S&P понижи рейтинга на Белгия заради политическото безсилие

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2587 Неутрално

    Едно време безсилието, в това число и политическото, се наричаше със звучния латински термин ИМПОТЕНТНОСТ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Белгийците са една шепа при това цивилизовани хора и не могат да се разберат фламандци с валонци. А, какво остава за други, не толкова цивилизовани общности?

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  3. 3 Профил на only4thinkers
    only4thinkers
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Нема такава държава...

  4. 4 Профил на conserva
    conserva
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До led_zep.23 (пост #2). Не могат да се разберат, защото са различни. По същите причини, защото са различни, чехи и словаци се разделиха. Цивилизоваността определя само начина на раздялата, например сърбите като хора живеещи в 12 век, се разделиха с тези, които бяха под ботуша им, с етнически прочиствания и геноциди.

    Арогантността и тъпоумието на генерации политически водачи от Франция и Англия при създаването на разни изкуствени държави, както в Европа, така и навсякъде където са стъпили, са предопредели много трагедии, които можеше да не се случат. Е, Белгия ще се разпадне мирно.

  5. 5 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Белгия е изкуствено творение, създадено от Великобритания. Изкуствените изчадия, създадени от победителите в Първата световна война, се разпаднаха - Югославия и Чехословакия. Време е за Белгия.

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  6. 6 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#5] от "Вени Г.": Малко по раншно Че е английско творение - така е,но с руска, пруска и австро-унгарска благословия. Едно от наказанията на Франция за републиканската й фобия

    и най-умният си е малко прост....
  7. 7 Профил на appen13
    appen13
    Рейтинг: 675 Весело

    До коментар [#5] от "Вени Г.":
    Да кажем, че частично си прав за Белгия, първия и владетел след революцията от 1830 г. / провокирана от религиозната нетърпимост между протестантския север и католическия юг в Нидерландия/ е издигнат с британска помощ, но Чехословакия и Югославия са чисто френско геополитическо творение/в действителност британските дипломати и политици са били доста скептични към тази галска приумица/, неуспешен кавър на Австро-Унгария..

    „Не е важно каква е котката — черна или бяла, важното е да лови мишки.“
  8. 8 Профил на Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Рейтинг: 1289 Любопитно

    [quote#3:"theanalyser"]Нема такава държава... [/quote]

    Винаги сим си го мислел това - тия изкуствено създадени след II СВ "държавни" образувания едно по едно се разпадат - Чехословаки и Югославия вече си минаха по реда, ред идва и на Белгия...

    "И ний сме европейци, ама не чак дотам..."
  9. 9 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    До коментар [#6] от "kardinalat":

    До коментар [#8] от "Майстор Балкански (00:00–24:00)":

    Прави сте. Но сравнението го правя на база изкуственост, а не на база кога и кой го е създал. Трябваше по-ясно да го формулирам, за да няма двусмислие.

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  10. 10 Профил на Константин
    Константин
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Чета ви коментарите и се чудя.Сещам се за коментар под една друга новина "всички са много зле, само България е остров на стабилността". Кой на кого обявява разпад? Да визуализираме -
    http://goo.gl/UIxSy

  11. 11 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#2] от "led_zep.23":

    Въпросът е, че няма белгийци. Освен може би краля. Като не щат да живеят съвместно да се разделят. Поне са достатъчно цивилизовани за да не самоизбият.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  12. 12 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#4] от "conserva":

    До коментар [#11] от "Цецо":
    Не мисля, че са толкова различни. Въпросът е по-скоро икономически. В различни периоди от време ту едните са били по-богати, ту другите и са "издържали" "братята"си. И са ги поунижавали. Сега фламандците печелят повече и не им се искат да плащат за валонците.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  13. 13 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Разпад му е майката, няма как социалиста франкофон с леви наклоности и в леглото да управлява фламандците.

  14. 14 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 270 Неутрално

    До коментар [#5] от "Вени Г.":

    Белгия е създадена доста преди ПСВ и там една друга държава играе роля. Има "революция на подтиснатите" и военна помощ отвън за успехът й. Най-вече срещу тези, които не искат да стават белгийци. Антверпен води война 2 години сам срещу присъединяването си към новата държава и накрая е сринат от френската армия. Колкото и да са цивилизовани хората в Северна Европа, такива събития не остават забравени и имат своето влияние в момента. Съвсем отделен е въпросът кой иска да живее като французин и кой трябва да плаща сметката за това.

  15. 15 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 924 Неутрално

    [quote#12:"led_zep.23"] В различни периоди от време ту едните са били по-богати, ту другите и са "издържали" "братята"си.[/quote]

    И кога е било това, когато валонците умишлено разбиват икономиката на Фландрия, която до преди това е била по проспериращата от двете . В годините след ВСВ всичко си идва на мястото след като двете области са поставени на равна нога.

  16. 16 Профил на conserva
    conserva
    Рейтинг: 470 Неутрално

    до led_zep.23 (пост #12) Различни не в това какви вина и сирена предпочитат или каква поезия четат, ами точно икономически. Както е известно има два типа хора, единият е готов да се справя сам в живота, работейки упорито, поемайки отговорноста за рисковете и понасяйки лишенията, когато те се изтресат. Другият постоянно се оглежда наоколо да хване някакви будали да ги цица по един или друг начин. Французите след 2СВ вместо да налагат репарации на загубилите войната спретнаха една организацийка, която еволюира в съвременния ЕС. Та ЕС си има една "Обща селскостопанска политика" благодарение на която милиони френски фермери произвеждат вина и сирена, които не биха могли да произведат без милиардите субсиддии.

    До Stardust (пост #14) Кой иска да живее като французин? Може би много биха искали да живеят като французи, но само французите имат това право. А другият въпрос е много лесен, кой трябва да плаща; естествено целия ЕС. Аз съм чувал англичани да казват " The only purpose of the EU is to make France happy".

  17. 17 Профил на zeer_streng
    zeer_streng
    Рейтинг: 770 Весело

    Много лошо! Какво ще правим сега с тоя нисък рейтинг? Дали ще ни уволнят, като в България? Или ще послушат Боко и ще ни намалят заплатите, да станат колкото българските? Или ще намалят пенсиите на пенсионерите и вместо 1200 евро ще им дават 100 евро, колкото на българските пенсионери? Или ще им спрат безплатните лекарства? Какво ще стане сега с ВЕЧЕ ОТДАВНА ПОСТРОЕНИТЕ МАГИСТРАЛИ И ЖП ЛИНИИ? С хубавите ни коли? С отоплението на жилищата? С евтината ни храна?
    Не вярвам в обозримо бъдеще всичко това да се промени в по-лошо. Напротив. Ще става все по-добре. Кога ще имате всичко това в България? Навярно след 100 години при сегашните темпове на развитие. За съжаление тогава няма да съм жив, да видя тогава как ще е живота в Белгия. Българина пак ще гледа белгийците зяпнал, като извънземни или като ангели небесни.

  18. 18 Профил на conserva
    conserva
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До zeer_streng (пост #17). Без никакво злорадство, а по-скоро тъжно ще се осмеля да кажа, че нещата ще се променят към по-лошо, не само в Белгия, но и в целия ЕС, включително и в България.

    Ако е вярно твърдението, че външният дълг на Белгия е почти 100% от нейния БВП, това означава, че високият стандарт е назаем. А заемите трябва да се връщат. Тези дългове, не само гръцкия, или белгийския, или испанския, или британския, показват, че безумната социалистическа идея за благоденстващата държава (welfare state - а social system whereby the state assumes primary responsibility for the welfare of its citizens, as in matters of health care, education, employment, and social security или a system in which the government undertakes the chief responsibility for providing for the social and economic security of its population, usually through unemployment insurance, old-age pensions, and other social-security measures) е възможна в реалността само ако се вземат пари назаем.

    Естествено, че пенсиите ще паднат драстично, както и всичко друго, и цяла Западна Европа ще започне да се простира според чергата си. Това ще бъде изключително болезнен процес. В българския фолклор има един бисер по този повод - Научил се поп на пържен боб, свърщил се бобът, от-учил се попът.

  19. 19 Профил на нервна
    нервна
    Рейтинг: 521 Любопитно

    [quote#4:"conserva"]Не могат да се разберат, защото са различни[/quote]
    А евро-наивниците си мечтаят за СЕЩ?!

  20. 20 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 924 Неутрално

    [quote#5:"Вени Г."]Белгия е изкуствено творение, създадено от Великобритания. Изкуствените изчадия, създадени от победителите в Първата световна война, се разпаднаха - Югославия и Чехословакия. Време е за Белгия.[/quote]

    100+
    Без коментар.

  21. 21 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 924 Неутрално

    [quote#19:"нервна"]А евро-наивниците си мечтаят за СЕЩ?![/quote]

    И най интересното е, че Брюксел има амбиции да управлява СЕЩ.
    Пък не може едно правителство да задържи.

  22. 22 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 2904 Любопитно

    Положението в Белгия се закучи съвсем.... краля се опита нещо да направи, но без успех, политиците в Белгия са голям инат, затова повече от година нямат правителство!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  23. 23 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 924 Неутрално

    [quote#17:"zeer_streng"]Кога ще имате всичко това в България? Навярно след 100 години при сегашните темпове на развитие. За съжаление тогава няма да съм жив, да видя тогава как ще е живота в Белгия. Българина пак ще гледа белгийците зяпнал, като извънземни или като ангели небесни.[/quote]

    Не виждам какво общо има България с Белгия, та винаги когато някой коментира, му навираш България къде е.
    Еми където е, там е. Това не прави Белгия по-просперираща.
    Ти нали си си там? Радвай се на просперитета, докато го има.

  24. 24 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 924 Неутрално

    [quote#18:"conserva"]Без никакво злорадство, а по-скоро тъжно ще се осмеля да кажа, че нещата ще се променят към по-лошо, не само в Белгия, но и в целия ЕС, включително и в България. [/quote]

    100+
    В такъв исторически момент сме, че ще калкулираме малко буксуване заради проблемите в ЕС.
    Но имаме свобода. Това е най-важното.

  25. 25 Профил на conserva
    conserva
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Нещо ме е хванала графоманията та ще се пробвам да отговоря и на нервна (пост #19). Първо думата наивен (naive) е френска, което е знаменателно, и е евфмемизъм за някой, който се прави на ударен с цел да извлече облага. Следователно няма евро-наивници, ами пресметливи мошеници, които са преценили, че ще извлекат облага от крайната централизация на власт в рамките на Европа.

    Естествено това няма да стане.

  26. 26 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 924 Неутрално

    [quote#18:"conserva"]Естествен, че пенсиите ще паднат драстично, както и всичко друго, и цяла Западна Европа ще започне да се простира според чергата си. Това ще бъде изключително болезнен процес. В българския фолклор има един бисер по този повод - Научил се поп на пържен боб, свърщил се бобът, от-учил се попът.[/quote]

    Баба знае две и двеста, казва народът ни.
    Отрезвяване, приземяване.

  27. 27 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 924 Неутрално

    [quote#25:"conserva"]Първо думата наивен (naive) е френска, което е знаменателно, и е евфмемизъм за някой, който се прави на ударен с цел да извлече облага. [/quote]

    Много благодаря за този пост.
    Кой не знае френски, му бягат нюансите. С английската трактовка нещата изглеждат много по-различно и човек лесно, наивно се подвежда.

  28. 28 Профил на conserva
    conserva
    Рейтинг: 470 Неутрално

    до mechopuh (пост #24) Къф кеф някой да харесва това, което казваш.

    "Но имаме свобода. Това е най-важното". Велико, и Фридрих Хайек ще се радва да чуе това.

  29. 29 Профил на conserva
    conserva
    Рейтинг: 470 Неутрално

    до mechopuh (пост #27) Не знам френски, но когато имам време вися тук http://dictionary.reference.com/browse/naive. Освен, че слушаш как се произнася думата, четеш откъде е произлязла.

  30. 30 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 924 Неутрално

    [quote#28:"conserva"]Къф кеф някой да харесва това, което казваш. [/quote]

    Такъв, като да чуеш от някой нещо, което споделяш.
    Поздрави.

  31. 31 Профил на conserva
    conserva
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До Мечо Пух (пост #30)

    Поздрави и на тебе. Беше приятен следобед, но вече идва вечерта.
    Цветя, алкохол, танци... Ето един музикален поздрав с фантастично заглавие, направо хвърля тонове олио над бурните вълни на безпокойствата, които дебнат в ноемврийските тъмнини. http://www.youtube.com/watch?v=_vDd2UtY4M0

  32. 32 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#20] от "mechopuh":

    А бе що не проверите кога и как е създадена Белгия, па после да се кефите на глупости? Каква псв кви 5 лева?

    Covid live matter. Stop the genocide.
  33. 33 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#15] от "normandy":
    Края на 18 век и през 19 век във Валония става Индустриалната революция - производство на желязо и стомана. Тогава валонците са били богатите и доста са унижавали фламандците. Те, от своя страна, са търговци и забогатяват по-късно, когато индустриалното производство в Европа запада. И сега си го връщат.
    В нета има информация за историята на Валония.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  34. 34 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#16] от "conserva":
    Не мисля, че сте права за валонците. Аргументите ми са в пост номер 33.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  35. 35 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#8] от "Майстор Балкански (00:00–24:00)":
    Кралство Белгия е създадено през 1830 г., след отделянето на Холандия.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  36. 36 Профил на newmind
    newmind
    Рейтинг: 719 Неутрално

    След разпадането на Белгия и нейния предстоящ фалит предлагам - Европарламентът да се премести в НДК в София т.к. България единствена ще показва финансово стабилно развитие и първа ще излезе от кризата

  37. 37 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 924 Неутрално

    [quote#32:"Цецо"]А бе що не проверите кога и как е създадена Белгия, па после да се кефите на глупости? Каква псв кви 5 лева?[/quote]

    Не виждам къде съм писал за ПСВ и за момента на създаване на Белгия.
    Хареса ми поста на Вени Г. и се нядявам това да не те дразни.

  38. 38 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#37] от "mechopuh":

    [quote#5:"Вени Г."]Белгия е изкуствено творение, създадено от Великобритания. Изкуствените изчадия, създадени от победителите в Първата световна война, се разпаднаха[/quote]

    Това е въпросния пост. Май не е верен. А какво харесваш наистина си е твоя работа.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  39. 39 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 924 Неутрално

    До коментар [#33] от "led_zep.23":

    In 1834, all people even remotely suspected of being "Flemish minded" or calling for the reunification of the Netherlands were prosecuted and their houses looted and burnt. Flanders, until then a very prosperous European region, was not considered worthwhile for investment and scholarship. A study in 1918 demonstrated that in the first 88 years of its existence, 80% of the Belgian GNP was invested in Wallonia. This led to a widespread poverty in Flanders, forcing roughly 300.000 Flemish to emigrate to Wallonia to start working there in the heavy industry.

    Насила стават по бедни от валонците.

  40. 40 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 924 Неутрално

    До коментар [#38] от "Цецо":

    Да, това е част от поста, не за първи път цитираш избирателно.

    Внимателен прочит на целия пост ще ти покаже, че не посочва създаването на Белгия, а аналогията минава през друго, не през историческото време.

    Не очаквам да съвпадат вижданията ни и рядко коментирам твои постове.
    Богатството е в разнообразието.

  41. 41 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#39] от "normandy":
    това е най-лесно достъпният източник. Сигурна съм, че съществува и на английски.
    http://fr.wikipedia.org/wiki/Histoire_de_la_Wallonie_de_1830_%C3%A0_1914

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  42. 42 Профил на hypercube
    hypercube
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Живял съм в Белгия и мога да кажа само едно: Няма такава държава!. Идиотщина, бюрокрация и разединение. Нищо не става навреме, всеки дребен детайл е свързан с ходене напред-назад и много бюрокрация. Примерно за да се открие една проста фирма - са ти необходими Х-брой сертификати. Разделени общности, мароканци и всякаква друга паплач на всеки метър - висят на гърба на белгийския данъкоплатец и смучат социали. Включително и много българи и такива от по-тъмните има там - някои са постигнали подвиг и взимат социал от Белгия и Франция едновременно. Холандската част е малко по-добре, френската е трагедия , Брюксел е като нашата София - дърпа мангизи от всички ама в много по-големи мащаби. Измислена държава, лежаща върху шепа умни и трудолюбиви хора и индустрии, които изнасят икономиката и на плещите си. Но това няма да продължи вечно.

    Не питайте какво страната ви може да направи за вас, попитайте какво вие можете да направите за нея! Дж.Кенеди
  43. 43 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3696 Любопитно

    ".......Продължаващото почти 18 месеца след парламентарните избори безплодно усилие да се сглоби правителство в Белгия....."

    Абе хора,имате прекрасна и уреден държава,а не можете да съставите едно правителство?!Ако са нашите алчни политически хубостници досега да са съставили не 18,ами 180 правителства само и само да се докопат до кокала на властта!!!

  44. 44 Профил на zeer_streng
    zeer_streng
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#43] от "bat_plamen":

    Българските политици са готови на всякаква безпринципна коалиция, само и само да се докопат до кокала на властта!!!

    Истината е, че който сега дойде на власт, ще трябва да намалява стандарта на живота на хората и никога вече няма да бъде на власт. Страхуват се от политическо самоубийство и се опитват да направят коалиция от всички партии, за да си поделят отговорността. Всичко друго е дезинформация, политическа реклама и пропаганда.

  45. 45 Профил на zeer_streng
    zeer_streng
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#42] от "dreamboxer":

    Вече не е така. Мога да ти регистрирам фирма за един ден.

  46. 46 Профил на полет над КУКУвиче гнездо
    полет над КУКУвиче гнездо
    Рейтинг: 668 Любопитно

    "S&P понижи рейтинга на Белгия заради политическото безсилие"

    Заглавието(както и самата статия) е подвеждащо. Проблемите на Белгия са икономичски:

    "...when the Dexia deal started to crumble, it seems a major driver of the downgrade is the country's financial sector risk."

    http://goo.gl/aCM4L

    Да не би понижението на Унгария и то да е по политически причини?

    http://goo.gl/G5riU

    „По- голямата част от хората са прекалено мързеливи, за да достигнат сами до истината; те се задоволяват с първото попаднало им авторитетно мнение.“ Тукидид
  47. 47 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1188 Любопитно


    Тъй де ...

    като си нямат Дянков

    и по-лошо ще става там.


    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  48. 48 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3696 Неутрално

    До коментар [#44] от "zeer_streng":

    +++++ Кратък и много точен коментар на реалностите у нас!

  49. 49 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 924 Неутрално

    [quote#46:"полет над КУКУвиче гнездо"]Заглавието(както и самата статия) е подвеждащо. Проблемите на Белгия са икономичски: [/quote]

    Точно така.
    Вчера го бипнах. И точно Дексия е в основата.

  50. 50 Профил на zeer_streng
    zeer_streng
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Отчасти вярно, но проблемите с Дексия са от около два месеца, а изборите бяха преди година и половина. Освен това Дексия е и френска банка. Франция гарантира половината от акциите, а Белгия другата половина. Но повтарям, този проблем е от два месеца. Главният проблем на Белгия е емиграцията от Африка. Натискът върху социялната система е огромен. И нашите цигани имат своята роля. В училищата половината деца са на емигранти и нямат намерение някой ден да работят. Постепенно тази хубава страна ще се превърне в циганско-негърско гето, за съжаление.

  51. 51 Профил на appen13
    appen13
    Рейтинг: 675 Весело

    До коментар [#47] от "barcelonski":
    Ами явно не са никак убедени, че някое незначително бившо чиновниче от СБ с американски паспорт, може да предложи адекватно решение за какво и да е, освен прогресираща мизерия и бедност, отчитат горчивия български опит...

    „Не е важно каква е котката — черна или бяла, важното е да лови мишки.“
  52. 52 Профил на step_by
    step_by
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#50] от "zeer_streng":


    Хайде бе , за всичко циганите са ви виновни !

    Нищо не споменаваш за дебелите и тлъсти банкери и мафиотските групировки дето съсипват живота на всички ни !

    И настройваш с ксенофобското си мислене човек срещу човека !
    Така не може !
    Нападките са ти неоснователни !

    .... never say never ..... !
  53. 53 Профил на zeer_streng
    zeer_streng
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#52] от "stratsimir":

    Вярно е и твоето твърдение. Шепа чичковци, наречени менъжери, проиграха на комар (на борсата) парите на народа. Когато спечелеха залагайки с чуждите пари, получаваха милиони евро премии. Когато проиграеха милиарди евро, вместо затвор, получаваха милиони евро обезщетение за уволнението си. Порочна система. Китайският опит в банкирането ще е от голяма полза, но при демокрацията е невъзможен. Там няма обезщетение за проигралите на комар чужди пари, а куршум в тиквата.

  54. 54 Профил на полет над КУКУвиче гнездо
    полет над КУКУвиче гнездо
    Рейтинг: 668 Неутрално

    [quote#50:"zeer_streng"]Но повтарям, този проблем е от два месеца.[/quote]
    Грешиш, проблемите на Белгия са още от началото на кризата:

    "In 2010, Belgium's public debt was 100% of its GDP – the third highest in the eurozone after Greece and Italy and there were doubts about the financial stability of the banks."
    http://en.wikipedia.org/wiki/European_sovereign_debt_crisis#Belgium

    http://en.wikipedia.org/wiki/2008%E2%80%932009_Belgian_financial_crisis

    „По- голямата част от хората са прекалено мързеливи, за да достигнат сами до истината; те се задоволяват с първото попаднало им авторитетно мнение.“ Тукидид
  55. 55 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    До коментар [#32] от "Цецо":

    Тръгна от моя пост, че Белгия е изкуствено създание. Правех паралел с изкуствените създания Югославия и Чехословакия, които бяха създадени след Първата световна война. Формулирах го недостатъчно ясно и някои след мен останаха с впечатлението, че съм казала, че и Белгия е създадена тогава.

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  56. 56 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1188 Разстроено

    До коментар [#38] от "Цецо":

    Кое не е вярно?
    Че изкуствените създания, създадени след Първата световна война Югославия и Чехословакия, се разпаднаха?
    Или че Белгия не е изкуствено създание, създадено от Великобритания?

    Я погледни внимателно - твърдя ли, че Белгия е създадена след Първата световна война?
    Постингът ми е за това, че е време на Белгия като изкуствено създание да се разпадне.

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  57. 57 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 924 Неутрално

    [quote#50:"zeer_streng"]Освен това Дексия е и френска банка. Франция гарантира половината от акциите, а Белгия другата половина. [/quote]

    Дексия има клонове във Франция, Белгия и Люксембург.
    Всяка страна поема ангажимент за клона си според споразумението им от преди няколко месеца.
    Клонът в Люксембург щеше да се финансира от арабски фонд.

    Проблемът в момента се утежнява от настояването на Белгия за съучастие на Франция с по-голям дял, т.е да покрие част от белгийските разходи. Аргументацията е в по-ниските лихви, на които се финансира Франция (естествено, непазарна аргументация).

    Дексия изобщо не е малък проблем. Въобще няма връзка с акциите, нещо хич не си наясно. Акции не се гарантират.
    Проблемът е в дълга и платежоспособността на банката.
    Тя е с огромен баланс шийт, носи много лош дълг и на практика е национализирана, т.е. лошия баланс е в правителствата. Това не е калкулирано в бюджетите и е директен натиск върху дефицитите, което се регистрира от рейтинг агенциите.

    Ако трябва да вляза в твоята риторика, "търговийката и лихварстването" нещо не върви там.

  58. 58 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 924 Неутрално

    [quote#53:"zeer_streng"] Порочна система. Китайският опит в банкирането ще е от голяма полза, но при демокрацията е невъзможен. [/quote]

    В Китай няма много неща, които има в Белгия, а това, което има в повече, явно не се котира в Белгия.

    Това е причина белгийците да не са юрнали да емигрират в Китай, нито да се запасяват с юани.

  59. 59 Профил на hypercube
    hypercube
    Рейтинг: 668 Неутрално

    [quote#45:"zeer_streng"]Вече не е така. Мога да ти регистрирам фирма за един ден. [/quote]

    Браво, а за адресна регистрация пак ли трябва да чакам да ме провери полицай около 3 месеца. Защото ако не потвърди че живееш там , нито здравна карта нито нищо не ти се полага. Ако и това са реформирали може да им кажа "браво".

    Не питайте какво страната ви може да направи за вас, попитайте какво вие можете да направите за нея! Дж.Кенеди




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #