    GDP $79,050,000,000.00 $202,200,000,000.00
    Ranked 67th in 2006. Ranked 46th in 2006. 156% more than Bulgaria
    GDP (per capita) $10,267.54 per capita $9,386.36 per capita
    Ranked 65th in 2006. 9% more than Romania Ranked 67th in 2006.
    GDP > PPP $62,292,000,000.00 $182,343,000,000.00
    Ranked 64th. Ranked 43rd. 193% more than Bulgaria
    Gross National Income (per capita) $1,777.28 per person $1,729.37 per person
    Ranked 81st. 3% more than Romania Ranked 84th.
    Human Development Index 0.808 0.792
    Ranked 55th. 2% more than Romania Ranked 64th.

    Още веднъж - това е статистика, по-важно и от парите е качеството на живота, но то пък е доста субективно. (Включително и вкуса на българските и румънските кебапчета

    Никола Йорданов
  38. 38 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#33] от "Марин Весков":
    До 2008 имаше западни фирми у нас които и произвеждаха,но бяха изтласкани извън България след това.Например,в Банско имаше много хотели на англичани и шведи,но дойдоха руските мутри ие ги изгониха.В северна българия,много фирми прехвърлиха дейността си в Румъния,въпреки че там надниците са повече от 2 пъти по високи от нашите.По морето повечето хотели са руски,тимаджииски

  39. 39 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#32] от "Мер Ака Ри":
    Много си прав,за Букурещ,точно така е.Все пак,румънците захапаха здраво тяхните цигани,за незаконнопостроени къщи,вярно е че в румъния живеят по малко цигани от колкото у нас,под половин милион са

  40. 40 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#17] от "tiparnik":
    А правят ли се в българия проводници или нещо подобно

  41. 41 Профил на StiffUpperLip
    StiffUpperLip
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#35] от "kitaec__":

    Откъде ги вадите тия данни да се чуди човек. Всъщност сещам се от къде, там слънце не грее. Повече от два пъти по-високи заплати в Румъния на марта в сряда. Циганите им били по-малко като бройка от нашите на Апреля в четвъртък. Милион и половина са официално, четири милиона неофициално (според самите цигани, истината вероятно е някъде по средата).

    "Демагогията е на върха на БСП", "партийната аристокрация е една от най-уродливите форми на обществото". Жан Виденов ви го каза.
  42. 42 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    До коментар [#31] от "nv":

    Нищо лично! Статия, че Букурещ е най-грозната ЕС столица. Аз минах оттам 2009 - центъра е добре, покрайнините са по-зле от София.
    http://www.tourism-review.com/bucharest-voted-the-ugliest-eu-capital-news2833

    Никола Йорданов
  43. 43 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 116 Весело

    До коментар [#10] от "phh":

    За миналата година България е най-големият износител на велосипеди :-Р в ЕС.

    Чух че имало и фабрика в Пловдив, освен в Монтана. Направо сме ги били разбили с планински бегачи.
    Явно Италианците ще правят крсиви и леки колела, а ние здрави, малко с брадвата дялкани нооо удържащи немския напън

  44. 44 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    С уговорката, че става въпрос за това колко качество с колко пари можеш да си позволиш като чужденец (а не как живеят местните хора), индексът за качество на живот.
    (Първата колона е цената, последната е крайната оценка с развлечения, здравеопзаване, инфраструктура, икономика, сигурност, климат и околна среда)
    Латвия 67 85 63 66 92 71 55 86 73 69
    Bulgaria 80 80 48 50 83 73 56 86 81 69
    Finland 57 73 52 69 100 85 68 100 76 69
    Lithuania 70 78 36 59 100 74 63 93 80 68
    Croatia 54 80 48 60 92 80 51 100 96 68
    Israel 56 84 59 49 92 85 68 50 85 67
    Mexico 77 93 48 57 75 74 24 81 99 67
    Liechtenstein 50 74 81 45 100 41 53 100 83 67
    Slovakia 70 80 49 69 100 80 29 86 82 67
    Taiwan 75 64 61 45 92 55 60 82 69 66
    Brazil 73 75 58 51 83 57 44 89 80 66
    Bermuda 40 68 76 45 92 51 73 100 67 65
    Costa Rica 73 81 49 88 100 76 29 96 46 65
    Bahamas 66 76 57 45 100 62 35 95 66 65
    Ecuador 78 83 53 61 67 64 26 82 96 65
    Romania 73 81 43 57 83 60 42 93 84 65
    Cyprus (Greek) 61 77 63 39 100 85 40 100 35 65

    Никола Йорданов
  45. 45 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#35] от "kitaec__":

    В Румъния циганите са по-малко спрямо общото население, но по брой са повече от българските! Румънци работят в България, ела да видиш Бизнес парка в София. Ясно че при по-високи заплати повече българи ще работят в Румъния. Инфраструктурата им на места е по-добра, там където е строена нова - например пътят Гюргево Жилава. Но влизайки в Букурещ, докато стигнеш до площад Униря, минаваш през доста хардкор квартали. Но ако вървиш на север, особено по Каля Викторией, може да ти изпопадат зъбите от това което виждаш - дворци, паркове, вили ,градини, езера ....

  46. 46 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#42] от "Никола Йорданов":

    Ако щеш вярвай, от 2009 г. насам има голяма промяна, особено по отношение на зелените площи. Вярно е, че грозните блокове от Чаушесково време ще им висят с поколения, но пък поне са си направили труд да озеленят и преасфалтират около всички тях.

    "Радев е три пъти по-добре, отколкото Герджиков": Nessarox
  47. 47 Профил на id
    id
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#41] от "donchoquihote":

    Колко са циганите в България?

  48. 48 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#39] от "kitaec__":

    2 милиона са официално, половин милион са ромите в България официално, но много се пишат турци, румънци и българи !!!

  49. 49 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#41] от "donchoquihote":
    Най много цигани като численост са в Турция,близо 3 милиона

  50. 50 Профил на id
    id
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#48] от "Мер Ака Ри":

    А "неофициално"?

  51. 51 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#48] от "Мер Ака Ри":
    Полвин милион са ромите в Бг,но като гласоподаватели,иначе са около 800 000

  52. 52 Профил на id
    id
    Рейтинг: 442 Весело

    Те една голяма част от циганите дори не ги преброяват, да не говорим, че и допълнително се манипулират данните…

  53. 53 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#48] от "Мер Ака Ри":
    Все пак,ние сме на първо место в света,по процент население от мангали,след нас са македония

  54. 54 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#22] от "Comandante Marques":

    Ти хич не обичаш сърби, или контактуваш с такива, с които не бива дори да се говори. Там има голям боклук, и колкото по-близо си до пазара, толкова по-големи националисти ще видиш и ще чуеш по-зли думи за България (Румъния, Хърватско, Германия, Австрия, Унгария, Турция, Албания итн.). В Румъния и България като че ли е по-скоро обратното - простите хора са по-склонни да се прехласват по комшиите

  55. 55 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#51] от "kitaec__":

    По преброяване бе човек, виж данните сега да не ти ги търся!

  56. 56 Профил на id
    id
    Рейтинг: 442 Весело

    Много са притеснителни тези данни, особено след като Франция ни унижи публични пред цял свят - като ни върна една малка част от „нашите братя ромито“
    Да не говрим, че политиците стимулират раждаемостта сред тях, чрез социалните помощи, които им дава…

    Така че, по-добре да не се съобщават публично реалните резултати, другари…

  57. 57 Профил на id
    id
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#55] от "Мер Ака Ри":

    Потърси ги!

  58. 58 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#57] от "Марин Весков":

    Eeee мързели, добре чааай малко!

  59. 59 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 442 Неутрално

    http://censusresults.nsi.bg/

    Тревожни са данните, иска се бързо действие. Как точно?

  60. 60 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#53] от "kitaec__":

    След нас е Румъния, де не дрънкай а чети !

  61. 61 Профил на kodjauzun
    kodjauzun
    Рейтинг: 116 Неутрално

    Липсва сравнение на заплатите.

  62. 62 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#54] от "Мер Ака Ри":

    виждам, че ти контактуваш само с елита сръбски и румънски. Аз казвам какво съм чул от сърби, изречено със завист. Иначе там нивото на национализма е толкова високо, че просто ме напушва смях. Имат един лозунг - Европо, ништа си без Србия, от който паднах по гръб. Доста хора там си мислят, че в ЕС само за Сърбия се говори.

    low riders team
  63. 63 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#50] от "Марин Весков":

    А неофициално и с просто око се вижда. Наскоро чух, че повечето "румънци" в България всъщност са влашки цигани в Северна България. Защото власите не обичат да ги наричат румънци, те си държат на името власи.

  64. 64 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#62] от "Comandante Marques":

    Ами с кого да контактувам в Сърбия? С тия прости и дървени националисти просто е невъзможно !!! 4 години съм работил в Белград, та не е като да не ги знам

  65. 65 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#62] от "Comandante Marques":

    Но в една белградска книжарница отварям една тухла "История на Византия" от сръбски автор, и в съдържанието виждам глава "Кирилица". Отварям и още с първото изречение - "Кирилицата е създадена в България от българския цар Симеон I". Шапка им свалям на интелигенцията! И на бившия сръбски културен аташе в София Сърджан Пириватрич, който издаде книгата "Самуилово царство", в която просто и ясно доказва - на неговите си - че Самуил е български цар. За ужасТ на македонистите ...

  66. 66 Профил на id
    id
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Та… аз и преди съм търсил данните там (а и се преброих по нета) и продължавам да си мисля, че има нещо гнило, и то не в Дания… Но може и да бъркам… Всъщност България е прекрасно кътче от рая, ние просто сме черногледи и казваме на черното бяло…..
    Много сме проклети това българите, а и даже не разбираме, когато ни мамят…

  67. 67 Профил на estrella
    estrella
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И по глава горива българите стоят по-добре от нас. Според Oil Bulletin, най-популярният бензин Евро Супер 95 струва в България 1,71 леи за литър, докато в Румъния стига до 1,24 леи. - май са объркани цените, така излиза, че в Румъния е по-евтино.
    Иначе статията ми хареса - типично по журналистически са изкарани факти, които да отговарят на тезата. На мен написаното ми подейства добре, а това за велосипедите и корабите е супер, не го знаех

  68. 68 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#66] от "Марин Весков":

    Ами, много сме прости само един факт, помисли колко македонци живеят в България? Те обаче или нямат гражданство, по този начин са преброени като граждани на ФИРОМ, или имат. Ако имат, те са подписали декларация за бг самосъзнание, и вероятно дори да се декларират македонци, срещу името им директно излиза "българин".

  69. 69 Профил на id
    id
    Рейтинг: 442 Весело

    Излиза, че сме по-добре от румънците и можем да се гордеем с постигнатото !
    Гордейте се!!
    А македонците ще продължават да си се сърбеят..
    Какво да се прави… и те са „матриал“ – като нас!
    То си е готино да си по-добре от румънците, баси
    вЕрвам!

  70. 70 Профил на vasiliyk
    vasiliyk
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#1] от "Михаил":

    Живял съм и на двете места и сега често идвам и тук и там и честно казано и на двете е еднакво. От-до едно и също. С разликата, че те са малко повече и с малко повече територия. Образованието им е една идея по-добро. Здравеопазването им е на нашето ниво с повече гафове. Там туризмът е развит в Трансилвания, където австрийците и унгарците са напуснали (повечето), но са оставили прекрасните си градове. А тук черноморието е по-вървящо.

  71. 71 Профил на id
    id
    Рейтинг: 442 Весело


    Македонците са БЪЛГАРИ, които казват, че са МАКЕДОНЦИ и сигурно си има причини за това…
    Аз ще посоча само 1 – там например - дизела е по-евтин, а заплатите се по-високи…
    Но както казах вече и те са си прост „матриал“ , това обяснява защо не се българеят. Мда.

  72. 72 Профил на smehur_co СУПЕР
    smehur_co
    Рейтинг: 225 Неутрално

    "Как България печели пари за сметка на Румъния"

    Българите не печелят за сметка на Румъния, а за своя сметка, както и румънците "губят" за своя сметка.

    Вяра. Надежда. Любов.
  73. 73 Профил на Ордар Варвар Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#23] от "Shlosera":
    Имаме 4 корабостроителници в България, не 3. Две са в Бургас.
    Но общото им производство е 5-6 кораба на година, докато само в Галац се произвеждат по 16-20 кораба годишно.

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  74. 74 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    Нищо ново. Винаги сме били по-добре от Румъния.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  75. 75 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#65] от "Мер Ака Ри":

    +

    low riders team
  76. 76 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#65] от "Мер Ака Ри":
    Но пък в Скопие си мислят,че Самоил,не е български цар

  77. 77 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#74] от "lz2":
    Няма кой да ти повярва за това,даже и в момента

  78. 78 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#76] от "kitaec__":

    На прИмоцията на книгата в Белград се събрали македонисти и почнали да псуват и да лаят като псета по Сърджан Пириватрич, неговите колеги историци били възмутени

  79. 79 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#76] от "kitaec__":

    В Атина има поне една, а съм чувал че има до девет улици Българоубиец (ВОYЛГАРОКТОNOΣ)

  80. 80 Профил на Мер Ака Ри
    Мер Ака Ри
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#76] от "kitaec__":

    И на комшиите елини НЕ ДАВАМ да ги пипат! ТАКА искам да останат !!!

  81. 81 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    До коментар [#46] от "nv":

    ОК, вярвам.

    Никола Йорданов
  82. 82 Профил на katzo
    katzo
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#11] от "Марин Весков":

    те и в китай нямат, но кока-кола правят завидни обороти там

  83. 83 Профил на pesheff
    pesheff
    Рейтинг: 877 Любопитно

    Абе шемети - повечето неща са важни и се радвам за напредъка в някои области но само един факт да спомена
    - Мексико също е много евтино за пазаруване и за курорт - а как живеят хората там???

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  84. 84 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Хубава статия, но проблемът е поставен едностранчиво - какво губи Румъния. А изобщо не се задава въпросът "А дали България печели от това? И какво?".

    Виждате ли - за мен това си е навлизане на пазар на евтина работна ръка. О, матриялът в провинцията ще се кефи, че вече има кой да му плаща по 100-200 евро заплата, ама това е като едновремешните "стенд-бай" споразумения - по-богат няма да станеш, ама поне няма да умреш от глад....

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  85. 85 Профил на Ордар Варвар Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#17] от "tiparnik":
    "Знаех си,че ще се появи такъв човек,които веднага да каже не това не е вярно и да се изсере на метеното.Първо и в България се правят кораби и то големи и като бройка за България е добре във ВАРНА,РУСЕ,БУРГАС.ЛОКОМОТИ СЕ ПРАВЯТ В РУСЕ"

    Може и да се правят кораби в България но нито са толкова големи нито бройката 6-7 е толкова значима. За сравнение привеждам следния пример:
    България е на 15 място по строеж на кораби в Европа (вкл.Турция и Русия) с 1% от общото производство, Румъния е на 5-то с 9%.
    Само заводът на Дамен в Галац произвежда 2-3 пъти българското производство.
    При камионите няма какво да сравняваме.
    За леките автомобили - има намерения, но не знам да има произведен лек автомобил тази годна в България. А колко са Дачиите по пътя всеки вижда.
    За локомотиви - за първи път увам, че произвеждме в Русе. Ако получа и информация за обема на производство ще съм доволен. Но дори и да има някакво производство в което се съмнявам, то няма как да не е с вносни двигатели,. Докато в Решица, Румъния се произвеждат двигатели за кораби, локомотиви, камиони по лиценз на МАН, Б€Вайн.

    Съгласявам се, че може да сме по-добри по обем на велосипедно производство. Но това е като да сравняваш компоти с компютри.

    Сигурен съм, че в туризма сме пред северните съседи.Основно поради по-добрите си географски дадености -плажове, планини.

    И накрая: когато извършваш сравнение на икономически характеристики не използвай думичката ЩЕ. А обеми, проценти. Ако ставаше със ЩЕ сега отдавна да сме в КОМУНИЗЪМА!

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  86. 86 Профил на Angel Dobrev
    Angel Dobrev
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До №16 - Ярачев: Да, български , ама други път. Вярно е, в Бг се С Г Л О Б Я В А Т велосипеди на много места, поне в Пловдив и областта най-малко на 10 места. Дори фирмата в Пловдив прави износ във Франция!?!?!? Сглобява и велосипеди за 3 000 евро бройката във Франция. Но по правило С А М О С Г Л О Б Я В А, части не се произвеждат, а се ВНАСЯТ ПРЕДИМНО от К И Т А Й. Толкоз!!! И така е с повечето велофирми в Бг.

  87. 87 Профил на Angel Dobrev
    Angel Dobrev
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До №43 ЙЕИ: Ами горният постинг се отнася и до тебе. Мой приятел, живее на нашата улица в град Пейзисбург, работи в пловдивската фирма, като ОТК и е по центровките в последна фаза.

  88. 88 Профил на yanev_1961
    yanev_1961
    Рейтинг: 707 Любопитно

    "И по глава горива българите стоят по-добре от нас. Според Oil Bulletin, най-популярният бензин Евро Супер 95 струва в България 1,71 леи за литър, докато в Румъния стига до 1,24 леи."


    Та не разбрах кое ни е по доброто на цитата по- горе?


    1,71 > 1,24 - това ли ни е по– добрето, или по- ниските заплати, които не ни позволяват да почиваме в същите наши хотели наблъскани с чужденци.

    Естествено ако и на мене ми е по-ефтино и аз бих почивал в чужбина, но даже и за БГ на обикновените работници им е трудно да почиват.

  89. 89 Профил на maria.ar
    maria.ar
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    До коментар [#31] от "nv":

    Да, за съжаление си прав. Кацайки за пръв път в София, мъжът ми (чужденец) попита: "Това са предградията, нали? Предградията навсякъде са грозни." Имаше предвид панелките, разбира се. След това вече нищо не питаше: Младост-ите, бездомни кучета, боклук, цигания, тъжен пейзаж София-Варна и усещане за изоставеност и мизерия... Светъл лъч: Велико Търново и великолепните църкви там и в София. Не мисля да ходим в Букурещ, нали разбирате защо.

    ”За мен България си остана един вечен мираж. В който и свят да съм, винаги ще я нося като ранена птица в сърцето си." (Никола Манев)




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #